Inlägg från: skuttare |Visa alla inlägg
  • skuttare

Juli bebis 2012

Anjiali: förstår att det är tufft. Men det är ju väldigt få bebisar som inte äter på natten när de är 3 mån. Tyvärr så är det väl så att när man själv har det jobbigt så hör man bara att alla andra har det så mycket bättre men så är det ju inte. Min lilla sover jättebra dock (peppar peppar) men min stora som är 3 är kan jag säga aldrig sovit bra. Prematurbarn med kolik och komjölksallergi när hon var liten gjorde väl sitt till. Hon har nog inte sovit mer än 30 hela nätter och är snart 3.5 år. Vaknar ibland 3ggr på nätterna. Sover ofta hos oss. Idag vaknade hon 5 och somnade inte om men den lilla ligger och sover än. Jag förstår att det är jobbigt men det kommer att vända!!!

• skuttare

Det är inte min mening att kasta detta i ansiktet på nån. Men jag vaknade 4.30 i morse då hade inget av mina baRn vaknat än!! Den lilla vaknade strax därefter och åt. Hon äter sista gången vid19 och sen somnar hon. Helt otroligt. Detta får gärna hänga i sig!! Sen har hon lagt om mattiderna rejält oxå. Från att äta varannan timme dagtid så är det var tredje nu. Hon äter oftast 6 ggr per dygn ibland 7. Så det känns som att det kanske snart år nån här som börjar få fina rutiner. Tack och lov, rutinmänniska som jag är

• skuttare

Jaha nu är vi där då. 12 veckors fasen. Sover dåligt på natten,vill äta ofta på natten fast hon inte är hungrig. Sov 3*35 min på dagen igår. Håglös och gnällig. Det blir väl några trötta dagar innan det släpper och sen får man se de nya färdigheterna som de lär sig. Hon är precis 12 veckor idag och detta började i förrgår. Det är otroligt punktligt

• skuttare

Välkommen Tibell. Min äldsta dotter heter Lovis . Jag brukar vara in och läsa i astma tråden för hon har förkylningsastma. Har för mig att jag brukar se dig där.

• skuttare

12 veckors fasen brukar sitta i några dagar upp till en vecka ungefär. Sen kommer 19 veckors fasen. Börjar när barnen är ca i vecka 14_15och håller på ca 4_5 veckor och är som värst runt vecka 17. Den var ett h vete med den stora tjejen. Sen vände det som på en dag

• skuttare

Sladdis: det är nog den ja. När den stora var i den fasen så var vi bortbjudna på nyår men vi fick lov att tacka nej på grund av detta. Hon skrek i 3timmar varje kväll och var helt omöjlig att få att sova. Hon var så trött men vägrade sova. Stökig på natten och allmänt missnöjd. När hon vaknade efter middagsvilan dagen innan nyårsafton så sa jag till min make att nu har det vänt. Han fattade ingenting. Men det hade vänt och hon var så nöjd med livet igen. Konstigt hur det bara kan släppa så där. Det syntes på henne att det lagt sig ett lugn över henne

• skuttare

På vitt jag kommer ihåg så är det läkarintyg som vanligt efter en vecka.

• skuttare

Anjiali: jo det är nästa fas. 19 veckors fasen som jag skrev om tidigare. Börjar vid 14-15 veckor när är som värst runt vecka17 men varar ändå till vecka 19lite drygt. De har sju utvecklingssprång under det fösta året.

• skuttare

När vår dotter somnat på kvällen ca 19 så får hon ligga kvar på mig och sova tills jag går och lägger mig då jag tar henne med mig och hon sover i sin säng som står kloss mot min. Vart soverera bebisar innan ni går och lägger er och hur/vart 'nattar' ni dem?

• skuttare

Det låter ju smidigt ni som lägger dem i sängen. Jag tror det är jag själv som hindrar 'utvecklingen lite där . Dels så har vi sovrummen på övervåningen så då måste vi ha babyvakten där. Men mest av allt så tycker jag att hon är så liten än. Vill liksom inte att hon ska bli stor för fort men ändå så vill jag att nattningarna hemma ska funka smidigt då jag vill kunna åka och träna med hästen en kväll i veckan efter nyår.

Svar på tråden Juli bebis 2012