Juli bebis 2012
Härligt! En annan har 87 dagar kvar, men hoppas på 70 nånting

Jag går in i vecka 30 idag. Nu är det nog bara två månader kvar
.

.

Jag gjorde inte det men jag gapade nog ganska stort och skrattade så hela magen guppade....
Bara en fråga då jag är lite nyfiken. Jag fick av doktorn ordonerat en dos D-vitamin i 6 månaden. Har ni fått någon spruta eller dos med D-vitamin under graviditeten? Jag tog det utan att fråga varför, jag kan inte minnas att jag fick det förra gången.
Hej sitter och väntar på min läkar tid. Redan 40 min sen och patienten innan mig gick precis in.... Jag tyckte liten drog mycket i nedre magen igår. Frammåt eftermiddagen insåg jag att det inte var bebisen men regelbundna sd... Frammåt kvällen hade jag känningar i ryggen och mådde illa.
Mitt problem är att jag absolut inte vill bli sjukskriven, dock hotade doktorn med att lägga in mig för en månad sedan. Här nere får vi mycket uppmärksamhet innan barnet kommer sedan ska vi tillbaka snabbt till arbetet
Jag funderar starkt på att ljuga för doktorn om han inte bekräftar att det är fara och färde med ett UL...:$
Vet ni vad tjejer. Jag har bestämt mig för att inte föda. Jag tänker helt enkelt gå i strejk....(vilket man gör allmänt här nere när man inte håller med)
Skämt och sido jag har det lite jobbigt sedan jag bröt ihop på besöket på förlossningen. Jag är van att ha kontroll och vet precis vad som kommer hända hur och när. Dock gick inte förra förlossningen riktigt som vi hade tänkt oss även om alla var friska och glada och allt var bra efteråt så var det 5-6 hemska timmar (varav 4,5 var förlossning och jo jag vet jag kom nog lindrigt undan i alla fall). Jag har träffat en barnmorska idag för att prata lite med henne om mina känslor och hur jag ska göra nästa gång. Hon skriver helt enkelt inte in mig i de allmänna förberedelse kurserna men hon tar mig privat för att diskutera, dessutom tycker hon jag ska ta kontakt med en psykolog.
Det är nog första gången i mitt liv som någon talar om för mig att det här fixar du nog inte helt själv utan du behöver hjälp.
Jag svävar lite mellan en känsla av idiotförklarad (herregud alla kvinnor kan ju föda barn - utom jag!) och oj jag gjorde inte läxan förra gången utan jag hade missuppfattat hela tentan och får nu stå i skamvrån....