• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Alemonia
    michelodeon skrev 2012-03-14 15:31:17 följande:
    Japp, 5 år räknas som okej, sen är plasten för gammal.
    Tack för svaret! Då vet jag.
    Bragdoll skrev 2012-03-14 15:41:03 följande:
    Ja babyskydd måste vi också kika på. Det jag har är 8 år gammalt och därmed förbrukat tyvärr, men vi ska köpa ett med bas har vi bestämt. Då behöver man inte fundera på bältet.. 
    Det är lite underligt att inte alla stolar ska passa alla bälten tycker jag.. Minns att vi var tvungna att bända som fan för att få in vårt babyskydd i bilen (en volvo 940), men det finns säkert någon bra förklaring på det också..
    Just Emmaljungas från 2008 (modellen innan det gick att få med bas) är nog en av de större och enda bilen jag vet med säkerhet att den gått in i var fram i våran gamla bil med sätet längst bak. Säkert funkar den fram i de flesta bilar där det går att få bak stolen ordentligt men nu har vi airbag fram (som kostar flera tusen att stänga av) så det är baksätet som gäller. Jag har inte orkat kolla upp det ännu men inser att jag snart måste.
  • froggyL

Ni vet att man kan hyra babyskydd på babyproffsen va?! Och man måste inte bestämma sig med en gång. Superbra, för de har man ju så kort tid, och ska man ha fler barn så får man ett fräscht säkert skydd varje gång. Går att hyra både nya och begagnade. De är genomgångar och kollade från krockar,om man nu väljer att hyra ett begagnat.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • momster

Engla80: jag hade en enligt mej stor slem klump i trosorna när jag skulle på toa och det var absolut ingen flytning. Så ringde förlossningen.

EllaBella02: min barnmorska är sjuk/nyopererad så jag pratade med förlossningen och det enda som fanns att göra var att vila och ta det lugnt.
    Är ju redan sjukskriven så den lär ju bli förlängd tycker jag då jag enbart kan gå kortare bitar åt gången innan jag får ont i magen.
    Så jag har säng läge så länge barnen är på skola och dagis sen flyttar jag ut i soffan typ. Men i dag blev vi tvungna och upp på stan då grabbens glasögon gick sönder i skolan och jag är ända i fam med körkort.

• Hallonmusen83
    Alltså jag ska läkaren på fredag. Måste be hon kolla tappen . har sammandragningar så fort jag reser mig ur sängen. Diska 5 min. Ska till toaletten. Ska gå 7 min ute m.m vet man ska ha sammandragningar men blir osäker nu när jag har två i magen. De gör ont ibland men ej så ont som värkar . Men de väldigt obehagligt. Magen är ju så Jävla hård sen ont ryggen med vissa stunder när jag har sammandragningar. Kommer även när jag sitter och ligger. Är vecka 21 (20+2) idag. Är sjuk skriven från jobb. Plugga mycket hemifrån. Sambon hjälper mycket. Barnen förstå jag ont. jag vila mycket mycket. Jag gör ej något jag bruka. Sitter vid datan gör jag när jag gör skol arbete bara. Kör bil när jag ska lämna på dagis. Annars ligger sängen ,  sitter i soffan , köks bordet dagarna i ända .
    Ett leende är värt ett tusental ord ♥
  • snoffsan08

Miss Murrig: Beklagar din sorg =o( 
    momster: Men OJ, var det verkligen slemproppen då?
     Jag har haft Himla kraftiga flytningar som har varit som slemklumpar, speciellt när jag har tagit i för att göra nr:2, inget sånt?

Ni har varit flitiga med att skriva, KUL =0)

Själv har jag varit på mitt jobb och hälsat på igår och idag. Blir så himla glaad då min chef säger han tycker det är så kul när jag kommer och hälsar på. Fick även löneförhöjning, utan att jag ens jobbat sen lucia. Inte fy skam.

Nåt som var mindre kul, var till läkaren idag och fick kryckor =o(. Kommer dock bara använda dom till kvällen till en början, sen får vi se. Känns som om det verkligen ärsista för mig nu. Har gått rätt långt när man måste ha kryckor känner jag.

Har oxå bestämt mig nu ang amningen, jag begär ett piller på BB som sätter stopp   för produktionen, så jag kommer inte att amma detta barn alls. Känns lite tungt, men nu harjag iaf tagit det beslutet.

Kram till er alla!!!        

• momster

Snoffsan är rätt säker på att det inte var vanliga flytnigar. Hade inte gjort nr 2 på några dagar och skulle bara kissa. De på förlossningen. Tyckte oxå de lät som en bit av slemproppen iallafall, om jag förstod henne rätt men de antar jag. behöver ju inte vart hela. Jag skulle ju höra av mej om de skulle lossna mer.

Förstår dig att du inte vill amma men måste kännas skönt att beslutet är taget oxå.

Och kryckor kan inte vara det roligaste men om de hjälper så är ju det bra.

• Emmizen80

har idag varit på ett extra träff med min bm, pga av mycket och delvis onda sammandragningar. hade detta med min dotter men inte så tidigt som detta, omkring 1-1,5 månad innan bf. Med dottern kan sammandgragningarna/förverkarna gjort att min förlossning gick så snabbt. De kan då ha påverkat kroppen vid tidigare skeden. Var orolig att sammandragning kan ha påverkat mig redan nu i v23, men som tur var kunde bm säga att tappen såg fin ut, var lång, hård och stängd. Hon tog prov för att se om jag ev har en infektion som kan påverka sammandragningarna. Har fått en tid till Läkaren den 27e mars. Hoppas dessa avtar och inte blir mer. Är redan orolig att något ska gå på tok. Det var ju inte direkt "lätt" att få till denna grav...

Har drömt  att jag födde en flicka i v28, som var 35 cm lång och vägde precis under kilot. det gick bra i drömmarna, men jag hoppas att verkligen att dessa inte är sann. Dessa drömmar har förföljt mig lite och gör mig orolig... Vill passera v28 NU!!!!!!!!

• snoffsan08

OJ, ja i så fall så är det nog bra att du redan är hemma och sjukskriven. Det är jobbigt, jag vet, men samtidigt är det ju viktigt att din lilla guldklimp får ligga i magen så länge som möjligt.

Ja, jag är VÄLDIGT glad att jag äntligen fattat det beslutet. Har frågat min man flera gånger om vad han anser om saken. Han tycker att mitt beslut är bra, då jag troligtvis skulle få komplikationer annars. Känns skönt på så sett att han oxå kommer kunna få ett starkare band tidigare oxå. Han kände sig så "onödig" (missförstå mig rätt ;o) ) då han inte kunde göra så mycket med våran yngsta dotter då hon ammades på hel tidi 6mån. Nu kan vi ju dela på matningen. JÄTTE skönt, då kanske man får sova en HEL natt nån helg om man har tur =o)

Ja, usch och fy för att vara tvungen att gå meed kryckor, men som sagt, tur att det finns. 

• Emmizen80

snoffsan08: Skönt att beslutet är taget kring amningen. Jag går fortfarande och funderar på hur jag vill göra. har dåliga erfarenheter av att amma tidigare. Man möter så många negativa kommentare bland omgivningen om man nämner att man ev inte kommer att amma. man möts av dem även i familjen. Ett beslut som jag har tagit, är att OM jag kommer försöka amma, kommer jag INTE att helamma!!! Även det väcker känslor hos vissa... Suck!

Svar på tråden Juli bebis 2012