Emmizen80 skrev 2012-03-14 19:36:06 följande:
snoffsan08: Skönt att beslutet är taget kring amningen. Jag går fortfarande och funderar på hur jag vill göra. har dåliga erfarenheter av att amma tidigare. Man möter så många negativa kommentare bland omgivningen om man nämner att man ev inte kommer att amma. man möts av dem även i familjen. Ett beslut som jag har tagit, är att OM jag kommer försöka amma, kommer jag INTE att helamma!!! Även det väcker känslor hos vissa... Suck!
Ja, hoppas verkligen att du får gå tiden ut, eller åtmistonde föda i v:38 och inte 28.
Ja, det känns riktigt skönt med det beslutet. Åh, vad jobbigt det är när folk ska hålla på att lägga sig i hur man ska göra med sitt EGNA barn. Det är DIN kropp, DITT barn, alltså DINA beslut!! Barnet kommer knappast må dåligt av att bli flaskmatat från start. Det föds hur många barn som helst som blir flaskmatade från start och klarar sig fint med det. Det är ju iofs väldigt bekvämt att amma, men kan man inte så kan man inte. Försök att stå på dig om DITT EGNA beslut. Du kommer må så mycket bättre av det. Styrke kram på det till dig!!!
SommarDahlia skrev 2012-03-15 09:00:39 följande:
momster: Jag håller tummar och tår för att allt är som det ska!!
Snoffsan08: Det låter som ett klokt beslut att inte amma. Nog för att det är oerhört bekvämt med amning, NÄR det funkar, men när risken för komplikationer är stor eller det är rent ut sagt plågsamt så kan man undra till vems fördel det är..
Hallonmusen83: Det låter inte alldeles bekvämt att vänta tvillingar, hoppas dom små förljer sina kurvor framöver!
Förresten så tror jag att du å jag har sommarjobbat ihop i hemtjänsten på ybbåsen för några år sen, kan det stämma?
Tack snälla du för ditt stöd!! Nu har ju iofs ingen sagt något "dumt" till mig om mitt beslut, men känns ändå skönt att få stöd härifrån. Fast att vi inte har träffats IRL så känns det ändå som om att man har ett gäng "vänninor" i denna tråd.
Kram
momster skrev 2012-03-15 07:05:08 följande:
Måste bara skriva av mig lite. I dag blir det spec Mvc för att kolla att snoddas inte är på g redan då magen blivit stenhård till och från nu på morgonen. Men skönt att få de kollat så man förhoppningsvis kan släppa lite av oron. Väntar bara på att de ska öppna så jag får ringa och boka tid. Nervös till tusen :/
Hoppas att allt går bra för dig idag!! Det måste ju finnas grejer du kan få som fördröjer det hela. Styrke kram till dig oxå, håller tummarna för dig.