Inlägg från: En liten |Visa alla inlägg
  • En liten

Juli bebis 2012

anjiali skrev 2012-06-22 11:44:47 följande:
    En liten : jag vill också köpa en sådan. Kostar runt 400 kr dom jag hittat så hoppas det är värt det.
    Jag köper en i bambu bommul för 89 euros.... med frakten inräknad... men här nere är det väldigt vanligt att ha en så jag antar att det är värt pengarna... 
  • En liten

Jag har haft bruna flytningar hela dagen men efter att ha pratat med förlossningen så beror det på att de var inne och rörde livmodertappen igår så inget mera. Skönt att höra. 

• En liten
    En liten skrev 2012-06-22 14:59:58 följande:
    Jag har haft bruna flytningar hela dagen men efter att ha pratat med förlossningen så beror det på att de var inne och rörde livmodertappen igår så inget mera. Skönt att höra. 
    nu blir jag rädd mina flytningar har ändrat karaktär och är nu blodsprängda... jag känner bebisen men ändå.

Imorgon är det skolfestival och lillan har förberätt och längtat jätte mycket jag kan inte missa det! Det går bara inte! 

fy vad jobbigt det här är! Kan man inte beställa att det kommer imorgon från och med 17? 
  • En liten

Hej. Här inget nytt. Jag var så trött och bara grät igår, vid sju tiden ringde jag 4 åringens bästa kompis föräldrar och de kom och hämtade henne. Hon fick leka och äta med dem <3 . Jag har fortfarande samma symptom som igår, men inget mer. Då mannen jobbar hela helgen har vi bjudit in svärmor på lunch och hon stannar och följer med på skolfesten i eftermiddag. De tar med sig en väska för att sova över vid behov.

Det är lite jobbigt med allt blodigt som, men det är nog som det ska.

• En liten
    Tekla78 skrev 2012-06-23 08:14:47 följande:
    God morgon. Usch, vad jobbigt det låter. Har du ringt och kollat med dem på förlossningen angående blodet? Vad säger de om det? Skönt att du har back-up för tjejen i alla fall.
    Nej, jag har inte ringt. Jag känner bebisen röra på sig lite då och då. 

Men jag får se hur dagen går. Jag ringer in ikväll vid åtta tiden när mannen kommer hem om det fortfarande är likadant.   

Jag kommer säkert ändå ha det såhär fram till mitten på juli och bli igångsatt i slutändan bara för att bli irriterad... Just nu vill jag bara att vattnet ska gå eller att jag får något bra tecken på att åka in framåt eftermiddagen. När skolfesten är avklarad och svärföräldrarna ändå är här! Allt jag vill är sova och vara på sjukhuset så de kollar att liten mår bra. Det tar på nerverna att inte veta ändå.

Hoppas att alla hade en bra midsommar afton!

• En liten

Oj nu kommer det snart bebisar! Jag tar gärna en vatten avgång inatt om jag får välja Värkarna gör ont men de gör nog inget annat än just ont.

• En liten
    Cizzi86 skrev 2012-06-24 15:57:43 följande:
    Det blev en kille 8 dagar innan bf! Fick lite känningar på midsommaraftons morgon men oregelbundna värkar hela dan. Runt halv nio på kvällen tog de fart i styrka och täthet. Åker in halv elva och är på förlossningen kl tolv. Fy vilken jobbig bilresa med starka värkar. Va öppen 4-5cm till min lycka..förra förlossningen va jag knappt öppen 2cm när jag kom in och den tog 17 på förlossningen:/ 40 min senare va jag öppen 7cm så det gick undan. Körde stenhårt med lustgasen och kl 2 var det dax att krysta. Charlie föddes 02.05 3200g och 49cm lång:) sjukt fort!trodde inte alls jag skulle få tidigare för med storebror gick jag över 10 dagar. Vi mår iaf toppen här och imorrn blir det nog hemgång:D
    GRATTIS! Åh vad skönt att allt har gått bra. Trevlig hemfärd och njut av eran tid tillsammans!
  • En liten
    EllaBella02 skrev 2012-06-24 21:41:57 följande:
    Idag kl 17:47 föddes våran prinsessa Elise : ) Kommer längre förlossningsberättelse sedan : ) Åkte in kl 01 igår natt : )
    GRATTIS!!!! 
  • En liten

Nu vill jag också ha mera känningar. Svärföräldrarna har åkt hem och nu är vi ensamma igen. Har redan glömt bort att det var jobbigt nyss... Skrattande

Men nu när jag inte blöder mera kan väll vattnet gå ???

• En liten

Idag är jag piggare än jag var i helgen! Jag har fullt av energii och skulle vilja göra fint i trädgården men är uppbunden med en massa saker som ska göras idag.

Jag har annars bara lite molvärk som innan. Men med tanke på att första gången jag åkte in och de konstaterade att jag hade massor av värkar utan att jag kände av det så kan man ju aldrig veta.

Ska in på min sista planerade koll till doktorn klockan 15. Med tanke på att jag har officielt datum i Frankrike den 11 juli tycker jag det är lite lite koll nu i slutet jämfört med er. Men men jag är i v 38+6 och går in i v 40 imorgon och sist jag träffade doktorn var för fyra veckor sedan. I förra veckan var jag ju bara in för jag trodde vattnet börjat sippra!

Jag har börjat ta mina järntillskott igen trots att doktorn inte sagt något. Dock har jag inte märkt av något alls på magen ännu utan det har mer motsatt effekt så jag undrar hur det skulle vara om jag inte tog dom Rynkar på näsan

Inatt sov jag bra dock gjorde inte dottern det så jag fick kliva upp 4 gånger och gå in till henne för att ge henne en kram {#emotions_dlg.flower}. Ganska gosigt ändå! Imorse deklarerade hon dock att hon inte hade några kramar kvar till mig då jag fått så många i natt utan bara till pappa... Gråter.

Svar på tråden Juli bebis 2012