Inlägg från: En liten |Visa alla inlägg
  • En liten

Juli bebis 2012

ToKar skrev 2012-06-06 21:59:53 följande:
    Nu är det vetekudde, alvedon och sängläge som gäller. Appen på mobilen menade allvar när det stod att förvärkarna ändrar karaktär... Hualigen... ont ont ont...

Hoppas kuren hjälper och att det släpper snart... 46 dagar kvar för mig så ikväll vill jag inte ha ut nån bebis. Smärtan vore ju mer välkommen om sisådär 25-40 dagar...

Ang. tryck så hade jag det tidigt förra graviditeten... Nu är det inte lika illa. Bara när förvärkarna kommer och huvudet trycker neråt.
    Hoppas att det släppte och att du fick sova lite.
  • En liten

Jag sitter och väntar vid korridoren på förlossningen. Riktigt mysigt faktiskt alla ler och verkar så lugna. Jag har möte med anestesistläkaren så det är därför jag är här. Längtar riktigt till min tur

Inatt drömde jag dock att jag blev igångsatt och det gick riktigt dåligt

• En liten

Usch det gick inget vidare imorse trots allt. Så fort vi började prata om förlossningen så började tårarna att rinna. Jag vill verkligen inte att det blir som förra gången. Jag är heldre gravid resten av mitt liv. Vi har det bra med våran prinsessa, vi behöver inte en till:$

• En liten

Ikvall har jag klocka värkar Men nu har det lugnat sig. Min man springer ett Marathon imorgon så idag var vi upp tidigt och for iväg och kollade start parken. Sedan rensade jag ogräs, passade dottern och hennes vilda kompis. Packade upp alla barnkläderna upp till 18 månader. Städade gästrummet och bäddade då svärföräldrarna kommer och sover inatt.... Medans jag sedan lagade middag började jag inse att värkarna kom utan uppehåll..... Jag har lovat att han ska springa innan lillan kommer.

• En liten

Hej, jodå jag är kvar, tack så mycket för omtankarna. Sov inte mycket inatt då jag var så rädd att bebisen skulle komma. Idag har jag hållit igång sedan sex imorse... Medans jag lagade lunch till mannen efter hans Marathon och hans föräldrar hade jag några rejäla värkar och kunde knappt stå. Men bebisen är kvar och det ska bli riktigt skönt att helgen är över och jag kan gå till jobbet imorgon och bara sitta

• En liten
    snoffsan08 skrev 2012-06-11 23:46:59 följande:
    Jag har det på höger hand. Jag har även haft det vid mina tidigare graviditeter, så jag har redan skydd hemma. Hoppas det går över för dig efter förlossningen. Har varit magsjuk idag. Har inte fått behålla nånting under dagen, men försökte mig på ett glas med vätskeersättning nu på kvällen och det funkade. Jag hoppas att jag får behålla det och att jag slipper vara dålig imorgon, så jag kan gå till bm på onsdag, samt åka och köpa födelsedagspresent (en cykel) till minstingen som fyller 4a på onsdag. Äntligen har jag fått en tid på SPEC mödravården oxå, för igångsättnings samtal och eventuell vändning. Det är på min födelsedag, den 3e juli (v:37+4) då. Så det är kul att se så många skrivit om den 3e juli just. Jag hoppas på att jag är tillräckligt mogen och/eller öppen då så att man får bli igångsatt samma dag. Säkert inte, men hoppas kan man ju alltid ;o)
    Krya på dig hoppas du mår bättre idag! Våran dotter fick också en cykel i fyra års present i februari. Jag och maken tränar henne förfullt så hon kan promenera med mig i sommar Skrattande. Dock har vi inte tagit av stödhjulen och hon är inte intresserad av det ännu, men hennes bästa kompis (10 månader yngre) och flera andra barn i skolan har redan tagit bort stödhjulen. Är det inte lite tidigt i 4års åldern eller är det vi som är sena?
    SaJo81 skrev 2012-06-12 05:15:24 följande:
    Har haft karpaltunnelsyndrom innan jag var gravid precis :( inte ett dugg kul! Fick det av jobbet (grattis) oc trodde att jag skulle få tillbaka det nu då me har klarat mig rätt bra! Har ju iofs fortfarande domningar men det har jag haft ett år så jag tänker inte på det längre, värken är i alla fall inte här:)
    Jag hade det från 98-2002 på båda händerna...... Hade skenor dygnet runt, kortison sprutor, och två operationer senare så är jag livrädd att få tillbaka det! Men man vänjer sig snabbt vid skenorna. Man gör bäst i att lyssna på läkarna så läker det fortare tror jag Skäms

Jag går fortfarande och väntar på min lille bebis, Nu är det 12 dagar sedan som min läkare sa att liten kommer inom 10 dagar.... Men jag jobbar fortfarande. Min make verkar inte förstå stressen så igår efter att ha hängt två maskiner damsugit två våningar (inklusive allt plock i barnrum och skor...), vikt tvätt, så satte jag mig i soffan medans han nattade liten. Han gjorde dock middagen och diskade. När han hade diskat klart såg diskhon ut som ett sopnedkast och bänkarna var fulla av grejer. Jag kanske överreagerade men jag exploderade.
    Så istället för att vila torkade jag golven och ställde mig att stryka all tvätten....Vad gör det egentligen att det inte är avtorkat en eller två gånger, han kommer snart inse att det är inte så kul att vakna och det ser ut (och luktar...) i köket!

