• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SommarDahlia

Jag hade det så med sonen, att moderkakan låg i vägen för öppningen på UL i v. 19. Den hade flyttat sig när jag gjorde andra ultraljudet i v 32 och jag födde vaginalt utan problem.

*** Vilgot 091016 och skrutten BF 120708***
  • SaJo81
    SommarDahlia skrev 2012-03-14 12:53:46 följande:
    Jag hade det så med sonen, att moderkakan låg i vägen för öppningen på UL i v. 19. Den hade flyttat sig när jag gjorde andra ultraljudet i v 32 och jag födde vaginalt utan problem.
    hoppas min också flyttar på sig, har ett akut snitt i bakfickan och vill verkligen föda naturligt nu "min sista chans"
  • Engla80

MissMurrig: Ush vad jobbigt med allt! Hoppas det löser sig och att du kan bearbeta sorgen.

Hallonmusen83: Skönt att du får så täta kontroller! Håller tummarna att tvillingarna följer sina kurvur fint framöver.

Hur vet man att slemproppen lossnat? Kan inte komma ihåg hur det va med dottern...

Själv mår jag riktigt piss... Nyser, näsan rinner och huvudvärken gör sig alltmer påmind Rynkar på näsan 

Jag hade också moderkakan fram och ska på ett andra UL i v 32. Funderade på att om det blir snitt för mig hur planerar dom det då? Vi fick ju vår dotter i v 37+0... så den "vanliga" tids fristen på 1-2 veckor räcker kanske inte. Eller man får en tid 1-2 veckor innan BF och får man känningar innan så blir det ett akutsnitt då?

• Alemonia

Nu får ni mig att börja fundera. Jag kommer inte ihåg hur moderkakan låg med dottern men jag vet att den nu ligger fram. Dock var det inte minsta kommentar om extra UL för att se dess placering längre fram. Men min kanske låg nog högt upp? Hur vet jag det? Jag kan ju fråga min BM om noteringar när jag ska dit.

• michelodeon
    Alemonia skrev 2012-03-14 14:47:18 följande:
    Nu får ni mig att börja fundera. Jag kommer inte ihåg hur moderkakan låg med dottern men jag vet att den nu ligger fram. Dock var det inte minsta kommentar om extra UL för att se dess placering längre fram. Men min kanske låg nog högt upp? Hur vet jag det? Jag kan ju fråga min BM om noteringar när jag ska dit.
    Min moderkaka ligger för långt ner i bakvägg. Hade den legat i framvägg hade det inte varit nåt problem sa dom, eftersom moderkakan flyttar på sig mer uppåt i framvägg.
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • EllaBella02
    momster skrev 2012-03-13 20:38:33 följande:
    Jo jag förstår att det är svårt och jobbigt att ta tag i saker samtidigt som man sörjer.

Med mej är det ganska lugnt.
    Slemproppen gick troligtvis i dag så jag måste ta de lugnt. Men trolla var snäll och hitta massa info åt mej så nu är jag iallafall så lugn man kan bli. Men är så svårt att låta bli och ligga och känna efter har jag precis märkt.
    Men gud! Redan... va sa barnmorskan och så då? Vad ska du hitta på nu? : )
  • Bragdoll

Alltså jag måste fråga. Är det verkligen bara jag som inte är så särskilt intresserad av barnvagnar?? Tjejer verkar bli som tokiga när det gäller barnvagnar och jag kan inte förstå hur en vagn kan kosta 11000 och man BETALAR det? :-O
    Läste en kommentar på facebook om en tjej som hade köpt 26 (!!!) vagnar!! Fattar ni?! 26!!!! Jag har ägt två. En vanlig och en syskon. Den vanliga har jag kvar, den är 10 år gammal och jag tycker att bebisen kan använda den också.

• Alemonia
    Bragdoll skrev 2012-03-14 15:12:25 följande:
    Alltså jag måste fråga. Är det verkligen bara jag som inte är så särskilt intresserad av barnvagnar?? Tjejer verkar bli som tokiga när det gäller barnvagnar och jag kan inte förstå hur en vagn kan kosta 11000 och man BETALAR det? :-O
    Läste en kommentar på facebook om en tjej som hade köpt 26 (!!!) vagnar!! Fattar ni?! 26!!!! Jag har ägt två. En vanlig och en syskon. Den vanliga har jag kvar, den är 10 år gammal och jag tycker att bebisen kan använda den också.
    Mitt intresse för barnvagnar är relativt lågt. Dock var vi lite petiga när vi skulle köpa den vi hade till dottern (och som redan då planerades hålla för ett barn till) men det blev rätt enkelt ändå då det bara fanns en sort hos babyproffsen som uppfyllde våra krav: Duovagn men fyra fasta (luft)hjul och med handtag som går att flytta på (dvs för att välja mellan att barnet tittar mot föräldern eller framåt under tiden barnet sitter i vagnen). Dessutom stabil för grusväg och snömodd. 2008 blev det alltså en Emmaljunga Duo Edge och som bonus går det att med en stålram montera babyskyddet på chassit. Dock hamnade prislappen med vagn, skötväska, babyskydd, chassifäste för babyskyddet och en sådandär "påse" som används i sittvagnen på vintern för att skydda benen och som är lika stor som den tygklädda sittdelen av vagnen (att namnet är helt borta i huvudet) på dryga 10 tusen. Jag har varit riktigt nöjd med vagnen och har endast oron för att vi egentligen skulle behöva ett nytt babyskydd då det vi har kanske inte funkar i bilen (kräver riktigt långt bilbälte).

Någon som vet när ett babyskydd kan anses för gammalt i ålder? Är upp till 5 år okej?
  • Bragdoll
    Alemonia skrev 2012-03-14 15:26:16 följande:
    Mitt intresse för barnvagnar är relativt lågt. Dock var vi lite petiga när vi skulle köpa den vi hade till dottern (och som redan då planerades hålla för ett barn till) men det blev rätt enkelt ändå då det bara fanns en sort hos babyproffsen som uppfyllde våra krav: Duovagn men fyra fasta (luft)hjul och med handtag som går att flytta på (dvs för att välja mellan att barnet tittar mot föräldern eller framåt under tiden barnet sitter i vagnen). Dessutom stabil för grusväg och snömodd. 2008 blev det alltså en Emmaljunga Duo Edge och som bonus går det att med en stålram montera babyskyddet på chassit. Dock hamnade prislappen med vagn, skötväska, babyskydd, chassifäste för babyskyddet och en sådandär "påse" som används i sittvagnen på vintern för att skydda benen och som är lika stor som den tygklädda sittdelen av vagnen (att namnet är helt borta i huvudet) på dryga 10 tusen. Jag har varit riktigt nöjd med vagnen och har endast oron för att vi egentligen skulle behöva ett nytt babyskydd då det vi har kanske inte funkar i bilen (kräver riktigt långt bilbälte).

Någon som vet när ett babyskydd kan anses för gammalt i ålder? Är upp till 5 år okej?
    Ja babyskydd måste vi också kika på. Det jag har är 8 år gammalt och därmed förbrukat tyvärr, men vi ska köpa ett med bas har vi bestämt. Då behöver man inte fundera på bältet.. 
    Det är lite underligt att inte alla stolar ska passa alla bälten tycker jag.. Minns att vi var tvungna att bända som fan för att få in vårt babyskydd i bilen (en volvo 940), men det finns säkert någon bra förklaring på det också..
Svar på tråden Juli bebis 2012