• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Hallonmusen83
    snoffsan08 skrev 2012-03-10 14:41:11 följande:
    Tack detsamma!!Glad

Ska försöka
    Är ej på topp här  
    Ett leende är värt ett tusental ord ♥
  • Trolla75

Nu tar jag helg! nu har jag veckans sista pass... och det känns gôtt. Två pass nästa vecka sedan är jag ledig en hel vecka!!! Skrattande
    Nu blir det strax Melodifestivalen kvällen lång...

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Engla80

Åh, vad avensjuk jag blir på er som "får lov" att köpa ny vagn!! Är helt kär i Kronans militärgröna men får nöja mig med att behålla vår svarta från Kronan som vi hade till dottern. 

Vad gäller förlossningen så hade jag så himla bra upplevelse fån förra gången så vi åker till samma ställe och hoppas allt går lika bra som sist! Jag fick lustgas och bäckenbotten bedövning sist så kanske blir det samma denna gång. Mot slutet blev vår dotter stressad och dom fick klippa mig och hänga på magen och läkarna stod berädda i personalrummet men dom behövde aldrig komma in och allt gick så bra. När hon sa att hon skulle klippa mig så tackade jag andarna att jag tackat ja till att få lokalbedövning i "fia" Cool 

Jag hoppas bara vi får plats på samma ställe denna gång... Vår dotter är född på "lågsäsong" och nu blir det ju sommaren och då brukar det va mer folk... Aja, vi får väl se! Får väl köra och sätta oss utanför tills det är dags så dom MÅSTE ta in oss och inte kan skicka oss vidare... Tungan ute  

Hallonmusen83; Hoppas det inte är något allvarligt och krya på dig!!

Ha en fortsatt trevlig helg tjejer! 

• Emmizen80
    kulliz80 skrev 2012-03-10 09:40:26 följande:

Min släkt bor oxå mellan linköping o norrköping :D är där en del o hälsar på :)

Vart bor du nånstans ???

kul att fler är från östgötaslätten... Vi bor ute på lande på en gård, ca 1 mil från Linghem, vid Roxen. var är du från?
  • Emmizen80
    EllaBella02 skrev 2012-03-10 08:49:37 följande:
    Hej!
    Ja, jag anmälde mig, men jag fick gruppen på torsdagmorgonen... Går varannan till att börja med och sedan varje när jag har slutat jobba... : ) 

härligt. tycker det verkar bra där, samt att flera jag känner har gått där tidigare. vad jag förstått och vad svägerskan berättat (om det stämmer) jobbar även de som har vattenjympan på förlossningen i linköping. När har du tänkt sluta jobba? Kommer du söka havandeskapspenning?
  • Emmizen80
    FruSandra skrev 2012-03-09 20:12:19 följande:
    Emmizen80
    Nu vet ja inte vart du bor.
    Men den här kom precis ut :)

mobil.blocket.se/sodermanland/Emmaljunga_City...

Vi vill ha i färgen pp black/red eller black /orange, dock är de inte så vanliga på blocket så tyvärr lutar det åt att köpa en ny. Vi bor i östegötland, men kan även köpa vagn i ex sthlm
  • Emmizen80
    chess07 skrev 2012-03-10 07:50:26 följande:
    men det låter ju vansinnigt! jag var in på babyproffsen i karlstad Häromdagen och han sa en dryg månad på emmaljunga! du kan se leveranstiderna på deras hemsida, när det är rödmarkerat så har dem under typ 10 st kvar i den modellen och färgen. 

visst är det sjukt med deras tider... Kollar man hemsidan (om jag fattar det hela) finns det ju vagnar som kan levereras inom några veckor bara... hmmm... men det är inte säkert att jag förstått det hela rätt. Hittar vi ingen bagnad inom de närmsta veckan, 2 veckorna måste vi ju beställa en ny för att vara säkra på att vi har en till bebbens anskomst i juli
  • MissMurrig
    Bragdoll skrev 2012-03-10 21:27:35 följande:
    Åååh guuud kära vänner, ät inte för mycket kladdkaka!! Guld i mun
    Körde på att äta massa godis, jordnötsringar och (chips)stjärnor själv, då sambon jobbar och ungen sover... bläää

Jag har börjat få massa sammandragningar, flera gånger om dagen. Ganska obehagligt! Och ibland gör det ONT när jag "petar" på magem, det känns som världens blåmärke, inte var som helst på magen, utan på några enstaka platser på magen.. och inte samma ställen varje gång... Tror inte jag kände sånt med första.

Nä nu måste jag pinka, för NÅGON använder min urinblåsa som boxboll. 
Svar på tråden Juli bebis 2012