Åh... Det som brukade funka så bra här... Nu har det verkligen vänt..
Dante vaknar säkert 20 ggr per natt för att amma.. Han har fått sova i min säng förut men nu vågar jag inte låta honom göra det eftersom han ibland vaknar tidigare än mig och kryper runt i sängen. Är så rädd att han ska falla ner. Vill även att han ska sluta nattamma så himla ofta. Jag ammar honom gärna på kvällen innan läggdags men där får det räcka tycker jag..
Så nu har jag sedan två veckor tillbaka försökt få honom att sova i egen säng. Men efter att han har somnat vid bröstet på kvällen, och det är dags att lägga honom i egen säng, då börjar hel---et.. Han vaknar ofta tom innan jag ens har lagt ner honom ordentligt. Jag har provat tassmetoden och att ta upp honom och amma till sömns igen och har provat att lägga honom medan han är vaken och trött. Han blir som förbytt så fort han nuddar vid sin säng.. Nu har jag tyvärr gett med mig och låtit honom få bröstet tillslut efter flera timmars kamp.. Jag tycker ju så synd om honom. Han har tillochmed fått sova i min säng både igår och inatt..
Jag har inte sovit ordentligt på hur länge som helst.. Vissa nätter jag jag inte hunnit somna alls.. Och ovanpå allt detta så är jag ju gravid i 15e veckan.. mao rätt trött..
Kan tillägga att han alltid är mätt och belåten innan läggdags och är jättetrött, sådär långt går allt bra.
Har ni några tips till mig?