• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • MissMurrig
    momster skrev 2012-03-13 19:52:26 följande:
    MissMurrig. Usch låter Inge vidare. Hoppas det löser sig. Borde du inte kunna prata med arbetsförmedlingen att de blivit nå fel eller nått ?
    Jag har redan pratat med dem. Det är det enda det har registrerat, den 27 Juni... jag vet att jag var där i maj. Min handläggare på Föräkringskassan hade något datum i Maj, men minns inte vilket. Men när jag ringde och frågade dem, så hade de bara den 27 Juni också,,, Vet inte om jag orkar bry mig. Men jag borde. måste egentligen... Om vi inte vinner på lotto, då skulle det ju ordna sig... ja ja... Får ta det någon annan dag, när jag inte sörjer. Blir lite mycket nu.
    Usch, vill inte dra ner stämningen på tråden. Hoppas allt är bra med er andra.
    Min lill-fis var iaf pigg och sparkade så hårt att det nästan gjorde ont inatt.. 
  • momster

Jo jag förstår att det är svårt och jobbigt att ta tag i saker samtidigt som man sörjer.

Med mej är det ganska lugnt.
    Slemproppen gick troligtvis i dag så jag måste ta de lugnt. Men trolla var snäll och hitta massa info åt mej så nu är jag iallafall så lugn man kan bli. Men är så svårt att låta bli och ligga och känna efter har jag precis märkt.

• SaJo81
    Hallonmusen83 skrev 2012-03-13 19:19:46 följande:
    Varit på vårt tredje ul idag !!! Tvilling 1 är mera lugnare än tvilling 2 MEN de såg ingen skiljevägg ännu. Jag ska läkaren på fredag kolla tappen och lite annat. Sen ul igen 27e med läkartid efteråt. Tvilling 2 är i Normal storlek men Tvilling 2 ligger 4 dagar bak. Alltså Tvilling 2 är vecka 20+1 men Tvilling 1 är 19+4 !!! Jag är 20+1 idag ( vecka 21 ). Båda ligger med huvudena LÅNGT ner mot öppningen( Vulva typ om man ska se de utanpå min kropp ) så att säga och fötterna uppåt därav onda revben!
    det skillde 3 dagar när dom mätte våra två killar och då fick jag nytt BF mittemellan, var beräknad till 9 november med tv1 och 12 nov med tv2 fick nytt bf 10/11nov!
    alla barn är ju lite olika i storleken utan att det behöver va så farligt...sen förstår jag iofs om det inte finns någon skiljevägg att det är en viss oro! 
  • Tekla78
    Woogie skrev 2012-03-13 08:48:29 följande:
    Vad smart! Men suger fleece verkligen upp? Blött, kallt tyg mot huden är ju jätteobehagligt menar jag. Jag tycker att natusans har fungerat bra, men egna i tyg är ju både miljövänligare och billigare!
    Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!

Det var det tyget jag hade hemma. Man kanske inte kan ha superläckande bröst. Hade nog så att det blev lite fuktigt bara, kommer inte ihåg riktigt. Fleece blir inte kallt om det blir fuktigt iaf, tror det leder bort vätskan från kroppen likt ull. För mig funkade de bra och var sköna.
  • Tekla78
    EllaBella02 skrev 2012-03-13 14:26:25 följande:
    Hej! Är era bebisar i magen också olika mycket akiv på olika dagar? Jag tycker att som igår tex, var min jätteaktiv och sparkade hur mycket som helst, men idag så är det mycket lugnare.. har känt sparkar då och då hela dagen, men inte som igår.... : )

Det känns olika mycket beroende på hur min ligger. Igår kändes det som om den snurrade som bara den. Ena stunden sparkade den neråt, nästa på sidan och sedan uppåt. När den ligger med ben o armar inåt ryggen känns det dovare.
  • Tekla78
    momster skrev 2012-03-13 20:38:33 följande:
    Jo jag förstår att det är svårt och jobbigt att ta tag i saker samtidigt som man sörjer. Med mej är det ganska lugnt. Slemproppen gick troligtvis i dag så jag måste ta de lugnt. Men trolla var snäll och hitta massa info åt mej så nu är jag iallafall så lugn man kan bli. Men är så svårt att låta bli och ligga och känna efter har jag precis märkt.

Hoppsan Kerstin... Men visst är det så att den kan återbildas ganska lätt? Det gjorde den på min systerdotter. Har du ringt in eller sökt akut? Vad ska man göra om slemproppen går så tidigt? MissMurrig, kramar till dig!
  • momster

Tekla78: jag ringde på en gång och fick prata med förlossningen. De sa att jag skulle vila och ta de lugnt. Skulle de lossna mer eller börja rinna vatten eller om jag fick sammandragningar skulle jag ringa tillbaka på en gång.

• Hallonmusen83
    Trolla75 skrev 2012-03-13 19:24:49 följande:
    Är dåligt insatt i tvillingfödslar, men är det vanligt att de är olika datum på fostren? eller är det så att den ena får mer näring än den andra?

Ja de sa ej vikten men sa de skilje så här mkt på dem , om man ska se dem i graviditetesveckor.
    Ja den ena tattmera mat än den andra men de kan ju bli tvärtom eller hålla sig så här stabilt !
    Ett leende är värt ett tusental ord ♥
  • Hallonmusen83
    SaJo81 skrev 2012-03-13 22:11:14 följande:
    det skillde 3 dagar när dom mätte våra två killar och då fick jag nytt BF mittemellan, var beräknad till 9 november med tv1 och 12 nov med tv2 fick nytt bf 10/11nov!
    alla barn är ju lite olika i storleken utan att det behöver va så farligt...sen förstår jag iofs om det inte finns någon skiljevägg att det är en viss oro! 
    Förra ul skilje de 1 dag , nu skiljer de 4 dagar. Men de va okej sa hon. Men de får ej glappa mera mellan dem
  • Hallonmusen83
    momster skrev 2012-03-13 20:38:33 följande:
    Jo jag förstår att det är svårt och jobbigt att ta tag i saker samtidigt som man sörjer.

Med mej är det ganska lugnt.
    Slemproppen gick troligtvis i dag så jag måste ta de lugnt. Men trolla var snäll och hitta massa info åt mej så nu är jag iallafall så lugn man kan bli. Men är så svårt att låta bli och ligga och känna efter har jag precis märkt.
    Vecka är du i ?
Svar på tråden Juli bebis 2012