Bragdoll skrev 2012-03-14 15:12:25 följande:
Alltså jag måste fråga. Är det verkligen bara jag som inte är så särskilt intresserad av barnvagnar?? Tjejer verkar bli som tokiga när det gäller barnvagnar och jag kan inte förstå hur en vagn kan kosta 11000 och man BETALAR det? :-O
Läste en kommentar på facebook om en tjej som hade köpt 26 (!!!) vagnar!! Fattar ni?! 26!!!! Jag har ägt två. En vanlig och en syskon. Den vanliga har jag kvar, den är 10 år gammal och jag tycker att bebisen kan använda den också.
Mitt intresse för barnvagnar är relativt lågt. Dock var vi lite petiga när vi skulle köpa den vi hade till dottern (och som redan då planerades hålla för ett barn till) men det blev rätt enkelt ändå då det bara fanns en sort hos babyproffsen som uppfyllde våra krav: Duovagn men fyra fasta (luft)hjul och med handtag som går att flytta på (dvs för att välja mellan att barnet tittar mot föräldern eller framåt under tiden barnet sitter i vagnen). Dessutom stabil för grusväg och snömodd. 2008 blev det alltså en Emmaljunga Duo Edge och som bonus går det att med en stålram montera babyskyddet på chassit. Dock hamnade prislappen med vagn, skötväska, babyskydd, chassifäste för babyskyddet och en sådandär "påse" som används i sittvagnen på vintern för att skydda benen och som är lika stor som den tygklädda sittdelen av vagnen (att namnet är helt borta i huvudet) på dryga 10 tusen. Jag har varit riktigt nöjd med vagnen och har endast oron för att vi egentligen skulle behöva ett nytt babyskydd då det vi har kanske inte funkar i bilen (kräver riktigt långt bilbälte).
Någon som vet när ett babyskydd kan anses för gammalt i ålder? Är upp till 5 år okej?