• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • vermilion

Oj, jag har verkligen inte mycket att komma med. Men jag läser vad ni skriver iaf.

Vecka 18+0 idag, fattar inte hur jag ska palla med att vara höggravid mitt i sommaren... Har dom AC på förlossningen?

♥ Adam, Molly och parvel i magen♥
  • Feah
    down under skrev 2012-02-22 20:40:10 följande:
    Jag la ut på fb igår.
    Jag med, ryktet började liksom sippra ut, så det var lika bra att göra det officiellt. Fått massa glada tillrop och lyckönskningar på FB nu, men bara av den grupp som jag har gett behörighet till att läsa mina statusar.

Uff, idag har magen varit sådär obekvämt "ballongspänd". Jättesvårt att koncentrera sig på jobbet, det spänner och trycker och har sig, som om man svalt en vattenmelon hel. Lite småhungrig hela tiden, men maten får liksom inte plats när man väl äter. De stunderna önskar man att allt kunde vara över så fort som möjligt,. Ser inte riktigt fram emot att gå upp 10 kg till och stappla runt med ännu mer ballong/vattenmelon i 4 månader till. Men lillknyttet verkar må bra i alla fall, sparkar och har sig flera gånger om dagen.
  • Bragdoll

Jag blev tvungen att springa säkert 25 meter för att hinna med en buss idag.
    Till saken hör att jag är JÄTTESTOR! Min mage är gigantisk! Och när jag väl skulle kliva av bussen så hade jag så ont så jag trodde jag skulle gå av på mitten.
    Och nu ikväll är min foglossning genomvidrig, kan knappt gå. Kan det vara dags att skaffa ett foglossningsbälte och inse att det inte är läge att springa när man är halvgången? 

• SaJo81

v 19+0 idag! snart halvvägs=) känns gött att man snart gjort hälften och att man faktiskt börjar må bättre äntligen efter sådär 14veckor med illamående!

• Hallonmusen83
    vermilion skrev 2012-02-22 20:52:54 följande:
    Oj, jag har verkligen inte mycket att komma med. Men jag läser vad ni skriver iaf.

Vecka 18+0 idag, fattar inte hur jag ska palla med att vara höggravid mitt i sommaren... Har dom AC på förlossningen?
    Ja me tänk på de om vi nu får en sommar
    Jag fått 2 barn feb nu ska ha sommarbarn ej van
    Ett leende är värt ett tusental ord ♥
  • Hallonmusen83
    Bragdoll skrev 2012-02-22 21:37:33 följande:
    Jag blev tvungen att springa säkert 25 meter för att hinna med en buss idag.
    Till saken hör att jag är JÄTTESTOR! Min mage är gigantisk! Och när jag väl skulle kliva av bussen så hade jag så ont så jag trodde jag skulle gå av på mitten.
    Och nu ikväll är min foglossning genomvidrig, kan knappt gå. Kan det vara dags att skaffa ett foglossningsbälte och inse att det inte är läge att springa när man är halvgången? 
    Ta de lugnt vännen!
  • Hallonmusen83
    SaJo81 skrev 2012-02-23 08:17:38 följande:
    v 19+0 idag! snart halvvägs=) känns gött att man snart gjort hälften och att man faktiskt börjar må bättre äntligen efter sådär 14veckor med illamående!
    Va skönt
  • Hallonmusen83

RUL idag ( v 18+2 , vecka 19 )
    Ska ta reda på kön om de går , tror jag blir flyttad bak en vecka!

• En liten

Jag är också väldigt stor jämfört med första graviditeten. Den här gången har jag gått upp mer i vikt trots att jag inte små äter, men jag har slutat träna helt.
    Min man uttryckte en lätt oro häromdagen för min viktupgång, så jag får försöka hitta på något sätt att börja röra på mig igen. Jag drömmer om att återigen cykla till jobbet men då jag har 13 km så är det svårt att hinna med hämtning och lämning om jag cyklar...

Jag ska träffa en barnmorska imorgon så jag hoppas att hon kan hjälpa mig.

Svar på tråden Juli bebis 2012