• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Hallonmusen83
    Oj , vet inte vart jag ska börja
    Lite skillnad ha två en en i magen på alla vis !

Själva RUL tog 1 timme ungefär

Det var två friska , fina , aktiva ENÄGGSTVILLINGAR som till 99% blir FLICKOR {#emotions_dlg.flower}
    Blev flyttad bak 5 dagar så från 23 juli till 29 juli men hon sa de kommer komma innan BFdatumet troligen.
    De va nästa exakt lika långa på alla måtten , lite kul , såna kopior

Men skiljeväggen var svår att se , men den va tunn den hon kunde skymta mätte hon 1 mm. Hon sa att en läkare ska kolla mera noga på de så de inte ligger i samma livmoder.
    Sen ska jag gå varann vecka till UL tills vecka 30 för se hur dem mår eftersom de dela en moderkaka kan den ena busen ta näring av den andra och de inte så bra.

Har moderkakan i framväggen och fick massa fina bilder Hjärta

Så jag är 17+3 ( vecka 18 ) exakt idag
    Ett leende är värt ett tusental ord ♥
  • Bragdoll
    Hallonmusen83 skrev 2012-02-23 14:11:03 följande:

Det var två friska , fina , aktiva ENÄGGSTVILLINGAR som till 99% blir FLICKOR {#emotions_dlg.flower}
    Blev flyttad bak 5 dagar så från 23 juli till 29 juli men hon sa de kommer komma innan BFdatumet troligen.

Men skiljeväggen var svår att se , men den va tunn den hon kunde skymta mätte hon 1 mm. Hon sa att en läkare ska kolla mera noga på de så de inte ligger i samma livmoder.
    Sen ska jag gå varann vecka till UL tills vecka 30 för se hur dem mår eftersom de dela en moderkaka kan den ena busen ta näring av den andra och de inte så bra.

Åååh, vad spännande :)
  • SaJo81
    Hallonmusen83 skrev 2012-02-23 14:11:03 följande:

Grattis ännu en gång=) fantastiskt roligt, och grattis till flickorna också=) våra killar hade också jättetunn skiljevägg emellan som var svår att se och vår första UL-läkare var säker på att det skulle bli två flickor haha....han sa det vid två/tre ul sen gick han på semester och vi fick en kvinnlig läkare som direkt sa pojkar och pojkar blev det=)
    grattis grattis grattis=) 
  • Hallonmusen83
    Bragdoll skrev 2012-02-23 14:21:14 följande:
    Åååh, vad spännande :)
    ja de ska bli spännan resa detta
  • Hallonmusen83
    SaJo81 skrev 2012-02-23 14:34:36 följande:
    Grattis ännu en gång=) fantastiskt roligt, och grattis till flickorna också=) våra killar hade också jättetunn skiljevägg emellan som var svår att se och vår första UL-läkare var säker på att det skulle bli två flickor haha....han sa det vid två/tre ul sen gick han på semester och vi fick en kvinnlig läkare som direkt sa pojkar och pojkar blev det=)
    grattis grattis grattis=) 
    ja ja ska dubbel fråga var gång :)
  • Hallonmusen83
    momster skrev 2012-02-23 14:49:12 följande:
    Hallonmusen83 jätte grattis och vad kul med dubbelt :)
    Tack
  • froggyL

Spännande :) så kul å läsa om också Hallonmusen. Idag mår jag så kasst. Mått bra några veckor nu. Vet inte om det växer mkt nu. Men magen känns jättespänd, lite ont gör det och jag kan knappt inte äta. Vilar nu. Känns skönt. Bebisen buffar på en hel del så jag antar det beror på det,.... Får knappt en lugn stund.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • Hallonmusen83
    froggyL skrev 2012-02-23 15:52:24 följande:
    Spännande :) så kul å läsa om också Hallonmusen. Idag mår jag så kasst. Mått bra några veckor nu. Vet inte om det växer mkt nu. Men magen känns jättespänd, lite ont gör det och jag kan knappt inte äta. Vilar nu. Känns skönt. Bebisen buffar på en hel del så jag antar det beror på det,.... Får knappt en lugn stund.
    Trist må kasst
    Gör jag med , önska ngt blir bra snart!
Svar på tråden Juli bebis 2012