• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • owner

jag har inte känt någon rörelse på 1½ dag, borde man vara orolig?

• snoffsan08
    Hallonmusen83 skrev 2012-02-22 08:11:58 följande:
    Inte köpt ngt ännu , som tur är
    Ett leende är värt ett tusental ord ♥

Ja, det var ju tur. Lycka till imorgon på RUL =o)
    Trolla75 skrev 2012-02-22 13:56:10 följande:
    Skönt att du känner av bebis mer nu!3e april har jag mitt första besök sedan inskrivningen mm. Så dryg väntan!
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ

Hi hi hi, samma datum som jag oxå ska på första "riktiga" kollen på MVC. Ska bli kul, men som sagt denna låååånnnngggaaaa väntan =o(. Tittade på videon på min 3as förlossning imorse. ÅH vad jag längtar efter liten. Man glömmer så fort hur små dom egentligen är känns det som. Har plockat upp lite kläder från kartonger som jag tvättar just nu i tvättmaskinen. Kommer säkert få tvätta engångtill. Det är ju som sagt ett tag kvar. Men då hade jag iaf lite att pyssla med än att bara sitta och glo på TV. Beställde barnvagn igår oxå, svart och lila HORNET blir det.
  • Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-02-22 14:22:01 följande:
    Hi hi hi, samma datum som jag oxå ska på första "riktiga" kollen på MVC. Ska bli kul, men som sagt denna låååånnnngggaaaa väntan =o(. Tittade på videon på min 3as förlossning imorse. ÅH vad jag längtar efter liten. Man glömmer så fort hur små dom egentligen är känns det som. Har plockat upp lite kläder från kartonger som jag tvättar just nu i tvättmaskinen. Kommer säkert få tvätta engångtill. Det är ju som sagt ett tag kvar. Men då hade jag iaf lite att pyssla med än att bara sitta och glo på TV. Beställde barnvagn igår oxå, svart och lila HORNET blir det.
    Det blir dagen efter min födelsedag! åh, en förlossningsvideo, spännande... gubben hade riggat upp kamera på stativ när vi var på förlossningen, men när han frågade om han skulle sätta på kunde jag inte med å säga ja!? Dum gubbe som inte bara gjorde det!!!
    Jag har köpt en massa små pojkkläder nu, så nu har vi i fall att. Men min magkänsla säger tjej!
    Åh barnvagn, va kul!!! men jag biter ihop, vi kör med den gôrgamla tills liggdelen är urvuxen, då köper jag en ny fräck sulky. Jag är inne på en färglad Brio
    owner skrev 2012-02-22 14:18:32 följande:
    Har också vart lugnt i min mage ett par dagar innan RUL, men sen va det full fart igen.
    Lägg dig ner o vila en liten stund och känn sedan efter ordentligt.
    Det är nog inget att oroa sig för.
  • Hallonmusen83
    Trolla75 skrev 2012-02-22 14:17:53 följande:
    Men va det verkligen så lång tid mellan besöken med de andra graviditeterna??? Jag kommer inte ihåg?
    ja man ska gå till BM vecka 24 , 28 , 31 , 34 , 36 , 38 , 40 , 41

Och sen ul har mna vecka 18 normalt , sen hälsosamtal/ inskrivning tidigare
  • Hallonmusen83
    owner skrev 2012-02-22 14:18:32 följande:
    jag känner inte ngt var dag
  • Hallonmusen83
    snoffsan08 skrev 2012-02-22 14:22:01 följande:
    Köper inte förän efter RUL ändå
  • Hallonmusen83
    Trolla75 skrev 2012-02-22 14:17:53 följande:
    Men va det verkligen så lång tid mellan besöken med de andra graviditeterna??? Jag kommer inte ihåg?
    Men ja som har två i magen kommer gå varan vecka till BM och massa extra ul
  • snoffsan08

