Woogie skrev 2012-03-12 10:03:25 följande:
Recept på citronkladdkakan (som verkligen är jättegod och väldigt fräch) finns här. Det blev jättemysugt, men lite mindre än vi hade trott, då C´s bror med familj är och åker skidor och hans syster med familj har magsjuka... Så nu har vi en hel Budapestrulle i frysen. Inte fy skam!
Jag såg att ni har pratat om bedövning... Med G provade jag lustgas utan framgång (mådde bara illa) och fick tillslut Petidin, men det var så sent att de var tvugna att ge mig motgift och sedan var G så trött och slö när han kom ut att han inte orkade ta bröstet förrän efter flera timmar... Ingen bra upplevelse för mig.
Med N hade jag bara lustgas eftersom jag specifikt bett om att inte få någon som helst spruta (Petidin, kvaddlar... :-S) och heller inte epidural då jag är jätterädd för eventuella biverkningar, även om de är sällsynta. Det gjorde innihelvete ont (jag fick värkstimulerande dropp i mängder), men jag klarade det...
Den här gången... vet inte... vill inte ha epidural, men vet inte om jag orkar med bara lustgas en gång till. Fast om jag slipper att bli igångsatt så kanske... jag klarade trots allt nästan hela G´s utan något alls. Vi får se.
Jag har också kollat vagnar och nästan fastnat för Carena, men så började jag fundera på om jag verkligen behöver två, eller om jag klarar mig med en enkelvagn och bärsjal... Det hade varit skönt att inte behöva lägga ut 5000:- minst på en vagn...
Jobbet med sovrummen går framåt, nu ska det dras el till vägguttag, lampknappar och taklampor (spots). I helgen drog jag med killarna till Ikea och köpte madrass, lakan och annat till N´s växasäng. Jag vet inte om jag skrev det, men vi hittade Ikeas växasäng Minnen i svart på Blocket till 500:- Det var utan bäddmadrass, men det vill jag iaf inte ha begagnat, så det var helt ok! Den är ju så himla fin! Köpte en Spöka nattlampa (den höga) också. Ska bli mysigt att inreda ett barnrum och sen, så småningom, göra klart i vårt sovrum för bebisen. Funderar också på att köpa en barnvagn och docka till N, men vi är ju inte gjorda av pengar...
Tabletterna mot täpptheten (Rinexin) fungerade inte alls, så nu använder jag spray i alla fall. Jag tänker att så länge jag är snorig och hostig också, så är jag faktiskt förkyld och inte bara beroende-av-spray-täppt.
När har ni börjat med pott/toalettträning med era barn? Med G började vi när han var 2,5 ca. för han blev så himla förstoppad att vi fick tvinga honom att sitta på toaletten då han bara höll emot i blöjan. Det tog väl en knapp vecka, sedan kunde han gå på toa, så vi hoppade över pottan. Men man skulle väl kunna börja introducera redan vid 1,5 om barnet verkar intresserat själv? I helgen köpte jag förresten vårt första paket små blöjor (strl 2)... mys!
Kul när det händer grejer med hemmet (positiva) =o)
Ang nästäppan, får jag rekomendera en sak? Jag kör nåt som heter OtriCare. Det är en lite större tub/flaska (större än vanlig nässpray) som det är saltvatten i. Naturligt havsvatten och renat vatten. Visst, den är ju inte riktigt lika effektiv som typ Otrivin, men man FÅR använda den hela grav om man så vill.
Kommer inte ihåg när vi började med pott/toa träning, det kom så naturligt ändå.