snoffsan08 skrev 2012-06-11 23:46:59 följande:
Jag har det på höger hand. Jag har även haft det vid mina tidigare graviditeter, så jag har redan skydd hemma. Hoppas det går över för dig efter förlossningen. Har varit magsjuk idag. Har inte fått behålla nånting under dagen, men försökte mig på ett glas med vätskeersättning nu på kvällen och det funkade. Jag hoppas att jag får behålla det och att jag slipper vara dålig imorgon, så jag kan gå till bm på onsdag, samt åka och köpa födelsedagspresent (en cykel) till minstingen som fyller 4a på onsdag. Äntligen har jag fått en tid på SPEC mödravården oxå, för igångsättnings samtal och eventuell vändning. Det är på min födelsedag, den 3e juli (v:37+4) då. Så det är kul att se så många skrivit om den 3e juli just. Jag hoppas på att jag är tillräckligt mogen och/eller öppen då så att man får bli igångsatt samma dag. Säkert inte, men hoppas kan man ju alltid ;o)
Krya på dig hoppas du mår bättre idag! Våran dotter fick också en cykel i fyra års present i februari. Jag och maken tränar henne förfullt så hon kan promenera med mig i sommar

. Dock har vi inte tagit av stödhjulen och hon är inte intresserad av det ännu, men hennes bästa kompis (10 månader yngre) och flera andra barn i skolan har redan tagit bort stödhjulen. Är det inte lite tidigt i 4års åldern eller är det vi som är sena?
SaJo81 skrev 2012-06-12 05:15:24 följande:
Har haft karpaltunnelsyndrom innan jag var gravid precis :( inte ett dugg kul! Fick det av jobbet (grattis) oc trodde att jag skulle få tillbaka det nu då me har klarat mig rätt bra! Har ju iofs fortfarande domningar men det har jag haft ett år så jag tänker inte på det längre, värken är i alla fall inte här:)
Jag hade det från 98-2002 på båda händerna...... Hade skenor dygnet runt, kortison sprutor, och två operationer senare så är jag livrädd att få tillbaka det! Men man vänjer sig snabbt vid skenorna. Man gör bäst i att lyssna på läkarna så läker det fortare tror jag
Jag går fortfarande och väntar på min lille bebis, Nu är det 12 dagar sedan som min läkare sa att liten kommer inom 10 dagar.... Men jag jobbar fortfarande. Min make verkar inte förstå stressen så igår efter att ha hängt två maskiner damsugit två våningar (inklusive allt plock i barnrum och skor...), vikt tvätt, så satte jag mig i soffan medans han nattade liten. Han gjorde dock middagen och diskade. När han hade diskat klart såg diskhon ut som ett sopnedkast och bänkarna var fulla av grejer. Jag kanske överreagerade men jag exploderade.
Så istället för att vila torkade jag golven och ställde mig att stryka all tvätten....Vad gör det egentligen att det inte är avtorkat en eller två gånger, han kommer snart inse att det är inte så kul att vakna och det ser ut (och luktar...) i köket!
Däremot tar jag hand om allting eller talar om för honom exact vad som ska göras kommer han aldrig att lära sig.
Dumma jag hade så ont så ont så ont bak i ryggen igårkväll. Det drog neråt och inte förren efter en timme lugnade det ner sig.