• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81

Vårt lilla pyre lägger vi vid 19 och ibland vill han Inte alls sova men då får han nån rolig leksak så sitter han i sin säng i 5-10 minuter sen somnar han av sig själv, brukar sova utan att vakna mellan 19-08 ibland vaknar han tidigare kanske 6.30-7

• Tekla78

E har snutte. Köpte 3 st som han alltid haft tillhands när han ska sova. Han äter mat runt 17-18, får 3dl (!) välling och somnar runt 19.30. Vaknar sedan oftast mellan 05-06, ibland tidigare :-/ han är då inte kinkig utan kan vänta med mat till ca 06-06.30.

• Tekla78

Somnar oftast när han dricker välling, men om inte sitter jag där han inte kan nå mig (och busa) och verkar ointresserad av vad han gör. Då står han oftast upp lite och kommer sedan på att det är skönare att ligga ner, bökar och leker med något gosedjur tills han somnar. Kan ta runt 5-15 min.

• AnnaKaffekanna

chess: Så himla tråkigt,verkligen orättvist..

Sladdis: Tack för stödet
    enilorac: Jo han tar flaska fast han vill inte ta den när han är inställd på tutte :-/ Men ska absolut testa. Har just nu låtit honom sova i vår säng igen. Måste bara "reboota" lite innan jag ger mig på nästa omgång med att försöka få honom att sluta nattamma/börja sova i sin egen säng. Han säng står intill vår säng så jag förstår egentligen inte varför han absolut inte vill ligga där. Han är ju ändå nära mig.. Men men, ny dag nya tag :)

• skuttare

Annakaffekanna: när vi slutade så var det maken som fick ta några nätter. Tror han tog en hel vecka så det inte skulle vara några diskussioner alls. Inga problem alls egentligen. När hon vaknade så la henne henne brevid sig eller hade henne en stund i famnen. Aldrig ledsen ens egentligen. Men vi började med välling i samma veva på kvällen så att man visste att hon blev ordentligt mätt då jag inte hade så mycket mjölk kvar.

• SessanM

Chess: usch vad hemskt!! Fy vad orättvist livet kan vara.

Tro det eller ej, men idag på dagen har Emilia somnat helt själv två ggr.. Återstår att se hur det går i kväll. Håll tummarna för oss :D