• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Bragdoll
    MissMurrig skrev 2012-03-10 21:54:05 följande:
    Körde på att äta massa godis, jordnötsringar och (chips)stjärnor själv, då sambon jobbar och ungen sover... bläää

Jag har börjat få massa sammandragningar, flera gånger om dagen. Ganska obehagligt! Och ibland gör det ONT när jag "petar" på magem, det känns som världens blåmärke, inte var som helst på magen, utan på några enstaka platser på magen.. och inte samma ställen varje gång... Tror inte jag kände sånt med första.

Nä nu måste jag pinka, för NÅGON använder min urinblåsa som boxboll. 
    Samma här. Speciellt när jag är nyvaken och kissnödig. Får vänta tills det har lagt sig. Plötsligt får jag en helt ny förståelse för morgonstånd

• EllaBella02
    eken skrev 2012-03-10 11:11:37 följande:
    Ellabella02: vi beställde den i veckan vår kronan vagn (den nya 2012). Men skrev att den ska levereras i maj/juni. Vi hade kampanjpris efter babymässan i gbg
    Spännande! Den har jag inte sett ännu, men den kommer säkert ut på hemsidan snart.. De reat ut den gamla modellen också nu på hemsidan.. Jättebra pris på paketet med duovagn, och lite små tillbehöv till.. : )
  • EllaBella02
    Emmizen80 skrev 2012-03-10 20:18:42 följande:
    härligt. tycker det verkar bra där, samt att flera jag känner har gått där tidigare. vad jag förstått och vad svägerskan berättat (om det stämmer) jobbar även de som har vattenjympan på förlossningen i linköping. När har du tänkt sluta jobba? Kommer du söka havandeskapspenning?
    Jag kommer sluta jobba näst sista veckan i Maj är det tänkt, och tar sedan 5 veckor semester innan jag söker föräldrapenning.... : )
  • chess07
    Emmizen80 skrev 2012-03-10 20:23:45 följande:
    visst är det sjukt med deras tider... Kollar man hemsidan (om jag fattar det hela) finns det ju vagnar som kan levereras inom några veckor bara... hmmm... men det är inte säkert att jag förstått det hela rätt. Hittar vi ingen bagnad inom de närmsta veckan, 2 veckorna måste vi ju beställa en ny för att vara säkra på att vi har en till bebbens anskomst i juli
    ja men jag vet att i falun (där vi bor) har dem sagt 1-3 månader leverans och att det kan va svårt att få den innan sommaren! är säkert ett försäljningsknep dem kör med så man känner att man måste beställa vagn. i Karlstad kommer de vara barnmässa nu om 2 veckor, han sa till mig att de kommer ha erbjudande på bla. classic sporten. så vi kunde ringa dit och beställa om vi ville då ist! de tyckte ja va schysst! :) om vi inte hittar en begagnad då :P
  • eken

Ellabella02: Tror dom släpper den nya modellen i april eller maj på hemsidan. Men skicka förfrågan så får du säkert mer info. Det som hade ändrats från 2012-2012 bl.a. var sittdelen, nu kan man steglöst ändra hur barnet ska sitta, på 2011 finns det bara två lägen, antingen fullt sittläge eller liggläge. Samt att nya sittdelen väger 1,5 kg mindre.

Vi betalade: 7690 kr för den o får chassi, sittdel, liggdel, åkpåse, regnskydd*2, myggnät, skötväska.

Jag hade bestämt mig för Brio innan mässan. Men när jag såg den nya modellen så blev jag såld och när jag läste om förändringarna med.

• EllaBella02
    eken skrev 2012-03-11 08:54:11 följande:
    Ellabella02: Tror dom släpper den nya modellen i april eller maj på hemsidan. Men skicka förfrågan så får du säkert mer info. Det som hade ändrats från 2012-2012 bl.a. var sittdelen, nu kan man steglöst ändra hur barnet ska sitta, på 2011 finns det bara två lägen, antingen fullt sittläge eller liggläge. Samt att nya sittdelen väger 1,5 kg mindre.

Vi betalade: 7690 kr för den o får chassi, sittdel, liggdel, åkpåse, regnskydd*2, myggnät, skötväska.

Jag hade bestämt mig för Brio innan mässan. Men när jag såg den nya modellen så blev jag såld och när jag läste om förändringarna med.
    Låter skitbra! Blir säkerligen den vi beställer sedan när det bär sig av.. : )
  • kulliz80
    Emmizen80 skrev 2012-03-10 20:16:32 följande:

kul att fler är från östgötaslätten... Vi bor ute på lande på en gård, ca 1 mil från Linghem, vid Roxen. var är du från?

Mina mamma o pappa bor i skärblacka, o mina syskon bor i kimstad o har även släkt i norrköping o Linköping ....

svärmor har sommarstuga i linghem......

Jag själv bor nu i oxelösund , men det bli en del besök hos släkten :D   
  • kulliz80
    FruSandra skrev 2012-03-11 15:14:18 följande:
    Idag välkomnar ja vecka 24 :)

samma här vecka 24 :D
Svar på tråden Juli bebis 2012