• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • AnnA1985

chips och godis växer i käften på mig, blir nästan mer illamående när jag äter det, hugaligen!
    crabbsticks... har jag nog itne smakat tror jag :p 

• Sladdis
    AnnA1985 skrev 2011-11-13 12:03:11 följande:
    Är det fler än jag som är lite överviktig? Väger 85kg till mina ynka 167cm :S
    Tänker mycket mer nu på vad jag stoppar i mig. Godis och chips lockar inte längre.. Dock är jag som tokig i gurk- och morotsstavar, å så dippar man dessa :p
    Äter 2-3 gånger om dagen, lunchen skippar jag på helgerna då jag oftast vaknar vid 10-11 och äter frukost då :p Middag äter jag ju varje dag givetvis.
    Min svägerska gick ner i sig själv i sin graviditet, så hon gick bara upp 8kg... jag hoppas att jag kan gå upp lika lite. Är ännu mer noga med att gå ut och röra på mig nu också... Hade ju börjat gå ner i vikt innan jag plussade, och tur är ju det =)
    Hur gör ni andra som tänker väldigt mycket på vikten?   
    Jag är också överviktig! Väger 85kg till min 163cm. BM vill så klart att jag går upp så lite som möjligt. Jag har inte varit sugen på godis trots att jag äter det varje dag i vanliga fall och jag går till och från jobbet vilket jag aldrig gjort tidigare. Jag hoppas att det hjälper lite iaf.
  • AnnA1985
    Sladdis skrev 2011-11-13 14:51:28 följande:
    Jag är också överviktig! Väger 85kg till min 163cm. BM vill så klart att jag går upp så lite som möjligt. Jag har inte varit sugen på godis trots att jag äter det varje dag i vanliga fall och jag går till och från jobbet vilket jag aldrig gjort tidigare. Jag hoppas att det hjälper lite iaf.
    Det är ju jättebra, det kommer garanterat hjälpa =)
  • Soffiie

jag väger 83 till 173 så jag är med överviktig hade bmi på 27 nått.. men min bm sa inget om det. men jag försöker tänka på vad ja stoppar i mig även om det är svårt...

• Sladdis
    jejje85 skrev 2011-11-13 11:47:34 följande:
    ja väntar mitt tredje lilla <3 26 år gammal (ung)

läääääääängtar verkligen!!!!   Gravid

är bara jätte trött dygnet runt och har redan en jätte kula, är i v 6 (5+6)

beklagar Ellla Jade Hjärta
    Är också jättetrött. Det kom nu i helgen. Förstår inte hur man kan vara så trött utan att göra något. Illamåendet har ökat på lite också. Inte för att jag kräker, men jag sitter ändå med illamåendet i halsen och det är inte så mysigt.Obestämd 

Wow, redan en kula!Glad Jättehäftigt. Jag längtar tills min kommer!  
  • gloriosa

Hej tjejer :) hoppar in här till er .
    Är gravid med vårt 3 barn , har två tjejer innan som är födda 02 o 04 :)
    Gjorde en gbp op för ett år sen o har gått ner ca 40 kg ..
    Bf 13 juli men är akut snittad med båda tjejerna pga preeklampsi .

• Therese och Stefan

Hej tjejer. Helgen har varit jättejobbig med kónstant illamående. Har ätit lite grann men har det som svårast på morgonen. Själv väger jag runt 52kg till mina 155 cm. Funderar på att ringa BM imorgon och fråga om det finns nåfra tabletter mot detta illamående. Vet inte hur jag ska fixa att jobba då även magen gör ont.

Grattis alla nyplussade och en kram till dig Ella.

• Tvåbarnsmamman78

Illamående jag med: morgon och kväll. Är hungrig men svårt att äta mat. Kan äta godis och annat gitt men inte i samma mängder.. Sugen men ändå inte...
    Gick ner 7 kg precis (kämpat ett år). Känns skönt men nu lär man gå upp det dubbla minst

• eyalee

Gud vad tiden går sakta nu ;) vill komma till v12 så man kan slapna av lite, kommer nog ringa till mvc på onsdag, är det många av er som kommer göra ett privat vul?

• Bragdoll

Gud vilken spärrballong till mage jag fick igår när jag åt vindruvor. Har aldrig haft särskilda problem med magen förut och tyckte att det är säkert nyttigt med lite vindruvor (istället för en massa ost och kex), men jäklar vad uppblåst jag blev.

Vilken typ av fibrer ska man äta så man slipper bli uppblåst. Någon som har bra förslag? 

Svar på tråden Juli bebis 2012