• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Tolle83

Therese och Stefan
    Pröva såna där seaband från Apoteket.. Bättre pröva de en proppa i sig tabletter :)

• Bees knees
    AnnA1985 skrev 2011-11-13 12:03:11 följande:
    Är det fler än jag som är lite överviktig? Väger 85kg till mina ynka 167cm :S
    Tänker mycket mer nu på vad jag stoppar i mig. Godis och chips lockar inte längre.. Dock är jag som tokig i gurk- och morotsstavar, å så dippar man dessa :p
    Äter 2-3 gånger om dagen, lunchen skippar jag på helgerna då jag oftast vaknar vid 10-11 och äter frukost då :p Middag äter jag ju varje dag givetvis.
    Min svägerska gick ner i sig själv i sin graviditet, så hon gick bara upp 8kg... jag hoppas att jag kan gå upp lika lite. Är ännu mer noga med att gå ut och röra på mig nu också... Hade ju börjat gå ner i vikt innan jag plussade, och tur är ju det =)
    Hur gör ni andra som tänker väldigt mycket på vikten?   
    jodå du är inte ensam, har faktiskt haft en del ångest över det.
    äter så nyttigt jag kan nu. kroppen verkar iaf funka som den ska ändå och konditionen är ok . 
  • MLT
    AnnA1985 skrev 2011-11-11 06:51:59 följande:
    Usch, jobbigt =/

Ni som varit gravida tidigare... Har ni haft sömnproblem under era andra graviditeter?
    Eller kanske bara är några stycken som får det? 
    En annan är ju helt färsk, känns som man varken vet det ena eller det andra :p  
    Verkar som att det inte blir nåt jobb idag... så jag tänkte se om jag kan somna om en stund *gäsp* 
    Jag hittade min gamla juli-tråd jag var med i för två år sedan när jag väntade sonen och jag har faktiskt skrivit att jag hade väldigt dålig nattsömn i början. Minns det inte själv, men å andra sidan minns jag knappt första halvan av graviditeten alls. Minns mest hur jobbigt det var på slutet ;) 
  • MLT
    Ella Jade skrev 2011-11-12 21:46:35 följande:
    Hepp, får skriva om! Kl tio kom läkare in för nytt UL. Blodsamlingen var lika stor än o hormonhalten hade minskat, så ingen normal grav. Operation bokades och skulle göras om några timmar. Skulle duscha innan o mitt i duschen knackas det på och jag skall iväg på op direkt. Ca 12:30 op jag o vaknade 14 ngngång helt yr i bollen :). Men mådde bra förutom att ja var så trött! Har bra läkekött tack o lov så blöder inget o har inte ngn smärta, stramar åt när jag går bara. Det var utomkveds. Så de tog bort höger äggledare. Tack o lov så var vänster äggledare i utmärkt skick.. PUST!! haft besök hela dagen så knappt hunnit smälta nått. Mår okej nu, trött bara och visst sörjer man o det känns lessamt men försöker verkligen inte älta för mkt o dra ner mig själv i onödan. Finns inget o göra endå. Så nya friska tag! Inväntar mensen som bör komma om 2-4 veckor o sen kör vi igen!! Hoppas de tar sig snabbt!!! Stort tack för er omtanke o ert stöd!! (F)
    Beklagar! Men du verkar stark och peppad att försöka igen. Jag har själv bara vänster äggstock kvar, men har inga problem att bli gravid alls, chansen minskar endast med 5%. Om du har personförsäkring ska du ta kontakt med försäkringsbolaget, jag fick ca 17 000:- när jag opererade bort äggstocken!
  • MLT
    AnnA1985 skrev 2011-11-13 12:03:11 följande:
    Är det fler än jag som är lite överviktig? Väger 85kg till mina ynka 167cm :S
    Tänker mycket mer nu på vad jag stoppar i mig. Godis och chips lockar inte längre.. Dock är jag som tokig i gurk- och morotsstavar, å så dippar man dessa :p
    Äter 2-3 gånger om dagen, lunchen skippar jag på helgerna då jag oftast vaknar vid 10-11 och äter frukost då :p Middag äter jag ju varje dag givetvis.
    Min svägerska gick ner i sig själv i sin graviditet, så hon gick bara upp 8kg... jag hoppas att jag kan gå upp lika lite. Är ännu mer noga med att gå ut och röra på mig nu också... Hade ju börjat gå ner i vikt innan jag plussade, och tur är ju det =)
    Hur gör ni andra som tänker väldigt mycket på vikten?   
    Jag var överviktig min förra graviditet och hade endast gått upp 3kg i vecka 31, sen kom vätskan med sommarvämen. Nu väger jag 7kg mindre än jag gjorde förra inskrivningen, men kommer ändå satsa på att gå upp så lite som möjligt. Får se hur det går med tanke på att jag inte mår illa alls, men däremot har ett enormt sötsug och är konstant hungrig!
  • enilorac81

Hej alla!

Tänkte hoppa på den här tråden. Om allt stämmer är jag i vecka 6 (5+3). Detta är min första graviditet. Jag mår inte illa. Dock är jag extremt trött och sover riktigt dåligt. Vaknar upp flera gånger per natt för att kissa. Är inte sugen på någon typ av mat alls, men äter ändå för att få i mig mat.
    Har ömma bröst sen ca 1 vecka efter ÄL och det håller i sig. Har känningar ibland i livmodern, utgår från att det är för att den växer. Ska träffa min gynekolg den 23 november för att kolla att det står "rätt till". Sedan har jag inskrivningsamtal hos barnmorskan den 13 december. 

Det som känns så konstigt är att jag fortfarande inte kan fatta att jag faktiskt är gravid. Mina pluss förra helgen var så tydliga. Strecken var lika starka som kontrollstrecken, men ändå vill man inte riktigt tro att det är sant förrens man får höra det från en gynekolg. Nåja nu håller jag mina tummar att veckorna bara kan passera och det är vecka 13!

• mammattvå

Hej

Hänger gärna på i tråden. Jag plussade för ungefär två veckor sedan! BF 4 juli!! Har två pojkar födda -05 och -07.

• Tolle83

Jag har inte heller nån större matlust.. Dock måste ja äta.. Ynka 48 kg till min 170 cm långa kropp.. Men de är lika svårt och jobbigt att vara underviktig som överviktig...
    Men försöker äta så Grynet växer..

• AnnA1985

Men, visst kan man ändå påverka vikten en aning när man är gravid? Man behöver ju liksom inte stoppa i sig all skit som finns bara för att man är gravid. En del ser det som att "Jag är gravid, alltså kan jag äta vad som helst" utan att tänka på att det går upp ÄNNU mer än de behöver.
    Klart man äter mer regelbundet nu, men dock bra och nyttigt både för barnet och för mig själv. 

• tundra

Jag är normalviktig med några pluskilon kvar från sonens kolik. 62 kg 166 cm.
    Vill verkligen försöka att äta bra under graviditeten och inte gå upp i onödan hehe. Men är frussen och småsugen hela tiden. Ska försöka att inte småäta mellan måltider utan dricka the på kvällen. Kanske göra grönsaksstavar om det blir för tråkigt.
    Gick upp 15,5kg första grav trots 20 v illamående och sonen vägde 5kg och var 56 cm. Vill INTE att tvåan ska vara större. Ajajaj!

Svar på tråden Juli bebis 2012