• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis

Enilorac: Låter mysigt hur ni har det nu. Tror att vi gör något sådant när han lärt sig somna utan att skrika.

• nilepile89

Lea sover oxå som en kratta, och hon vill inte sluta äta på natten. Jag försöker ge vatten och vussja, men hon blir galen. Inatt gav jag bara 150 ml välling det funkade bra. Så skall testa 125 denna natt om hon vaknar. Får väl ge mindre och mindre. För hon kan äta kl 3 även om hon ätit välling vid kl 9 på kvällen.

• SessanM

Jobbigt.. Emilia har slutat nu i dagarna (tror jag iaf..) men vaknar lite tidigare istället.

Låter som en bra idé med mindre och mindre. Vatten gick inte hem här heller, hon blev riktigt arg!

• Sladdis

Nilepile: Å vad drygt! Matteo har inte ätit på natten på flera månader. Det bara rann ut i sanden.

• juliaannaeva

Tyra vaknar också ett par gånger på natten o sätter sig upp i sömnen... Ibland ställer sig upp. Men somnar alltid om
    När vi lägger ner henne. Dem senaste nätterna har hon bara vaknat en gång o då har jag gett nappen sen somnar hon om. Vid 6 äter hon välling o ibland vill hon inte heller somna om... Dem nätterna hon vaknar typ 5 gånger, dem är verkligen SKIT!

• chess07

Jag ammar ju fortfarande men har slutat amma till kvällen, känns lite sorgligt faktiskt...! Men han ammar på morgonen fortfarande, allt från 4-6. Det är enbart min lathet då han somnar om till 7 om han får amma (1-3ggr..) jag är sååå trött på morgonen så det är för bekvämt att lägga honom vid bröstet ;) Vi har slussat ut en amning i taget och det har fungerat superbra! Så nu blir det en månad till kanske innan jag slutar amma helt... Hoppas han slutar självmant... Fast de gör han nog inte för han är en tuttig kille ;))

• SessanM

Förresten! På tal om "ätning". När äter era barn sista målet för dagen och sedan frukost? Om de äter på natten får ni gärna ta med det :)

• SaJo81

Sladdis: guuuuud va skönt för er, vi gjorde också 5-minuters med våra stora killar efter ett halvårs helvete så ingen klander här, lilleman har ju vart så enkel som sovit sen han var ett par veckor men jag hade aldrig klarat så länge som ni....måste vara underbart att han sover nu!!!!

glad midsommar i efterskott till er alla, idag (för 40 minuter sen då alltså= var det exakt en månad kvar till Bastians 1års dag....känns sjukt hur fort detta året har gått....

har ni önskat er något speciellt till barnen i ettårspresent? folk har frågat oss men jag kommer inte på nåt speciellt... 

• Sladdis

SaJo: Ja det är underbart. Inatt sov han 20:15-06:45 utan att vakna. Fast han skrek 10 min även denna 3:e kväll. Längtar tills han bara lägger sig ner utan att skrika alls. Fy, kan inte tänka mig att ha två samtidigt som inte sover.
    Vi har önskat leksaker men det är för att våra andra barn är så stora att vi inte hade några leksaker kvar.

• Sladdis

SessanM: Matteo får en stor portion gröt strax innan han somnar. Så gröt vid 19:30 och sen tandborstning, pyjamas och sängen. Han äter inte under natten. Frukosten beror på när han vaknar. Han vill aldrig äta precis när han vaknat utan äter frukost när han varit vaken 30-45 min.