• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • snoffsan08
    FruSandra skrev 2012-03-14 21:27:12 följande:

I know the feeling... Jag fick kryckor för bra länge sen :S Dock behöver  jag bara ha 1.. Men de är inte kul..
    Men sålänge ja slipper rullator är ja glad!

Har precis lagt in bild på dagen verkligen KAP!! i bildtråden :D    

Ja, jag vet!! Hur har det gått med din sjukskrivning förresten? Du var ju orolig för den förut. Ja, det är skönt så länge man slipper rullator eller rullstol.
    Såg bilderna och kommenterade =o) 
  • moncen80
    momster skrev 2012-03-15 07:05:08 följande:
    Måste bara skriva av mig lite. I dag blir det spec Mvc för att kolla att snoddas inte är på g redan då magen blivit stenhård till och från nu på morgonen. Men skönt att få de kollat så man förhoppningsvis kan släppa lite av oron. Väntar bara på att de ska öppna så jag får ringa och boka tid. Nervös till tusen :/
    Lycka till
  • mousetrap
    snoffsan08 skrev 2012-03-15 09:59:06 följande:
    Måste bara få skriva att jag är SÅ stolt över min 3åring!!
    Efter vinterlovet så började hon på syskon avdelningen med dom "stora" barnen, tillsammans med sin bästa kompis som gick på samma avdelning sen tidigare. Min dotters bästis är hemma väldigt ofta från dagis då hennes mamma jobbar inom vården och är ofta ledig vissa vardagar, så då är min dotter yngst på avdelningen.
    Dom flesta tjejerna på avd är 5 år och kommer börja på 6års till hösten. Vissa av dessa tjejer är VÄLDIGT pippinätta och ska bara ha klänningar och "fina" kläder varje dag. Nu är det just  en flicka som är värst. Hon har sagt till min dotter vid flera tillfällen att hon har fula kläder, vilket har lett till att min dotter ofta säger att hon inte vill gå till dagis.
    Men så igår, så KONFRONTERADE min dotter denna tjej vid lunchbordet på dagis. Hon frågade bara sådär: Varför säger du att jag har fula kläder när jag har randiga tröjor? SÅ STÖRTSKÖNT tycker jag att hon VÅGADE göra nåt sånt!! Den andra flickan blev helt mållös. Ha ha ha. Fröknarna har pratat med alla barnen på avd att man inte får klanka ner på någon eller någons kläder. Så jag hoppas att det INTE händer igen.
    Hejja!
  • momster

Tack allihopa !
    Det var ingen fara där nere läkaren viste dock inte vad klumpen kunde varit men allt såg bra ut så behövde inte oroa mig nånting. Riktigt skönt att veta så nu får jag röra mig så mycket kroppen tillåter igen.

• snoffsan08
    momster skrev 2012-03-15 12:44:22 följande:
    Tack allihopa !
    Det var ingen fara där nere läkaren viste dock inte vad klumpen kunde varit men allt såg bra ut så behövde inte oroa mig nånting. Riktigt skönt att veta så nu får jag röra mig så mycket kroppen tillåter igen.
    Åh, vad skönt!!!
  • Trolla75

momster- va skönt att allt såg bra ut!!!
    snoffsan08- skönt när ens barn tar för sig!

Nu har jag äntligen gjort klart mitt arbetspass... Nu är jag ledig en hel vecka!!! Woohooo... det känns helt underbart! Skrattande
    och i morgon fyller min gubbe år, tänker åka iväg o köpa en god Busapesttårta på konditoriet (25% på en tårta med Idrottsrabatten som går ut i morgon) Flört

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • snoffsan08
    Trolla75 skrev 2012-03-15 13:25:54 följande:
    momster- va skönt att allt såg bra ut!!!
    snoffsan08- skönt när ens barn tar för sig!

Nu har jag äntligen gjort klart mitt arbetspass... Nu är jag ledig en hel vecka!!! Woohooo... det känns helt underbart! Skrattande
    och i morgon fyller min gubbe år, tänker åka iväg o köpa en god Busapesttårta på konditoriet (25% på en tårta med Idrottsrabatten som går ut i morgon) Flört
    Ja, verkligen!

Vad skönt för dig!! Förstår att det känns skönt med en veckas ledighet. Just nu önskar jag dock att jag fick komma tillbaks till jobbet, minst en veca ;o). Längtar tillbaka, massor!! Varo ch hälsade på igår och förrgår, kul när dom blir glada av att se en. Mindre kul när dom morsar med: Tjena tjockis =0( Smällar man får ta just nu känns det som, även om det inte är så kul att höra. 
  • EllaBella02
    momster skrev 2012-03-15 12:44:22 följande:
    Tack allihopa !
    Va bra!!! : )
  • EllaBella02
    snoffsan08 skrev 2012-03-15 13:50:23 följande:
    Ja, verkligen!

Vad skönt för dig!! Förstår att det känns skönt med en veckas ledighet. Just nu önskar jag dock att jag fick komma tillbaks till jobbet, minst en veca ;o). Längtar tillbaka, massor!! Varo ch hälsade på igår och förrgår, kul när dom blir glada av att se en. Mindre kul när dom morsar med: Tjena tjockis =0( Smällar man får ta just nu känns det som, även om det inte är så kul att höra. 
    Just tjockis blir jag också kallad på jobbet... men jag tar faktiskt inte illa upp... jag är ju ganska tjock faktiskt... : )  Men det är klart... det är kanske inte alltid så kul att höra.. : )
Svar på tråden Juli bebis 2012