• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • juliaannaeva

Tyra dricker välling vid 19 sen välling vid 06 ibland sover hon vidare och ibland går vi upp men vi äter frukost vid halv 8-8 :)

• skuttare

Sessan: vår tjej äter middag med oss 17 sen en vällingflaska vid 19. Sen är det godnatt. Blev av med nattmålet för ca 1 månad sedan så nu äts det inget förräns frukost beroende på när vi vaknar men nån gång mellan 7 och 8.

Vår tjej vill inte heller ligga ner när det är sovdags. Vi lägger henne i sängen med napp och snutte men hon är snabbt uppe på benen. Jag ligger alltid tyst i min säng brevid. Hon härjar runt ett tag och jag låter henne hållas sen brukar hon själv bli så trött att hon sätter sig ner och tar snutten och lägger sig ner och somnar. Ibland när hon sitter dubbelviken och nästan sover brukar jag lägga henne ner . Det var bara ett litet tips att man kan pröva att inte bry sig om att hon sitter och står för då kanske hon kan lägga sig ner på natten oxå och komma till ro.

• SessanM

Skuttare: jag ska prova det! Hon ser dig då?

Har allas barn snutte? Emilia har bara sina nappar som hon byter och håller på. Vi har provat att införa snutte men hon är inte intresserad.

• enilorac81

Elias får mat runt 17-17:30, sen välling kl 19 vid nattning och sen välling när han vaknar upp, vilket är allt från kl 4-6. Sen äter han lite frukost med oss kl 6:30-7...

• nilepile89

Nej Lea har inte heller någon snutte , hon verkar inte vilja ha någon. Hon har alltid nåt mjukdjur i spjälsängen men hon leker mest med det. Men hon använder kudden ibland som snutte ser det ut som

• skuttare

Sessan: ja hon ser mig. Hennes säng står intill min. Jag brukar ligga å surfa lite på telefonen med väldigt svagt ljus på skärmen så det inte blir för ljust

• AnnaKaffekanna

Åh... Det som brukade funka så bra här... Nu har det verkligen vänt..

Dante vaknar säkert 20 ggr per natt för att amma.. Han har fått sova i min säng förut men nu vågar jag inte låta honom göra det eftersom han ibland vaknar tidigare än mig och kryper runt i sängen. Är så rädd att han ska falla ner. Vill även att han ska sluta nattamma så himla ofta. Jag ammar honom gärna på kvällen innan läggdags men där får det räcka tycker jag..
    Så nu har jag sedan två veckor tillbaka försökt få honom att sova i egen säng. Men efter att han har somnat vid bröstet på kvällen, och det är dags att lägga honom i egen säng, då börjar hel---et.. Han vaknar ofta tom innan jag ens har lagt ner honom ordentligt. Jag har provat tassmetoden och att ta upp honom och amma till sömns igen och har provat att lägga honom medan han är vaken och trött. Han blir som förbytt så fort han nuddar vid sin säng.. Nu har jag tyvärr gett med mig och låtit honom få bröstet tillslut efter flera timmars kamp.. Jag tycker ju så synd om honom. Han har tillochmed fått sova i min säng både igår och inatt..
     Jag har inte sovit ordentligt på hur länge som helst.. Vissa nätter jag jag inte hunnit somna alls.. Och ovanpå allt detta så är jag ju gravid i 15e veckan.. mao rätt trött..
    Kan tillägga att han alltid är mätt och belåten innan läggdags och är jättetrött, sådär långt går allt bra.
    Har ni några tips till mig?

• Sladdis

AnnaKaffekanna: Å Gud vad hemskt! Jag har tyvärr inga tips. Matteo gav ju upp efter 20 min. Jag har ingen aning om vad jag skulle gjort om han hållit på i timmar. Styrkekramar.

• enilorac81

Annakaffekanna, tar han flaska? Om ja, testa att ge honom välling/ersättning i flaskan medan han ligger i sin egen säng...även om han ställer sig upp och gnäller, lägg honom igen och ge flaskan igen...värt ett försök

• chess07

Jag är så ledsen...

Har en kollega och vän (inte väldigt nära dock) och fd kurskamrat vars fru har en elakartad cancer som dom upptäckte när hon var gravid med dottern i v 20, förlöstes med ks i v 25 så dom kunde börja cellgiftbehandlingen. Dottern blir nu 2 i höst och mamma har fått må riktigt bra i vinter, nu kom bakslaget efter behandlingar i vår... Tumörerna har vuxit och läkarna sätter nu ut behandlingen och nu får hon smärtlindrande behandling sista tiden... Dom tror inte hon kommer klara sommaren ut...

Det är så fruktansvärt orättvist.... !!