• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • chess07
    EllaBella02 skrev 2012-03-15 15:01:17 följande:
    Just tjockis blir jag också kallad på jobbet... men jag tar faktiskt inte illa upp... jag är ju ganska tjock faktiskt... : )  Men det är klart... det är kanske inte alltid så kul att höra.. : )
    Har fått höra "tjockis" några gånger men jag är som dig, tar inte illa upp då det stämmer! Men av en underbar anledning! Glad Säger själv ibland "Flytta på dig, här kommer tjockisen" Flört
  • Jamtlandstaus

Igår var jag hos BM. Jag tycker jag är jättestor men låg fint på kurvan, SF 24. Järnvärdet ligger kvar på något låg nivå trots järntabletter så nu får blodpudding stå oftare på menyn.
    Har inte lyckats bli av med influensan riktigt så efter halva dagen är jag helt slut. Astman har förvärrats o jag får väldigt mycket sammandragningar o så har jag börjat samla på mig en hel del vätska. När jag kommer hem från jobbet så orkar jag bara gå o lägga mig. Så BM skickade mig till dr som sjukskrev mig 50% i två veckor. Hoppas allt blir lite lättare när infektionen fått läka ut!

• Trolla75

127 dagar kvar... v.22 (v.21+5)

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • FruSandra
    snoffsan08 skrev 2012-03-15 10:10:21 följande:

Ja, jag vet!! Hur har det gått med din sjukskrivning förresten? Du var ju orolig för den förut. Ja, det är skönt så länge man slipper rullator eller rullstol.
    Såg bilderna och kommenterade =o) 
    De har gått hur bra som helst.. tror folk bara försökt skrämma mej med deras erfarenheter... :)

Sån lättnad! 
  • snoffsan08

FruSandra skrev 2012-03-15 19:00:42 följande:
    De har gått hur bra som helst.. tror folk bara försökt skrämma mej med deras erfarenheter... :)

Sån lättnad! 
    Ja, du ser =o) Jag sa ju till dig att det inte skulle vara några problem Flört Jag harju varit tvungen att sjukskriva mig 3 grav av 4, och har aldrig haft problem faktiskt.
    Förstår din lättnad, skönt =o)
    EllaBella02 skrev 2012-03-15 15:01:17 följande:
    Just tjockis blir jag också kallad på jobbet... men jag tar faktiskt inte illa upp... jag är ju ganska tjock faktiskt... : )  Men det är klart... det är kanske inte alltid så kul att höra.. : )
    chess07 skrev 2012-03-15 15:58:26 följande:
    Har fått höra "tjockis" några gånger men jag är som dig, tar inte illa upp då det stämmer! Men av en underbar anledning! Glad Säger själv ibland "Flytta på dig, här kommer tjockisen" Flört
    Ja, det kanske låter larvigt, men jag är inte alls överviktig i vanliga fall. Har redan gått upp ca 15kg, och har 18 veckor kvar. Känner mig som en flodhäst, så jag gapskrattar inte direkt när folk kallar mig tjockis just nu, men jag blir ju inte arg på dom heller. Jag ler bara och säger ingenting. 

• Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-03-15 13:50:23 följande:
    Ja, verkligen!

Vad skönt för dig!! Förstår att det känns skönt med en veckas ledighet. Just nu önskar jag dock att jag fick komma tillbaks till jobbet, minst en veca ;o). Längtar tillbaka, massor!! Varo ch hälsade på igår och förrgår, kul när dom blir glada av att se en. Mindre kul när dom morsar med: Tjena tjockis =0( Smällar man får ta just nu känns det som, även om det inte är så kul att höra. 
    Själv är jag en tjockis och brukar själv skämta om det, jag har så jäkla bra självförtroende så det är ok! Flört

Men är du sjukskriven, ända fram till BF?

Skäms lite när jag läser om alla era krämpor... själv spänner det lite i blygdbenet på sin höjd! men det överlever jag.
    Jobbigast just nu är att jag satt i mig på tok för mycket mat! men det va så gott å jag bara åt o åt... Färsbiffar med rivet äpple & bacon, ugnsrostad sötpotatis, stekt äpple & fetaoströra...
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Tekla78
    Alemonia skrev 2012-03-14 08:56:06 följande:
    MissMurrig: Det låter som en riktigt jobbig situation med allt. Jag hoppas verkligen att det ordnar sig!

momster: Går det bra att ta det lugnt? Med tanke på jobb och livet i övrigt?

Är det någon annan som redan har barn som noterat att det rör sig lite extra i magen när det skrivs av olika orsaker? Jag har tänkt på det två gånger nu när dottern varit riktigt arg och skrikit i samband med nattningen då jag själv också legat i sängen.
    Det sparkas alltid när jag börjar läsa för 3-åringen, tror bebben gillar det :) Och, ja, han sparkar mer när det skriks också!
  • Bragdoll
    snoffsan08 skrev 2012-03-15 19:17:54 följande:
    Ja, du ser =o) Jag sa ju till dig att det inte skulle vara några problem Flört Jag harju varit tvungen att sjukskriva mig 3 grav av 4, och har aldrig haft problem faktiskt.
    Förstår din lättnad, skönt =o)

Ja, det kanske låter larvigt, men jag är inte alls överviktig i vanliga fall. Har redan gått upp ca 15kg, och har 18 veckor kvar. Känner mig som en flodhäst, så jag gapskrattar inte direkt när folk kallar mig tjockis just nu, men jag blir ju inte arg på dom heller. Jag ler bara och säger ingenting. 

Jag förstår dig. Jag har gått upp 8 kg och fick höra från en läkare på VC: - När ska du ha då?? - I juli. - Och är REDAN sådär STOR?!?!?
    Tack.. 
    Kan för övrigt tillägga att jag INTE var överviktig när jag blev gravid men min mage är gigantisk..
    Då känns det att få höra Tjockis. 
  • Tekla78
    Maryveken skrev 2012-03-14 21:05:40 följande:
    Förresten, är det någon mer än mig som redan fått känningar av karpaltunnelsyndrom? 
    Förra graviditeten hade jag nog börjat få karpaltunnelsyndrom vid den här tiden. Hade domningar/stickningar i både händer och fötter, men många sa att man inte kunde ha i fötterna. Dock var det samma symptom så jag tycker det är konstigt. Mot slutet hade jag skenor för handlederna så att det skulle hålla sig i schack, men jag kunde ändå jobba tills två veckor innan beräknat BF. Hade känningar även efter förlossningen även om det försvann successivt.

Momster, skönt att det såg bra ut!
  • SaJo81

Här håller sig karpaltunnelsyndromet i schack i alla fall! har redan konstaterat karpaltunnel inte utav graviditet utan utav arbete....ett alldeles för enformigt och handledskrävande jobb alldeles för länge......fick min karpaltunnel konstaterad i höstas och vart en del sjukskriven för det vilket faktiskt har hjälpt så den har i alla fall inte blivit värre...men jag oroar mig nu under graviditeten kan´jag säga....

Svar på tråden Juli bebis 2012