Inlägg från: En liten |Visa alla inlägg
  • En liten

Juli bebis 2012

FruSandra skrev 2012-06-20 09:05:43 följande:
    Tack för era svar tjejer.. Natten har vari ett helvete och nu ska ja ringa förlossningen o se vad de säger...
    Känns så dumt bara.. De känns som att man tar upp deras tid :S
    spännande. nej det ska inte kännas dumt att ringa in. De kommer antagligen be dig åka in och kolla för att vara säkra. Lycka till! Glöm inte att försöka slappna av om det nu kommit igång.....
  • En liten

Ehhh ok antingen så kissade jag just på mig i sängen eller så läcker det vatten (men det är inte färgat...).... jag som precis lagt mig för att vila. Jag har slipat hela bordsskivan på trädgårdsmöbeln nu på morgonen men jag är inte klar!
    Jag har dessutom inte sytt in knappar i koftan till bebisen och så måste jag packa om väskan innan vi åker in! Jag har en massa saker som inte är klara. 

Nu får jag kliva upp ur sängen och packa om väskan på en gång! Håll tummarna att det inte är vatten för jag vill vara mamma ledig i minst en dag innan lillan kommer....

• En liten
    FruSandra skrev 2012-06-20 13:10:34 följande:
    Jag såg att de va nån som skrev nåt om nån app att klocka värkarna med..
    Vad heter den?
    Jag har använt contraction timer....
  • En liten

Ja det är luktfritt lite sött... men det är lite orange strimma på lakanet. Jag ringde in till förlossningen och de vill att jag kommer in. Ingen stress men de ska kolla i alla fall. Skönt att det inte stört rinner och jag har supervärkar som förra gången!

Maken är påväg hem eller han ringde precis och undrade hur jag skulle ta mig in till förlossningen. Jag sa att jag väntar på honom och jag räknar med att han ska köra in mig. Hahaha jag sa att han inte skulle stressa men försöka hitta någon som ersätter honom på jobbet och komma hem.

Jag har gått igenom väskan och det får duga som det är. Jag tar med mig nål och tråd för att göra klart Skrattande . Jag blir inlagd i en vecka om jag blir kvar så lite jobbigt att inte ha mera tid på mig. Men men det får gå. Nu ska jag packa fika och en kortlek.

vi hörs! 

• En liten

hej 
    Vi är hemma igen utan bebis. Det var nog fostervatten men lite grann, Jag ska in i morgon igen på koll.... Jag fick ligga med monitor för värkar i en och en halvtimme för jag hade tydligen en hel del och endel som höll i sig så att bebisen blir påverkad. De tappade tom hennes hjärtljud under en period och gav mig en spruta för att värken skulle avta då den inte släppte av sig själv...

Med tanke på förra förlossningen då hjärtljuden försvann och allt blev panik såg jag hur min man blev blek och jag började skaka så det blev en mindre trevlig upplevelse.  Men det gick bra den här gången. Jag fick ligga kvar en timme till pga det. Sedan blev det UL på bebisen för att se att den har växt och mängden fostervatten och att navelsträngen pulserar som den ska.

Lillan väger 3.1 kg i min mage, och har lite lite fostervatten men vi fick i alla fall åka hem. Jag ska in i morgon igen på koll. jag antar att jag kommer få göra så nu, åka in varje dag tills hon tittar ut. Mår hon lika imorgon som idag blir det tal om igångsättning....

Jag han i alla fall skrämma upp svärfar och svärmor som hämtade stora dottern. Sedan bjöd vi alla på pizza trots att jag heldst bara ville hem och lägga mig ner.  

Nu ska jag i säng i alla fall och imorgon ska jag ligga tills jag ska in på sjukhuset. 

• En liten

Grattis Hera!

Jag svettades jätte mycket efter förra förlossningen så flera tröjor är bra att ha. Jag kör med boops amningslinnen, t-shirts och tröjor från bebisproffsen.

Idag när jag var inne på koll var allting bra. Så jag ska inte in något mer före måndag. Dock har jag ont nu ikväll men som vanligt kommer det gå över snart.

Jag är ensam med dottern imorgon kväll och det är inga svenskar som firar här så för att inte bli deprimerad tänker jag ignorera att ni firar midsommar. Men jag önskar er sol och en riktigt bra dag, vi får se om "små grodorna" har ngn effekt på bebisarna!

• En liten

Jaha, nu gick proppen min. Förra gången gick den 19:00 och vattnet gick 00:10 och hon var ute 04:30... Men den här gng är allt annorlunda så det händer nog inget mer nu. :-/

• En liten

Glad midsommar på er alla!

Momster: vad skönt för dig att få ett datum och ett slut så du får njuta av bebisen!

Ja, en natt mindre.
    Jag har haft värkar hela natten men inget mer men då hjärtljuden gick ner då jag låg på observation i förrgår vid varje värk så kunde jag självklart inte somna där jag låg. Jag låg och avslappnings andades och försökte komma ihåg vad barnmoskan sa på avslappningskursen, ända problemet är ju att jag somnade under kursen så jag minns bara andningen och ett ljus som värmde mina fötter....Skrattande
    Jag har lämnat tjejen på skolan och nu ska jag ta en dusch och äta frukost. Hon var så glad när jag hämtade henne igår och hon inte behövde gå till fritids!

Jag ska äta lunch med kollegorna idag så jag hoppas att vattnet inte går innan dess!
    Jag är livrädd för att det ska bli som förra gången så jag hoppas att det INTE sätter igång med vatten avgång. Jag tänker inte vila och göra klart det sista för då blir det säkert dags. 

Min stora tjej sa åt bebisen i magen att vakna i morse och komma ut och leka, sommarlovet här nere börjar om två veckor så vi har sagt att bebisen inte kommer förrens dess!

• En liten

Nu har jag beställt en belly bandit till efter graviditeten. Hoppas det funkar Skrattande

• En liten
    Jamtlandstaus skrev 2012-06-22 09:25:21 följande:
    En liten, det är onekligen något på gång för dig undrar när det blir!
    Vad är en belly bandit?
    Det är en korsett som hjälper till att få tillbaka hållningen och musklerna på plats om jag förstått det rätt. Jag vill kunna röra på mig snabbare den här gången då dottern har behov av rörlig mamma undersommar lovet.Glad 

Svar på tråden Juli bebis 2012