• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • enilorac81

Grattis FruSandra! Ska ni ta reda på kön?

Undrar om vi i juligruppen inspirerat varandra att skaffa barn tätt

• FruSandra

Enilorac
    Japp vi ska ta reda på de om de går. Tycker inte de är de som är själva överraskningen på förlossningen utan mer vad den har personlighet o hur den ser ut :)
    Sen underlättar de med shoppingen om man vet ;)
    Vi har sagt att de kommer bli en tjej. Men längst in tror ja de blir en pojke :)

• chess07

Gääsp... Efter att ha gått från tandlös då har Arvid nu 6 tänder, varav 5 kommit på dryga 2 v!!! Nattligt lidande för både oss och honom...! Han skriker och skriker... Att amma är det enda som verkar lugna för stunden nattetid... Men ja är livrädd att han ska fortsätta vilja ha tutte så ofta på natten så ja försöker låta bli att amma för många gånger... Stackars plutten blir helt slut...

Men men ihållande men snabbt lidande... Hoppas de dröjer lite innan nästa tand kommer..!

• grahnkotten

Usch och fy!
    Melvin har fortfarande tandlös! Trodde att något var på G, då han bajsade konstigt och verkar ha ont i munnen! Men icke! Någon gång kommet dem, så det är bara vänta!

• Tibell

Lovis har 6 tänder nu..och verkar dessutom inte det minsta berörd av att få dem :O två till är dessutom på gång. .

Jag har så dåligt samvete för Lovis och hennes kost. Hon äter till störst del fortfarande endast ersättning ( neocate ) och sen frukt, potatis och ris...typ.

Känns som om jag är världens lataste och sämsta mamman som ger flaska nästan alla mål..

Men vad ska jag göra ?! Hon reagerar på allt vi testar nästan. ..

Men men..förhoppningsvis kan vi börja testa lite nu under sommaren för i september ska hon in på förskolan om inte fk tar sitt förnuft till fånga och ökar vårat vårdbidrag..gör dem det går jag hemma ett år till

• enilorac81

FruSandra- vi tog också reda på kön denna gång. Blir en lillebror till Elias

Elias har 4st tänder, två uppe och två nere.

• SessanM

Oj, "leder" Emilia med sina åtta tänder?

Vi har varit i Skåne ett par dagar och då passade Emilia på att både sova sin livs första hela natt och ta sina två första steg :) Nu har hon dock blivit dålig och har feber stackarn. Och vi som ska ut och segla i morgon.. Får se vad doktorn säger sedan då det väser en aning när hon andas :( Men det är nog ingen fara, bara febern försvinner!

• juliaannaeva

Tyra har också 8 tänder, alla kom mellan 6-8 månader så nu har de varit lugnt ett tag jag har dåligt samvete med Tyra också för hon vägrar all mat. Äter bara 6 månaders burkmat.. O välling har hon börjat vägra.
    Hon äter frukost ca 07.30 sen mellis vid 10 lunch vid 01 mellis vid 15 o sen gröt vid 18 sen kanske jag kan få i henne 15 mö välling innan läggdags med oftast inte... Hon lägger sig ca 19 men vaknar och börjar bli hungrig vid 21 så då kan jag oftast få i henne 1 dö välling i sömnen... Men hur länge ska de va så? Hade ju varit lättare om hon tog välling vid läggning o så kunde äta kvälls mat med oss... Men hon vägrar dricka vällingen vid 19 :(
    Ingen som har några tips?