Inlägg från: En liten |Visa alla inlägg
  • En liten

Juli bebis 2012

Nu är jag hemma från min sista koll innan det är dags. Nästa inplanerade besök är 11 juli på förlossningen om bebisen inte är ute!
    Bebisen vägde enligt min läkare 2900 och inte 3100 som hon gjorde enligt doktorn i onsdags. Dvs nästan en vecka sedan. Men han sa att det beror på mätmaskin och person så med lite tur vermillon är det lika för dig. Dvs ett mätfel!

Annars är allting bra, hjärtat slår, flödet i navelsträngen är ok och vatten mängden är ok men på gränsen till lite. Dvs inget att oroa sig för. 

Nu har jag order att åka in för alla symptom som blödningar, misstänkt vattenavgång eller om jag inte känt av bäbisen på 10 timmar. Heldre ett besök för mycket än för lite enligt doktorn.

Däremot är tappen utplånad och öppen en knapp cm så han sa att det kan dröja ytterligare 2-3 veckor eller komma igång på två värkar! Så då vet man vad man har att vänta sig .... eller inte! Usch vad frustrerande.
    Bebisen ligger långt ner och han kände tydligt av huvudet när han var där och petade Skrattande.

Blir det som i torsdags när de petade så väntar jag mig alldeles strax en massa värkar och annat roligt. För övrigt höll jag inte på att ta mig iväg för min mage är alldeles knasig, precis som jag ätit ett paket katrinplommon alldeles för mig själv!

Så nu tänker jag bara köra på här hemma. Imorgon när liten är på skolan och mannen på jobbet ska jag ut och gå och sedan sy färdigt gardiner och greja som bara den. Med lite tur är det fint väder så jag kan rensa lite ogräs också. Då borde det ändå komma lite värkar som jobbar ordentligt? Från och med torsdag jobbar min make dygnet runt fram till lördag kväll så då vore det skönt om jag låg inskriven redan då eller att det sätter igång efteråt, även om det är tungt just nu.

• En liten
    enilorac81 skrev 2012-06-25 18:24:23 följande:
    Hej! Nu måste jag fråga er som fött barn förut, jag har i snart 2h haft regelbundna sammandragningar men dem gör inte ont, kommer ca var 10:e minut. Hade ni ringt förlossningen och pratat med dem, eller hade ni bara väntat och se ifall värkar kan komma i samband med sammandragningarna?

Tack för tips

Ta ett bad och ring och hör med förlossningen. Här nere säger de att "bara regelbundet" inte räcker men man ska även fylla i krav på var femte minut och itagande styrka. Dock har vi alla olika smärttröskel. ring dem, åk in om du vill. Är det inte pgång så skickar de hem dig igen.
  • En liten
    anjiali skrev 2012-06-25 18:58:44 följande:
    Elinorac : vilken vecka är du i ??? Om det är i slutet av graviditet hade jag väntat tills det kom oftare och gjorde ont. Om det är ett tag kvar kanske jag hade ringt om det inte lugnar sig. Men det är ingen fara att ringa förlossningen för att prata. Det ingår också i deras jobb, man behöver inte ringa för att det är förlossning utan för att man har en fråga.

Efter mycket velande så blev det inte Stockholm då de hotell erbjudanden vi sett på nätet inte stämde senare vid bokning. Nu kollar vi Göteborg istället och bara en natt. Ja ja då slapp jag bestämma om vi skulle åka eller ej. Har beslutångest.

Barnen kommer nog tycka det blir roligt med Liseberg också! Ha en Music helg.
  • En liten

Tundra: Lycka till idag, hoppas allting går bra och lagom fort.

Feah: Grattis, vad bra att ni fick hjälp tillslut. Jag låg inne 4 dagar med min första och jag undrar alltid hur först föderskor gör för att åka hem så tidigt. Det är ett helt nytt universum att leva i med bebis amning och allt förlossningsrelaterat.

• En liten

Jag är så uttråkad. Jag kan inte vara ute för det regnar. Jag har inga känningar eller väldigt lite att bebis kommer komma, förrutom att jag är trött och får ont i magen när jag rör på mig förmycket. Jag ska nog ta och sy gardiner och baka bröd. Sedan är det väll lunch dags och i eftermiddag ska jag in till bm och gå på kurs för att lära mig krysta Skrattande, sedan ska jag hämta stor på skolan och så är det full fart fram till kvällen.

