Inlägg från: En liten |Visa alla inlägg
  • En liten

Juli bebis 2012

snoffsan08 skrev 2012-04-24 09:15:23 följande:
    När man läser om hur ni har det med mamma ledighet och sånt i vissa andra länder så är jag glad att bo i Sverige. Måste vara jätte stressande att sitta och pumpa ur bröstmjölk på jobbet under bestämd tid.

Härligt! En annan har 87 dagar kvar, men hoppas på 70 nånting Flört
    Det värsta då jag väntade barn förra gången var alla kommentarer om hur lite jag skulle ta hand om mitt barn. Utan att mena det så var det många som antydde att jag skulle bli en dålig förälder. Jag försökte relativisera och tänka att barnen här nere verkar inte må sådär jätte dåligt trots kort mammaledighet.....

Jag går in i vecka 30 idag. Nu är det nog bara två månader kvar Skrattande.
  • En liten
    JennyL88 skrev 2012-04-24 11:18:57 följande:
    Tack för alla tips tjejer. Kommer nog bli en stol med insats, men är lite velig på om vi ska köpa eller hyra den första.

Idag har min lilla bebis tagit sikte på mina revben och testar hur hårt man kan sparkas.
    Är lite mysigare när man bara känner små knytnävar som dunsar till i magen.Solig

Nu ska jag dyka i medicinboken och läsa om vårt fantastiska nervsystemÄpple
    Måste plugga snabbast möjligt nu, men de är inte lätt när krabaten tar så mycket energiHjärta

Ha en underbar dag!{#emotions_dlg.flower}
    När jag hade liknande problem så föreslog min käre make att jag skulle ställa mig på händer för att hon skulle vända på sig. Du kan ju testa Glad Jag gjorde inte det men jag gapade nog ganska stort och skrattade så hela magen guppade....
  • En liten
    SommarDahlia skrev 2012-04-24 16:05:11 följande:
    Idag har jag gjort glucosbelastningen, det var faktiskt betydligt lättare att få ner sörjan denna gången än förra.Denna gången var det kallt vatten istället för varmt och det underlättade verkligen! Men att sitta å vänta hungrig va ingen höjdare, mådde illa på slutet å blev lite  yr. Provet var bra och förhoppningsvis har man gjort de för sista gången!

Åh FruSandra, jag vill oxå till ullared! Jag å karln har pratat om det men nu ska han till prag över helgen å sen har jag massor i skolan å snart känns det som att det blir för tungt att gå där en hel dag! Skulle vilja bunkra upp en del kläder till sonen så man inte står där och plötsligt är alla hans kläder för små och man har ingen tid eller ork till att storhandla kläder.

Jag och sambon bestämde förra veckan att vi ska gifta oss i maj nästa år så nu är det inte bara småbarnsliv och renovering som ska hinnas med utan bröllopsplanering oxå, fast det är klart ganska angenämt :)
    Åh vad roligt med bröllop. När jag fått våran första och låg och ammade en morgon så kom sambon och friade med champagne, ring och hela köret. Vi gifte oss när hon var 1 år. Det är jätteroligt och jag tror att när man har småbarn tar man det med en nypa salt och det blir alldeles lagomt.
    Jag hade en tjej som tog hand om dottern hela dagen, de var med i kyrkan och kom till middagen och sedannär min dotter var trött så åkte de hem. Allt gick jätte bra.
  • En liten

Bara en fråga då jag är lite nyfiken. Jag fick av doktorn ordonerat en dos D-vitamin i 6 månaden. Har ni fått någon spruta eller dos med D-vitamin under graviditeten? Jag tog det utan att fråga varför, jag kan inte minnas att jag fick det förra gången.

• En liten
    Trolla75 skrev 2012-04-25 12:41:41 följande:
    Nä det har jag aldrig fått. Men det är viktigt att få tillskott av d-vitamin om man har underskott speciellt om man är gravid...

Extra tillskott bör fås om man bor i ett solfattigt land, men bodde inte du i Frankrike?
    Haha jo i Frankrike men i Normandie....  Min 4 åring frågade mig i morse om det fortfarande var vår... hon har inte kunnat ha strumpbyxor och kjol en enda gång sedan mars.
  • En liten

Hej sitter och väntar på min läkar tid. Redan 40 min sen och patienten innan mig gick precis in.... Jag tyckte liten drog mycket i nedre magen igår. Frammåt eftermiddagen insåg jag att det inte var bebisen men regelbundna sd... Frammåt kvällen hade jag känningar i ryggen och mådde illa.

