• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • momster

I natt har jag haft bästa natten på bra länge. För första gången sov dottern i sin säng på sitt rum hela natten. Morgonen gick hur bra som helst helt utan tjafs med sonen (han har adhd så mornarna brukar vanligtvis bli stressade) och mannen kände garanterat liten i magen i morse. Denna dagen kan nog inte bli bättre :))

• En liten
    Maryveken skrev 2012-02-23 09:34:56 följande:
    RUL igår, allt såg fint ut. 
    Vi väntar en flicka! :D 
    GRATTIS.
  • Trolla75
    Hallonmusen83 skrev 2012-02-23 08:20:57 följande:
    RUL idag ( v 18+2 , vecka 19 )
    Ska ta reda på kön om de går , tror jag blir flyttad bak en vecka!
    Hihi... snart dags nu då! Så spännande!!!
    Grattis!
    Hallonmusen83 skrev 2012-02-23 08:19:47 följande:
    Ja me tänk på de om vi nu får en sommar
    Jag fått 2 barn feb nu ska ha sommarbarn ej van
    Precis, två februaribarn, kallt och påklätt, nu blir det lite andra förutsättningar...
    Har för mig att man svullnar och samlar på sig mer vatten i värmen på sommaren? Stämmer detta???
    I så fall kanske jag vill ha barn redan i juni Flört
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • snoffsan08
    RUL igår, allt såg fint ut. Vi väntar en flicka! :D 

Vad kul!! Grattis till lyckat RUL och till lilltösen =o)
    Bragdoll skrev 2012-02-22 21:37:33 följande:
    Jag blev tvungen att springa säkert 25 meter för att hinna med en buss idag.Till saken hör att jag är JÄTTESTOR! Min mage är gigantisk! Och när jag väl skulle kliva av bussen så hade jag så ont så jag trodde jag skulle gå av på mitten.Och nu ikväll är min foglossning genomvidrig, kan knappt gå. Kan det vara dags att skaffa ett foglossningsbälte och inse att det inte är läge att springa när man är halvgången? 

Ja, för sjutton, ta det lugnt!! Jag är oxå gigantisk!! Känns lite sådär, går på vattengympa på fredagar, SÅ skönt. Där är det iaf tjejer som har gått bra många fler veckor än mig och som det knappt syns på =o(. En annan ser ut att kunna föda närsomhelst egentligen. Men köp ett foglossningsbälte, det skadar inte. En varm vete kudde är inte heller dumt att ha i sängen när man ska gå och lägga sig.
    momster skrev 2012-02-23 09:49:36 följande:
    I natt har jag haft bästa natten på bra länge. För första gången sov dottern i sin säng på sitt rum hela natten. Morgonen gick hur bra som helst helt utan tjafs med sonen (han har adhd så mornarna brukar vanligtvis bli stressade) och mannen kände garanterat liten i magen i morse. Denna dagen kan nog inte bli bättre :))

Vad skönt för dig!! Jag hade en himla tur igår. Min man åker vanligtvis till jobbet vid 5.15 ca, så det är alltid jag som får lämna barnen på mornarna. Som tur var, just igår så hade han sovmorgon för att han skulle jobba sent igår. Jag vaknade kl: 2.40ca natten till igår, låg och vred och vände på mig till straxt efter 3. Tänkte att det inte var lönt och att jag förmodligen inte kunde somna om om jag inte gjorde något annat. Gick upp och tittade på TV till kl:5.20, då jag kunde somna om igen. Hade jag vart tvungen att köra barnen till skola/dagis då, hade jag nog somnat vid ratten =o(
  • Jamtlandstaus
    Vardagslyx när den är som bäst Skön start!
    Roligt med en till prinsessa!

Min prinsessa håller just nu på någon slags akrobatik, jag känner henne buffa både uppe och nere i magen. Antingen är det kullerbyttor eller så sträcker hon ut sig
  • mousetrap

Igår kände både jag och sambon små buffar på magen för första gången.
    Hur mycket fånler man inte då?! Som jag har längtat!
    Tycker innan att jag har känt av rörelse i magen, men har inte varit säker till 100%

Jag lade ut på fejjan för några veckor sedan (efter NUPP/KUB) fick en så fin bild då. Har bara sådana jag "bryr mig om" och ville dela med mig av den stora nyheten :) 

• En liten
    Vilken bra start på dagen!
    Min man ska hämta våran prinsessa hos farmor och farfar i eftermiddag (det är sportlov här) så ikväll får jag gosa med henne.

Jag längtar så efter snö och skidåkning, här nere har vi grått och mulet. Krokusen och snödropparna blommar sedan minst en vecka 14 dagar.
  • EllaBella02
    Grattis till tösabiten och lyckat RUL!
  • momster

En liten:
    Gud va härligt att slippa all snö sejer jag. Ursch här har äntligen våren börjat komma men fortfarande massa snö kvar på backen :( våra barn får sportlov nästa vecka men de lär väll tillbringas i ishallen som vanligt. Grabben gick oki från läkaren för ca 1 månad sedan att han kunde börja hockeyn igen :)

Jag har skrivit om min graviditet på Facebook från vecka 13 tror jag men inte lagt upp nån bild. Jag har ju bloggen oxå som är uppen för alla. Så de är inte derekt nån hemlighet.

• Engla80

Grattis till alla RUL Skrattande Töser, pågar och tvillingar!! {#emotions_dlg.flower}

Här är en som inte alls mått bra, inte sjuk utan "bara" hormonerna som spelar mig ett spratt! Jag blir arg, irriterad för ingenting och sen blir jag ledsen och deppig... Jag och maken hade ett långt samtal häromdagen och fick pratat ut ordentligt och nu är han mer förstående och uppmärksam på mina svängningar. Så nu känner jag mig mycke bättre! Jag ska dock ta upp det med BM när jag kommer dit nästa vecka för jag gillar inte denna ilska och de depiga känslor jag har. Men förhopningsvis går väl känslorna åter till sitt vanliga jag om si så där 20 veckor.

I övrigt mår jag bra och känner då och då små puffar på insidan Skrattande Mina "volanger" eller "extra vaddering" gör dock att det inte syns eller känns på utsidan än.

Vi har också annonserat på FB att vi väntar smått. Vi la ut en bild från RUL och skrev typ "Ser ut som tjejen vår får en lille bror till i Juli" De flesta viste nog redan dock.

Svar på tråden Juli bebis 2012