• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81
    Hallonmusen83 skrev 2012-03-14 06:36:54 följande:
    Förra ul skilje de 1 dag , nu skiljer de 4 dagar. Men de va okej sa hon. Men de får ej glappa mera mellan dem
    aha okej då förstår jag problematiken =/ då gäller det att dom åtminstone följer sina kurvor framöver!
  • Alemonia

MissMurrig: Det låter som en riktigt jobbig situation med allt. Jag hoppas verkligen att det ordnar sig!

momster: Går det bra att ta det lugnt? Med tanke på jobb och livet i övrigt?

Är det någon annan som redan har barn som noterat att det rör sig lite extra i magen när det skrivs av olika orsaker? Jag har tänkt på det två gånger nu när dottern varit riktigt arg och skrikit i samband med nattningen då jag själv också legat i sängen.

• momster

Jag är redan sjukskriven för foglossningar så har jag mannen hemma än så länge sjukskriven han oxå pga att han opererat tummen. Men mannen tar hand om det mesta hemma nu oxå då vi verkligen inte vill att liten ska komma nu. Äldsta barnet är 9 så han hjälper till ganska mycket han oxå.
    Är nog min rastlöshet som gör det svårast att ta de lugnt.

Vi har ju fler barn ända gången jag lagt märke till att den lilla i magen rör sig mer har varit när vi varit på hockey med grabben. Annars är de inget speciellt jag lagt märke till.

• JennyL88

Min  mage växer som bara den.. Gravid
    Och lilla bebisen sprattlar runtHjärta
    Jag går idag in i vecka 21 och halva tiden har gått, mer eller mindreTungan ute
    På UL för någon vecka sedan fick jag reda på att jag måste göra ytterligare ett
    ultraljud för att se så att min moderkaka har flyttat  sig uppåt. (v.32)
    Annars blir det kejsarsnitt v.38 ungefär. Någon som varit med om detta, är de vanligt??!

• SaJo81
    JennyL88 skrev 2012-03-14 10:10:03 följande:
    Annars blir det kejsarsnitt v.38 ungefär. Någon som varit med om detta, är de vanligt??!
    inte varit med om det förut men nu är jag i samma situation, ska på ul i v30 för att kolla om moderkakan har följt med upp på magen, tydligen ganska vanligt och oftast flyttar moderkakan på sig men om den inte gör det får man ju snitt eftersom man inte kan föda genom moderkakan!
  • Hallonmusen83
    SaJo81 skrev 2012-03-14 07:51:49 följande:
    aha okej då förstår jag problematiken =/ då gäller det att dom åtminstone följer sina kurvor framöver!
    Ja de får vi hoppas dem gör
    Ett leende är värt ett tusental ord ♥
  • Hallonmusen83
    momster skrev 2012-03-14 06:53:08 följande:
    Vecka 22+1 i dag
    Oj jobbigt slemproppen lossna redan :/
  • Hallonmusen83
    Va mysigt =) med bebissprattlar =)
  • michelodeon
    Är oxå i samma situation, moderkakan sitter alldeles för långt ner. Så ska in på koll runt vecka 32. Till mig sa dom att i allra flesta fall så flyttar moderkakan på sig när livmodern växer. Så det är inget jag är jätteorolig för men hoppas verkligen att den flyttat på sig för ks vill jag hels inte ha.
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
Svar på tråden Juli bebis 2012