Inlägg från: skuttare |Visa alla inlägg
  • skuttare

Juli bebis 2012

Min lilla tjej är ju nu 10veckor. Ni som har bebisar som är 3mån å lite drygt har ni börjat få till lite rutiner under dagen? Äter de med lite längre mellanrum eller hur har ni det. Jag ska ju inte klaga för jag tycker vår har fin rytm men dagarna är väldigt olika. Hon äter ju oxå fortfarande varannan timme oftast.Men då är hon ju inte så gammal än . Den stora tjejen har jag för mig att man nästan kunde ställa klockan efter när hon sov och åt när hon var ungefär 3-4 månader. Då åt hon nog ca 6ggr under ett dygn om jag inte minns fel.

• skuttare

Lider med alla som har det tufft!! Man vet ju att man snart får sin beskärda del. 3mån fasen närmar sig. Men som jag sagt tidigare så bävar jag mest för 4 mån fasen (17 v). Den var grym med min stora tjej. Jag bara längtar efter att få lite ät och sovrutiner på dagen men än så länge så är hon ju lite liten å sover för mycket .

• skuttare

Fas fas fas.... Om det är nån tröst ni som har det jobbigt så går det över det är nog som sagt en 'bara' en fas. Vi är inte riktigt där än men det kommer. Det enda man kan glädja sig åt när det är som jobbigast är att när de väl kommit ur fasen så blir de mer självständiga och glada igen och kommer lära sig massa nya saker. Klen tröst när man har det jobbigt. 12veckors fasen håller i sig ca 1 vecka medans 17v fasen håller i sig ca 4. Bävar:-S

• skuttare

Här har bajseriet oxå ändrat sig. Från många ggr varje dag till typ varannan dag. Pruttar oxå enormt mycket. Jag har oxå tänkt att helamma i 6månader och sen fasa ut det allteftersom det ersätts med vanlig mat. Kanske amma tills hon är runt året. Det känns ganska lagomt tycker jag för min del.

• skuttare

Här är en till träningsnörd .Har egen häst som jag tävlar på. Älskar att springa. Är med i nåt lopp om året när ?det hinns med för motivationens skull. Tränar gärna styrka på gym och simma. Men man hinner ju inte med på samma sätt längre med två barn ochen häst som ska hållas igång. Har börjat med mamma core för ett par veckor sedan och man har ju verkligen tappat!! Jogga har jag provat några ggr men får lite ont i ljumskarna vid fogarna så jag tar det lite lugnt. Bara längtar tills man kan springa !ordentligt!!

• skuttare

Känner du inte nånting när du springer Anjiali? Det tar väl trots allt ett tag efter förlossningsom allt är som innan?

• skuttare

Det är det tempot jag oxå hade innan graviditeten. Det är ju så gött när man har bra kondis å bara orkaR rulla på

• skuttare

Angående springning så ska man ha hittat knipet. Det gäller all träning. Jag började träna det direkt efter. Man har ju oftast bra bäckenbottenmuskulatur när man är ridtjej

• skuttare

Nu börjar kvällarna och nätterna rätta till sig riktigt bra här. Äter sista gången vid 18.30-19.00 och somnar strax därefter. Vaknar vid 4och äter och sedan går vi upp ca 6.30. Inatt vaknade hon vid 1 men då gav jag bara nappen så somnade hon om . Antar att hon var lite pruttig i magen bara. Det är sååå skönt att få sova så sammanhängande. Men man vet ju även att det kan ändras imorgon

• skuttare

Krya på er alla sjuka bebisar. Trolla : hoppas ni får svar på tors som gör att det blir bättre. Min man jobbar 12timmars pass hela denna vecka så jag får fixa allt inkl nattning av båda barnen. Det går faktiskt över förväntan. Riktigt stolt över mig själv. Hinner tom få till en matlåda av honom . Hade räknat med att ha den stora tjejen på dagis sina 15 timmar men magsjukan har börjat gå där så hon får vara hemma. Jag vet inte hur en 2 mån bebis fixar magsjukan? Känns inte så bra när jag tänker på det iallafall så vi tar det säkra före det osäkra.

Svar på tråden Juli bebis 2012