• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis

Juliaannaeva: Jag har tre pojkar. De stora är 17 och 12. Matteo skulle vara enda sladdisen men nu är jag ändå sugen på en till. Optimalt skulle jag väl vilja vänta tills han var ca 3 år men den biologiska klockan tickar på. Hade varit kul för Matteo att ha ett syskon att växa upp med nu när de andra är så stora.

• juliaannaeva

Okej ja, jag känner att det kanske är tufft i början men man har säkert igen de sen när dem kan leka ihop o så!

• Sladdis

Juliaannaeva: Ja, det hade varit kul. Jag har fem år mellan mina stora och de har aldrig lekt tillsammans mer än när storebror velat vara snäll och "sänkt" sig till lillebrors nivå.

• Tekla78

Juliaannaeva, å... jobbigt. Kram och hoppas det blir bra när ni försöker igen.

Sladdis, hur har det gått med nätterna?

Våra nätter börjar strula igen efter att ha funkat i ca en vecka. Vi har fått vakna kl 06, rena rama sovmorgonen! Igår var det 04 (med sovande strulbebis till ca 06) och i morse var det superpigg bebis kl 05...

• Tekla78

Ingen 3:e bebbe planerad här. Jag har laddat upp med en massa grav.tester här för säkerhets skull. Så skönt att kunna ta ett när man blir nojig även om det inte ska vara möjligt med spiralen jag har inne.

Emil har tagit sina första steg :) I fredags tog han de första mot sin pappa och har repeterat några gånger mot någon, men idag tog han 4 steg rakt ut utan att ha något i sikte att gå mot!

Jag har jobbat några veckor nu och det går helt över förväntan både för mig på jobbet och här hemma för maken. Barnen har blivit mindre supermammiga och det finns mat i kyl och frys och mat på bordet när jag kommer hem. Lyxigt! När man kommer hem får man mestadels det mysiga goset fram till läggning. Och maken verkar inte helt missnöjd som jag trodde han skulle vara.

• Sladdis

Tekla: Oj, vilka tidiga morgnar. Hoppas det korrigerar sig snart.
    Våra nätter är fruktansvärda och vi funderar på tassmetoden. Fast vi börjar nog inte förrän om ett par veckor då sommarlovet börjar för att inte de andra barnen ska komma som zombies till skolan. Jag räknar ju med massor av skrik. Det är en envis liten pojke vi har.

• skuttare

Här är oxå tidiga morgnar. I morse 5.15. Hon är ju mitt i en utvecklingsfas. Har liksom inte tid att sova nu. Sover mindre på dagen oxå. I gengäld så har hon slutat nattamma och sover nu oftast hela natten, så man är rätt pigg ändå.

Vi har slutat amma helt nu och jag har hunnit fasta och tappat 5kg. Håller på jobbar med resterande 10 kg nu. Nu ska de bort!! Är ju nöjd med 2 barn oxå så jag gör det för sista gången.

• juliaannaeva

Här somnar Tyra allt från 17.30- 19.00 o sover till 06-07 ibland vaknar hon vid 05 o då får hon välling o så sover vi vidare till 07! Ikväll somna hon halv 6 så inorgon vill hon säkert gå upp vid 06! :) skönt att mannen är ledig och kan ta henne ;) haha

• chess07

Fy fasen vilken skitdag! Vi har det väldigt dåligt ekonomiskt då sambon är arbetslös så vi var tacksamma att jag skulle få tillbaka 2000 på skatten! Vad händer? Ja har missat att anmäla nytt konto så nu kommer pengarna i augusti....!! Vi var och handlade idag och fick kolla varenda krona och inte köpa mer än vad som behövdes... På kontot finns numer 67 kr som vi ska leva på resten av månaden...! Han åkte ned till båten för att hämta en grej, dåligt med diesel i bilen så körde en annan väg hem pga irritation och så skulle han tanka för dom där 67 kr.. Vad händer? Dieselstopp!! Fick gå hem... Till råga på allt skit så har Arvid varit på riktigt skithumör på em och jag har inget som helst tålamod just nu! Vill bara lägga mig och vakna när vi får pengar nästa gång...! Dessutom så kommer en kompis till sambon och hans tjej hit på fred och det blir trevligt, men hur roligt är det att få hem folk när man inte har råd att bjuda på frukost ens?! Just det! Till råga på allt så råka ja gå på en låda som låg på golvet så ja har en rejält öm,blå och svullen lilltå!! Sorry för spyan....

• Sladdis

Nej men chess! Gud vad jobbigt. Lider med er. Tycker att man inte lever så fett med föräldrapenning men jag lovar att aldrig mer klaga. Har ni ingen ni kan låna av sålänge?