Juli bebis 2012
Nu är jag hemma från min sista koll innan det är dags. Nästa inplanerade besök är 11 juli på förlossningen om bebisen inte är ute!
Bebisen vägde enligt min läkare 2900 och inte 3100 som hon gjorde enligt doktorn i onsdags. Dvs nästan en vecka sedan. Men han sa att det beror på mätmaskin och person så med lite tur vermillon är det lika för dig. Dvs ett mätfel!
Annars är allting bra, hjärtat slår, flödet i navelsträngen är ok och vatten mängden är ok men på gränsen till lite. Dvs inget att oroa sig för.
Nu har jag order att åka in för alla symptom som blödningar, misstänkt vattenavgång eller om jag inte känt av bäbisen på 10 timmar. Heldre ett besök för mycket än för lite enligt doktorn.
Däremot är tappen utplånad och öppen en knapp cm så han sa att det kan dröja ytterligare 2-3 veckor eller komma igång på två värkar! Så då vet man vad man har att vänta sig .... eller inte! Usch vad frustrerande.
Bebisen ligger långt ner och han kände tydligt av huvudet när han var där och petade
.
Blir det som i torsdags när de petade så väntar jag mig alldeles strax en massa värkar och annat roligt. För övrigt höll jag inte på att ta mig iväg för min mage är alldeles knasig, precis som jag ätit ett paket katrinplommon alldeles för mig själv!
Så nu tänker jag bara köra på här hemma. Imorgon när liten är på skolan och mannen på jobbet ska jag ut och gå och sedan sy färdigt gardiner och greja som bara den. Med lite tur är det fint väder så jag kan rensa lite ogräs också. Då borde det ändå komma lite värkar som jobbar ordentligt? Från och med torsdag jobbar min make dygnet runt fram till lördag kväll så då vore det skönt om jag låg inskriven redan då eller att det sätter igång efteråt, även om det är tungt just nu.