Skulle så gärna vilja ha bebis nu. Går det hela tiden ut blir jag igång satt den 13 juli och semestern i Frankrike startar den 14... så då blir det som för er som har semestervikarier nu....

• En liten

Ni som är i Sverige: jag har nezeril hemma som jag tagit med mig senaste hemresan. Kan man använda det så här nära förlossningen?

Jag kan snart inte andas och har en sprängande huvudvärk.

• En liten
    HannaVirrpanna skrev 2012-06-26 21:18:18 följande:
    Du kan nog använda det utan problem... Är väl bara nässpray med mentol man inte bör använda? Kolla FASS.se

Vilken fin bild! Tack för tippset, jag hade glömt bort "fass".
  • En liten
    LitenR skrev 2012-06-27 00:00:26 följande:
    De e nog vattnet. Ringde bb och de har runnit från och till sen de började. Ska avvakta och se. Men nu börjar de komma värkar också.. Inga regelbundna dock tror jag, har inte hunnit klocka dom ordentligt ännu. Hade ju tid för igångsättning nästa vecka men nu slapp man ju de då :)
    Hoppas att det är igång nu då. Vad spännande, det verkar som när man får datum för igångsättning och slappnar av kommer det igång lätt av sig själv. Samma hände mig förra graviditeten!
    AnnA1985 skrev 2012-06-27 03:22:11 följande:

Kan man öppna sig utan att ha regelbundna värkar? Har ju haft till och från sen i fredags... Lillan verkar fortsätta att borra sig ner i bäckenet, trots att hon låg djupt nere på kontrollen igår. Gör galet ont när hon mucklar på där inne!

Jag har inte känt så mycket varken förra gången eller den här gången fram tills att läkaren gör klart för mig att det är värkar jag har. Just nu är jag tydligen öppen 1 cm och tappen är platt... lika var det förra gången. Så visst går det! Men som bm sa på kursen jag går. Det innebär inte att vi föder innan någon som inte är påverkad alls när verkliga arbetet sätter igång... så det är lite falsk förhoppning bara.
    EllaBella02 skrev 2012-06-27 03:02:19 följande:
    Är uppe och ammar och ville bara titta in och skicka en peppkram till er alla som är på g snart! Snart har ni era bebisar. Kör hårt för kung och fosterland : ) Kramar
    Vad mysigt jag vill också!

Jag är i vecka 39+1 idag och tycker att nu kan det väll ändå bli våran tur. Vi firar 3 års bröllopsdag idag dessutom. 
    Imorgon börjar mannen ett maraton pass på jobbet, så det vore bra om bebisen kom innan annars får hon snällt vänta tills på lördag Skrattande kväll då han har tid för oss igen. Iof så kommer han vara lagomt ofräch....
    Jag kommer vara själv med stora tjejen på kvällarna och nätterna men det är kvällarna som är jobbigast. På fredag kväll ska vi på middag (med mina kollegor ...) hon och jag så då har jag ju sällskap på kvällen i alla fall. På nätterna sover vi men på kvällarna har jag oftast mycket mycket värkar. 

Igår när jag var hos bm på min sista kurs så konstaterade hon att jag hade värkar var 15-20 min. Sedan framåt kvällen var det var 10 minut. Men efter ett bad fanns det inget kvar.... Skrikandes

• En liten
    grahnkotten skrev 2012-06-27 09:49:52 följande:
    Wikstrom: välkommen! Jag har BF den 32 juli så vi finns kvar ett tag till! :) roligt m nya människor! Själv har jag har mensvärk hela natten men inget regelbundet, så det är bara att gilla läget! :) funderar på om det är hallonbladsteet som har börjat sätta in...!
    Oj då får du vänta jätte länge!Skrattande
  • En liten

LitenR stort grattis!Vad skönt att det har gått bra, mysigt med lite tid för er innan han fick syret.

Ok, nu har jag vilat, gjort idioten i trappen, gjort planer för fredagskväll. Har ni några andra tipps på att få igång det? Jag blir så vid på alla er som redan har era i famnen. Igår avbeställde jag även matkassen och tog 4 åringen och storhandlade kl17... Men inget mer än onda värkar som försvann...

Svar på tråden Juli bebis 2012