• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Maryveken

Hej och hå, här går det minsann undan! :)

Idag fick jag svar på ferritinvärdet. Det har sjunkit ytterligare och ligger nu på 5! :O Inte konstigt att man känner sig slö i kroppen. Någon annan med tomma depåer? Har ni fått hjälp med detta?

Sen har jag fått börja äta Bricanyl 5mg igen. Detta på grund att sammandragningar. Sist var det ju otroligt nära att bebis skulle komma redan i vecka 25 (öppnade mig 2 cm och man kunde känna hinnblåsan) så nu vill vi inte ta några risker. Skönt att de har stenkoll denna gång. Men ni som ätit 5mgs Bricanyl vet att man inte mår så himla checkt på dem =P

Jag tycker annars tiden flyger förbi och veckorna travar på. Det låter ju helt galet när man säger att det bara är 15 veckor kvar! ;) 22+2 idag, hurrey!

Förresten, är det någon mer än mig som redan fått känningar av karpaltunnelsyndrom? 

• FruSandra
    snoffsan08 skrev 2012-03-14 19:03:29 följande:
    Nåt som var mindre kul, var till läkaren idag och fick kryckor =o(. Kommer dock bara använda dom till kvällen till en början, sen får vi se. Känns som om det verkligen ärsista för mig nu. Har gått rätt långt när man måste ha kryckor känner jag.

Kram till er alla!!!        

I know the feeling... Jag fick kryckor för bra länge sen :S Dock behöver  jag bara ha 1.. Men de är inte kul..
    Men sålänge ja slipper rullator är ja glad!

Har precis lagt in bild på dagen verkligen KAP!! i bildtråden :D    
  • momster

Måste bara skriva av mig lite. I dag blir det spec Mvc för att kolla att snoddas inte är på g redan då magen blivit stenhård till och från nu på morgonen. Men skönt att få de kollat så man förhoppningsvis kan släppa lite av oron. Väntar bara på att de ska öppna så jag får ringa och boka tid. Nervös till tusen :/

• SommarDahlia

momster: Jag håller tummar och tår för att allt är som det ska!!

Snoffsan08: Det låter som ett klokt beslut att inte amma. Nog för att det är oerhört bekvämt med amning, NÄR det funkar, men när risken för komplikationer är stor eller det är rent ut sagt plågsamt så kan man undra till vems fördel det är..

Hallonmusen83: Det låter inte alldeles bekvämt att vänta tvillingar, hoppas dom små förljer sina kurvor framöver!
    Förresten så tror jag att du å jag har sommarjobbat ihop i hemtjänsten på ybbåsen för några år sen, kan det stämma?

*** Vilgot 091016 och skrutten BF 120708***
  • EllaBella02
    Emmizen80 skrev 2012-03-14 19:30:29 följande:
    har idag varit på ett extra träff med min bm, pga av mycket och delvis onda sammandragningar. hade detta med min dotter men inte så tidigt som detta, omkring 1-1,5 månad innan bf. Med dottern kan sammandgragningarna/förverkarna gjort att min förlossning gick så snabbt. De kan då ha påverkat kroppen vid tidigare skeden. Var orolig att sammandragning kan ha påverkat mig redan nu i v23, men som tur var kunde bm säga att tappen såg fin ut, var lång, hård och stängd. Hon tog prov för att se om jag ev har en infektion som kan påverka sammandragningarna. Har fått en tid till Läkaren den 27e mars. Hoppas dessa avtar och inte blir mer. Är redan orolig att något ska gå på tok. Det var ju inte direkt "lätt" att få till denna grav...

Har drömt  att jag födde en flicka i v28, som var 35 cm lång och vägde precis under kilot. det gick bra i drömmarna, men jag hoppas att verkligen att dessa inte är sann. Dessa drömmar har förföljt mig lite och gör mig orolig... Vill passera v28 NU!!!!!!!!
    Jag tror du absolut kommer gå tiden ut!

Jag är med inne i en orolighetsperiod, men det är över bebisen rörelser. Är helt paranoid över hur mycket eller lite den rör sig, och tycker ibland att den inte rör sig alls mycket under dagen, och att den rörde sig mycket mera förra vecka osv osv...

Har pratat med barnmorskan och hon säger att det inte är farligt om man bara känner dom någon gång per dygn, och att inte förrens i v 35 behöver agera på minskade fosterrörelser.. De är så små nu så de kan hitta nya ställen att ligga på och sparka innåt så man inte känner.

Men ändå.. jag har nojat över det i typ 3 dagar nu... men jag ska verkligen försöka att inte tänka så mycket på det utan bara ta en dag i taget och ha de gött... : )
  • EllaBella02
    momster skrev 2012-03-15 07:05:08 följande:
    Måste bara skriva av mig lite. I dag blir det spec Mvc för att kolla att snoddas inte är på g redan då magen blivit stenhård till och från nu på morgonen. Men skönt att få de kollat så man förhoppningsvis kan släppa lite av oron. Väntar bara på att de ska öppna så jag får ringa och boka tid. Nervös till tusen :/
    Håller tummarna!!!
  • snoffsan08
    Emmizen80 skrev 2012-03-14 19:36:06 följande:

snoffsan08: Skönt att beslutet är taget kring amningen. Jag går fortfarande och funderar på hur jag vill göra. har dåliga erfarenheter av att amma tidigare. Man möter så många negativa kommentare bland omgivningen om man nämner att man ev inte kommer att amma. man möts av dem även i familjen. Ett beslut som jag har tagit, är att OM jag kommer försöka amma, kommer jag INTE att helamma!!! Även det väcker känslor hos vissa... Suck!

