Inlägg från: momster |Visa alla inlägg
  • momster

Juli bebis 2012

Haven : välkommen

Då har vi varit till Falun ännu en gång :(
    Som vanligt var de bara körteln som ställde till det och gjorde grabben blå.
    Att han varit slö hela dagen fick vi oxå troligtvis svaret på medans vi satt i akut rummet. Denver fick en prick som blev två som blev tre. Tror de är iallafall 10 st nu så troligtvis har han fått vattkoppor nu oxå.
    Så såg han ju till att barn rummet han varit inne på blev riktigt sanerat med då det inte var ett infektions rum.

• momster

Sladdis : ja de börjar ju väga endel nu och det gör det ju inte bättre att de vill att man ska bära på dom.
    Hoppas det blir bättre för er snart.

• momster

Chess jopp varit in igen. De på 1177 och de flesta tycker det är bäst att vi åker in när han blir blå. I dag blev det värre än vanligt inte bara händerna och fötterna utan hela älsklingen. Men de ska bli bättre efter operationen sejer dom så vi hoppas dom har rätt.
    Måste seja att du har fruktansvärt trevliga och snälla kollegor. Men hoppas vi slipper besöka dom nå mer nu. Men tyvärr tror jag inte det, inte som det känns nu iallafall :(

• momster

Sladdis : det värsta är nog inte att han blir blå längre utan att man blivit så van vid det att man inte reagerar så skarpt på de som man borde. Både bra och dåligt. Jag skulle aldrig förlåta mig om nått hände.

• momster

Ellabella var precis så med amningen för oss oxå. Riktigt drygt hoppas det blir bättre på nätterna för er alla.
    Ni med förkylda barn och täta i näsan. Testa låt de sova i baby skydden om ni har möjlighet. Eller luta upp sängarna så kan de få lättare att sova. De funkade iallafall för oss.

• momster

Anjiali : i natt sov Denver riktigt bra. Han hade ett mat pass och nån stoppa in nappen tillfälle men Vi vaknade 7:45 och var lika förvånade både jag och Mannen. Trinity somnade ju kl 16 på em i går så vi var ju beredda på att hon skulle vakna oxå men hon gnällde bara lite och somnade om.
    Så vi vet inte riktigt vad som hände där.

Sladdis. Usch det är så jobbigt när man absolut inte kan lägga ner dom små liven.
    Hoppas han blir bättre snart.
    Tror det var 3 dagar till 1 vecka det brukar hålla i sig.
    Men efter den veckan är man nästan död.
    Hoppas verkligen ni slipper eländet snart.

I dag blir en slö dag för oss.
    Stora killen sov hos farmor och hade mysigt och i dag skulle de fixa fika och godis som han skulle ha med till skolan.

Kram till alla som behöver !

• momster

Skuttare : lät inge vidare du får vila på dan i dag om du har möjlighet.

Här har vi vaknat stupikvarten i natt. Gårdags natten som var så bra.
    Nu har han fått otäck hosta oxå. Hoppas bara han blir frisk till operationen.

Hoppas ni alla andra fått sova bra.
    Verkar tyvärr vara många bebisar som är sjuka nu :(

• momster

Här blir vi oxå hemma.
    Vi skulle varit till min mormor och morfar och ätit tårta men då Denver har vattkoppor håller vi oss hemma.
    (Jag har så gått som bott hos min mormor och morfar när jag var liten)
    Jag såg verkligen fram emot det men vi får åka dit och fira morfar när barnen är friska.

• momster

Juli12 : så kan min sons bajs oxå se ut fast han har ersättning. De andra två hade oxå sån bajs när de var små. Så du kan nog vara lugn.

• momster

Tibell vad har de sagt till er om att börja med smak portioner?
    Vi kunde vänta tills Denver blev 6 månader och skulle testa en sak i taget i några dagar för att se om han skulle reagera.
    Men kunde även börja lite smått nu om vi ville. Men de rådde oss att vänta lite. Ev prata mer med barnläkaren innan och vänta på tid till dietist.

Svar på tråden Juli bebis 2012