Inlägg från: momster |Visa alla inlägg
  • momster

Juli bebis 2012

Sladdis: vår dotter gallskrek åt både mormor och farmor tills hon var ca 1,5 år. Och nu när hon är 2,5 år älskar hon sin mormor och farmor och vill gjärna sova där osv.
    Farmor fick inte ens titta på henn och pekade hon mot Trinity skrek hon.
    Mormor fick inte titta på henne eller ta i henne då gallskrek hon.
    Nu har Denver börjat lika mot mormor. Men hon sejer bara vänta du om ett år så vill du bara vara med mig.
    Fast själv tycker jag lite synd om min mamma.

Här har det inte märkts nått på barnen att man ställt om klockan.
    Men nu ska jag försöka vila/sova lite innan dottern kommer in till oss och ska sova i vår säng. Blir så trångt då.

• momster

FruSandra : jag tror inte det är så mycket man kan göra än att låta de ligga på golvet så kommer det när det kommer.
    Känn igen brådska med att han ska vända sig osv det kommer kan jag lova.

• momster

Grahnkotten : vi har inge problem direkt.
    Utan skulle behöva en till stol så tänkte om den funkar bra och om de får plats länge i stolarna. Nu har vi en graco och är super nöjda.

• momster

Emmizen80 vi vill ha en till stl så vi slipper bära med våra upp i lägenheten då det bara är i den han sover bra.
    Hans lungor och troligen astman gör att han inte kan ligga plant + att han jämt är genom tät i näsan och sova om man lutar tex sängen går inte då glider han bara ner så han sover tillochmed i bilstolen på nätterna. Och oj vad han sover bättre nu då.

• momster

FruSandra. Vi hade jätte svårt att få vår dotter. Det tog 6 år med flera mf och ma men till slut kom hon.
    Denver var inte alls planerad då vi trodde att vi inte skulle få nå fler barn.
    Men när jag skulle kolla upp varför mensen krånglade som den gjorde så visade det sig på 2 vul att det fanns en liten böna där inne och ut kikade "lilla" Denver.

• momster

Millifjor oss hittade de inte heller nå fel på.
    Så vem vet du kanske blir gravid av en slump eller vad man ska seja som vi blev.

• momster

Denver äter ju althera och han äter mellan 90-150 per måltid. Oftast gör vi 150 men han äter sällan allt ungefär var tredje timme.

• momster

Tibell. Vet precis din känsla. Jag beslöt mig för att börja gå över till ersättning för ca 3 veckor sedan så fick jag urinvägsinflamation förra veckan och blev tvungen att sluta amma helt. Och under de ca 2 veckorna har Denver bytt från stl 50/56-62/68 och mår mycket bättre + att jag blivit mycket piggare och gladare när jag kan äta som vanligt igen.
    Vill dock inte veta vad vågen visar efter alls chokladkakor jag trycker i mig nu.

Lycka till hur som helst och hoppas din prinsessa börjar växa och blir bättre i allergierna.

HannaVirrpanna: inte ogillar jag dig. Du ska vara riktigt stålt över dina barn. Jag har oxå 2 omplanterade graviditeter men bara en som igentligen var omplanterad.
    Blev gravid med sonen när jag var 18 och gick på p-piller. Med en annan än pappan till de andra barnen.
    Dottern vart det ju strul med hon tog 6 år samanlagt att få så hon är väldigt speciell för oss. Fick fragmin sprutor under graviditeten och täta kontroller på spec. Mvc.
    Denver var halvt planerad då vi ville ha fler barn och tätt och dottern tog sån tid att få så vågade jag inte hoppas. Men efter ca 1 år och 9 mån så fick vi possetivi och oron och ovissheten satte fart. Även fragmin denna graviditet. Nu har vi sagt att mannen ska ha tagit körkort och förhoppningsvis fått ett fast jobb så kanske vi försöker med en 4de för mig och 3dje för han men man vill ju inte bli för gammal heller. Men önskar att fler hade så som dig/er.

Svar på tråden Juli bebis 2012