Mitt problem är att jag absolut inte vill bli sjukskriven, dock hotade doktorn med att lägga in mig för en månad sedan. Här nere får vi mycket uppmärksamhet innan barnet kommer sedan ska vi tillbaka snabbt till arbetet

Jag funderar starkt på att ljuga för doktorn om han inte bekräftar att det är fara och färde med ett UL...:$

• En liten
    En liten skrev 2012-04-26 09:28:58 följande:
    Hej sitter och väntar på min läkar tid. Redan 40 min sen och patienten innan mig gick precis in.... Jag tyckte liten drog mycket i nedre magen igår. Frammåt eftermiddagen insåg jag att det inte var bebisen men regelbundna sd... Frammåt kvällen hade jag känningar i ryggen och mådde illa.
    Mitt problem är att jag absolut inte vill bli sjukskriven, dock hotade doktorn med att lägga in mig för en månad sedan. Här nere får vi mycket uppmärksamhet innan barnet kommer sedan ska vi tillbaka snabbt till arbetet
    Jag funderar starkt på att ljuga för doktorn om han inte bekräftar att det är fara och färde med ett UL...:$
    Allt gick bra. BT 14/7. Tappen mjuk men stängd. Jag fick fortsätta jobba om jag lugnar ner mig lite vilket fall som heldst har jag det tredje stora UL som vi har härnere om 2 veckor, så vi får se då.
    Liten väger ungefär 1450g redan. Magen ok, lårbenet ok och huvudet ok.
    Notan dyr dock.... men men så är får jag en ordentlig undersökning en gång i månaden.
  • En liten
    FruSandra skrev 2012-04-26 13:07:20 följande:
    Igårkväll fick jag akutblixt ont i bakhuvudet.. De gjorde så ont så jag började storböla. Dessutom blev jag livrädd :S Jag har sovit som en kratta trots alvedon o idag på morgonen va de fortfaradne kvar...

Min första tanke var havenskapsförgifning.. (Eftersom man kan få ont i bakuvudet av för högt blodtryck)
    Men sen kom ja på att mitt blodtryck va så bra förra veckan, och att ja inte tror de ändras så snabbt.. 

Fast vad vet jag?

Nån mer som fått så sjukt ont i bakhuvudet?    
    Eller om du inte kan åka in på sjukhuset kan de inte mäta blodtrycket på apoteket?
  • En liten
    MissMurrig skrev 2012-04-30 09:06:08 följande:
    De där darrningarna kan vara när de vaknar eller sträcker sig kanske? Leo gjorde så varje gång han vaknade och sträckte sig när han var 1-2 månader. Kanske det de gör där inne. Min har börjat hicka också, gillar det inte... vet att vissa tycker det är mysigt, jag tycker det är lite störigt, mysigare med riktiga sparkar och stora rörelser.

Då har man gått in i v.31 idag (30+0), bara 10 veckor till dagen D! Hur ska jag hinna allt??? Har 2 stora läxor, 1 uppsats, ett prov, en skolutflykt(veckan innan BF), Leos födelsedag, en jätteloppis jag tänkt ställa ut på, och så vill jag åka till Ullared...  Samtidigt som jag praktiserar på bageriet.

Tiden går för fort nu! Ni med första bebisen tycker säkert tvärtom, det gjorde jag, räknade dagar... Men nu hinner man inte riktigt.. 
    Ja jag tycker som du. Men då min erfarenhet är att helt plötsligt säger kroppen ifrån. Jag var jätte pigg förra gången, åkte längdskidor, jobbade på avhandlingen, jobbade 12-14 timmar om dagen, gick fjällturer och hela köret tills jag en dag vaknade mitt i natten helt uppsvälld och kunde inte böja fingrarna. Sedan var det bara att vara snäll och ligga stilla och vila resten av graviditeten.
    Den här gången är allting nästan klart, vaggan hämtar vi nästa vecka hos svärmor, kläderna är upptagna och inlagda i garderoben, skötbädden är uppsatt.
    Det ända som ska göras är att köpa in alla produkter som
    + blöjor
    + krämer
    + sterila kompresser
    + kolla handduksförrådet
    + tvättlappar (har fortfarande inte bestämt mig för om jag ska ta frotté eller engångs...)
    + bebis strumpor (alla är borta eller ligger i någon annan kartong...)
    + brösläckslappar

Vad mer måste på listan tror ni?
  • En liten

Vet ni vad tjejer. Jag har bestämt mig för att inte föda. Jag tänker helt enkelt gå i strejk....(vilket man gör allmänt här nere när man inte håller med)

Skämt och sido jag har det lite jobbigt sedan jag bröt ihop på besöket på förlossningen. Jag är van att ha kontroll och vet precis vad som kommer hända hur och när. Dock gick inte förra förlossningen riktigt som vi hade tänkt oss även om alla var friska och glada och allt var bra efteråt så var det 5-6 hemska timmar (varav 4,5 var förlossning och jo jag vet jag kom nog lindrigt undan i alla fall). Jag har träffat en barnmorska idag för att prata lite med henne om mina känslor och hur jag ska göra nästa gång. Hon skriver helt enkelt inte in mig i de allmänna förberedelse kurserna men hon tar mig privat för att diskutera, dessutom tycker hon jag ska ta kontakt med en psykolog.
    Det är nog första gången i mitt liv som någon talar om för mig att det här fixar du nog inte helt själv utan du behöver hjälp.

Jag svävar lite mellan en känsla av idiotförklarad (herregud alla kvinnor kan ju föda barn - utom jag!) och  oj jag gjorde inte läxan förra gången utan jag hade missuppfattat hela tentan och får nu stå i skamvrån....

Svar på tråden Juli bebis 2012