Däremot tar jag hand om allting eller talar om för honom exact vad som ska göras kommer han aldrig att lära sig.

Dumma jag hade så ont så ont så ont bak i ryggen igårkväll. Det drog neråt och inte förren efter en timme lugnade det ner sig.
  • En liten
    snoffsan08 skrev 2012-06-12 09:33:19 följande:
    Vad spännande att det är så nära nu!! Har inte riktigt förstått mig på ert räknesätt ni har i Frankrike, fast att du har förklarat flera gånger Skäms  Du får vara rädd om dig, så du orkar ta i när det väl är dax. "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete" Flört Ta lite i taget bara. Hoppas det känns bättre i ryggen idag. 
    Här i Frankrike anser man att BF dagen är v.41+1 medans man i Sverige anser att BF dagen är v.39+6 dvs 9 dagars skillnad.
    Detta innebär att har man inte fått barn på BF dagen i Frankrike blir man igång satt inom tre dagar.

Här på FL har jag därför ändrat till det officiella SVENSKA räknestättet för att få ett BF datum den 2/7 istället för det franska 11/7. Men dessa datum är ju teoretiska. Och barnet kan komma från v 38-42.

Däremot har min läkare sagt att jag antagligen inte kommer gå så länge utan han hotade mig med att säga att barnet skulle komma inom 10 dagar då jag såg honom sist. Jag antar att bara för att jag har varit så säker på att barnet kommer tidigt kommer jag nu gå till den 13/7 innan jag blir igångsatt dvs v 41+3....

Blev det klarare?
  • En liten
    Down under tänker på dig och hoppas att våra tankar gör att det känns lättare i den här tiden av sorg och smärta.

Jag har gått in i vecka 38. Varje natt undar jag om lillan ska komma. Vi har nu enats om ett namn och mannen har börjat kalla magen vid namn medans jag fortsätter med "bebisen"..

Jag har blivit jätte pigg de senaste dagarna även om jag känner av mera sammandragningar. Endel har sagt att det är ett tecken på att förlossningen är nära.  Dock går jag på mamma ledighet på tisdag kväll om en vecka! Så då får hon gjärna komma så jag får alla mina 16 mamma  veckor med henne Kyss.
    Imorgon bitti har jag möte med min chef för att se om han godkänner att jag använder mina 37 kvarstående semester dagar  för att vara ledig fram till allhelgonahelgen i November och sedan lägga dem så jag kan jobba halvtid fram till jul. Vi har dagisplats från November. Dagis är nära jobbet så jag kan gå ifrån 30 min på förmiddagen och amma en gång. Jag vill gjärna försöka åtminstånde 6 månader om jag lyckas!
  • En liten
    vermilion skrev 2012-06-13 10:38:38 följande:
    SumoMolly på BB. 5,2 kg på BF. Så kan det bli när mamman har graviditetsdiabetes. Sen gick hon ner i vikt..
    Men hon ser så kul ut så jag skrattar när jag ser den här bilden. Lilla gumman.

Och så här såg hon ut 11 veckor senare.

Ursäkta, vet att det inte är en bildtråd det här. Men iaf.
    Nej men oj så söt!
  • En liten

Åh nu kanske det inte dröjer förren vi får lite bebisar i tråden!

Jag är jätte glad just nu. Jag träffade min chef i morse och diskutera två saker som tyngde mig:

1) Han går med på att jag använder mina kvarstående semesterdagar så att jag kan jobba 50% fram till Januari! Det är super bra för mig, han är nöjd för jag kommer tillbaka till jobbet och gruppen. Jag ansöker  inte om föräldra semester till 100% i 3-6 månader vilket han skulle haft väldigt svårt att acceptera och vara tvungen att neka mig pga projektet vi jobbar på - eller föreslå att jag byter enhet.....
    Så både han och jag var nöjda, det var skönt att höra att han ville att jag skulle stanna på min tjänst.

2) Min tjänst kommer bli omgjord till en fast tjänst nästa år! Det är något jag önskat mig i fyra års tid! Skillnaden från idag är att det är en tjänst på kontrakt och gå över till fast ger mig massor av förmåner och någonstans mellan 5000-10000 skr mer PER MÅNAD!!! Solig

Tjoho jippie vad jag blir glad.

Svar på tråden Juli bebis 2012