Ja, hoppas verkligen att du får gå tiden ut, eller åtmistonde föda i v:38 och inte 28.

Ja, det känns riktigt skönt med det beslutet. Åh, vad jobbigt det är när folk ska hålla på att lägga sig i hur man ska göra med sitt EGNA barn. Det är DIN kropp, DITT barn, alltså DINA beslut!! Barnet kommer knappast må dåligt av att bli flaskmatat från start. Det föds hur många barn som helst som blir flaskmatade från start och klarar sig fint med det. Det är ju iofs väldigt bekvämt att amma, men kan man inte så kan man inte. Försök att stå på dig om DITT EGNA beslut. Du kommer må så mycket bättre av det. Styrke kram på det till dig!!!
    SommarDahlia skrev 2012-03-15 09:00:39 följande:
    momster: Jag håller tummar och tår för att allt är som det ska!!

Snoffsan08: Det låter som ett klokt beslut att inte amma. Nog för att det är oerhört bekvämt med amning, NÄR det funkar, men när risken för komplikationer är stor eller det är rent ut sagt plågsamt så kan man undra till vems fördel det är..

Hallonmusen83: Det låter inte alldeles bekvämt att vänta tvillingar, hoppas dom små förljer sina kurvor framöver!
    Förresten så tror jag att du å jag har sommarjobbat ihop i hemtjänsten på ybbåsen för några år sen, kan det stämma?
    Tack snälla du för ditt stöd!! Nu har ju iofs ingen sagt något "dumt" till mig om mitt beslut, men känns ändå skönt att få stöd härifrån. Fast att vi inte har träffats IRL så känns det ändå som om att man har ett gäng "vänninor" i denna tråd.
    Kram
    Hoppas att allt går bra för dig idag!! Det måste ju finnas grejer du kan få som fördröjer det hela. Styrke kram till dig oxå, håller tummarna för dig.

• snoffsan08
    Hallonmusen83 skrev 2012-03-14 19:00:24 följande:
    Alltså jag ska läkaren på fredag. Måste be hon kolla tappen . har sammandragningar så fort jag reser mig ur sängen. Diska 5 min. Ska till toaletten. Ska gå 7 min ute m.m vet man ska ha sammandragningar men blir osäker nu när jag har två i magen. De gör ont ibland men ej så ont som värkar . Men de väldigt obehagligt. Magen är ju så Jävla hård sen ont ryggen med vissa stunder när jag har sammandragningar. Kommer även när jag sitter och ligger. Är vecka 21 (20+2) idag. Är sjuk skriven från jobb. Plugga mycket hemifrån. Sambon hjälper mycket. Barnen förstå jag ont. jag vila mycket mycket. Jag gör ej något jag bruka. Sitter vid datan gör jag när jag gör skol arbete bara. Kör bil när jag ska lämna på dagis. Annars ligger sängen ,  sitter i soffan , köks bordet dagarna i ända .

Tänker på dig! Hoppas det blir bättre med sammandragningar och besvär, att bebisarna får ligga så länge som möjligt och mogna på sig.

Styrke kram!! 
  • snoffsan08

Måste bara få skriva att jag är SÅ stolt över min 3åring!!
    Efter vinterlovet så började hon på syskon avdelningen med dom "stora" barnen, tillsammans med sin bästa kompis som gick på samma avdelning sen tidigare. Min dotters bästis är hemma väldigt ofta från dagis då hennes mamma jobbar inom vården och är ofta ledig vissa vardagar, så då är min dotter yngst på avdelningen.
    Dom flesta tjejerna på avd är 5 år och kommer börja på 6års till hösten. Vissa av dessa tjejer är VÄLDIGT pippinätta och ska bara ha klänningar och "fina" kläder varje dag. Nu är det just  en flicka som är värst. Hon har sagt till min dotter vid flera tillfällen att hon har fula kläder, vilket har lett till att min dotter ofta säger att hon inte vill gå till dagis.
    Men så igår, så KONFRONTERADE min dotter denna tjej vid lunchbordet på dagis. Hon frågade bara sådär: Varför säger du att jag har fula kläder när jag har randiga tröjor? SÅ STÖRTSKÖNT tycker jag att hon VÅGADE göra nåt sånt!! Den andra flickan blev helt mållös. Ha ha ha. Fröknarna har pratat med alla barnen på avd att man inte får klanka ner på någon eller någons kläder. Så jag hoppas att det INTE händer igen.

• vermilion
    Åh hoppas allt går jättebra! {#emotions_dlg.flower}
    ♥ Adam, Molly och sprattel i magen♥
Svar på tråden Juli bebis 2012