Har läst nånstans att iskall starkt blandad saft sätter fart på bebis om man är orolig för få rörelser. Har inte provat själv, men kan vara värt ett försök. Ja, se karlar ;o) att man oftast ska behöva tänka åt dom. =o) Jaha, se där =o) trevligt. Jag fyller inte fören den 3e juli, chansen är väl väldigt liten att bebis skulle komma samma dag antar jag. Fast det skulle nog inte vara så kul för henne. Man vill ju gärna ha en "egen" dag så att säga. Min syster fyller den 19e juli, så det är ju större risk på hennes dag i så fall. Vi sålde våran barnvagn vi hade till 3an, då vi inte skulle ha några fler. Men nu såg jag ett företag på blocket som hade billiga fina vagnar, så då slog vi till på en sprillans ny. Hade bara sprillans till min äldsta dotter annars. Om man bortser från enklare sulkys då förstås. Men det måste ju kännas bra att ha helgarderat iaf nu då ju ;o). Det jag hittade och tvättar nu är mycket neutrala kläder, några åt flick hållet och några åt pojkhållet.

• EllaBella02
    Tekla78 skrev 2012-02-22 13:48:20 följande:
    Igår kväll sparkade den med den intensitet jag kände igen, så den hade väl bara vänt sig inåt mot ryggen. Nu känner jag mig relativt lugn igen, även om jag gärna hade velat åka in till BM för att kolla hjärtljuden. Ringde idag och bad om att få komma in tidigare (ska dit 1 april), men hon sa att man ändå inte lyssnar tidigare än så eftersom det är svårt att få in hjärtljuden så tidigt och att det bara skapar mer oro om man inte hör något.
    Jag har med känt av min mycket mera idag än de senaste dagarna så det är väl lite olika... 

Sen vet jag efter UL att min bebis favvoställning är att ligga med ryggen upp på bilderna och armar och ben sprattlandes nedåt in mot livmodern så att säga, så jag antar att det blir svårare att känna då..

Jag ska verkligen försöka att inte oroa mig så mycket och bara ta en dag i taget och njuta... Det som händer det händer ändå... oavsett... : )

En fråga... hur många av er har lagt ut på Facebook att ni väntar barn? Jag är kluven.. känner att jag vill ha det lite privat på något sätt, men jag är ju sjukt glad över det och vill egentligen att ALLA ska veta.... har börjat skriva status flera gånger, men sedan inte sparat det... : )

En tjej på jobbet ska ha någon månad efter och hon la ut på Fejjan idag.... då vart jag ännu mer sugen.. men ändå så känns det som jag inte vill hänga ut det när det väl kommer till kritan... Fattar inte varför jag är så kluven... : )  
  • Trolla75
    EllaBella02 skrev 2012-02-22 14:53:05 följande:
    Jag har med känt av min mycket mera idag än de senaste dagarna så det är väl lite olika... 

Sen vet jag efter UL att min bebis favvoställning är att ligga med ryggen upp på bilderna och armar och ben sprattlandes nedåt in mot livmodern så att säga, så jag antar att det blir svårare att känna då..

Jag ska verkligen försöka att inte oroa mig så mycket och bara ta en dag i taget och njuta... Det som händer det händer ändå... oavsett... : )

En fråga... hur många av er har lagt ut på Facebook att ni väntar barn? Jag är kluven.. känner att jag vill ha det lite privat på något sätt, men jag är ju sjukt glad över det och vill egentligen att ALLA ska veta.... har börjat skriva status flera gånger, men sedan inte sparat det... : )

En tjej på jobbet ska ha någon månad efter och hon la ut på Fejjan idag.... då vart jag ännu mer sugen.. men ändå så känns det som jag inte vill hänga ut det när det väl kommer till kritan... Fattar inte varför jag är så kluven... : )  
    Jag har bojkottat FB helt och hållet sedan jag började hänga i trådarna här inne...

Min stora tjej sa för några dagar sedan "Mamma du måste logga in på FaceBook, folk tror du har dött!"
    -Nä, ärligt så är det skönt att ta en paus därifrån, jag har vart så beroende...

Så mitt svar; nej, jag har inte gått ut med det där än... Men det kommer väl så småningom... ;)
Svar på tråden Juli bebis 2012