• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • snoffsan08
    Bragdoll skrev 2012-03-15 20:34:41 följande:
    Jag förstår dig. Jag har gått upp 8 kg och fick höra från en läkare på VC: - När ska du ha då?? - I juli. - Och är REDAN sådär STOR?!?!?
    Tack.. 
    Kan för övrigt tillägga att jag INTE var överviktig när jag blev gravid men min mage är gigantisk..
    Då känns det att få höra Tjockis. 
    Tack!! =o)
    Jo, det har man ju fått höra oxå. "Är du säker på att det inte är tvillingar"? En kollega som inte visste att jag var gravid sa "Tror visst att damen har lagt på sig lite". Visst, nu jobbar jag ju iofs nästan enbart med karlar och alla vet ju hur fin känsliga dom är ;o) Men iaf. Som jag skrev oxå, jag visar ju inte för dom att jag tar illa vid mig, men det känns ändå. Har faktiskt inte reagerat över det i mina andra graviditeter, vet inte varför jag skulle vara känsligare nu för? Konstigt.
    Hade jag BARA haft mage så hade jag inte tyckt att det var några problem, bara skämtat med. Men nu har jag inte BARA mage. Men jag vet ju att jag kommer bli fit igen, men just nu känns det sådär.  
    Trolla75 skrev 2012-03-15 19:51:09 följande:
    Själv är jag en tjockis och brukar själv skämta om det, jag har så jäkla bra självförtroende så det är ok! Flört

Men är du sjukskriven, ända fram till BF?

Skäms lite när jag läser om alla era krämpor... själv spänner det lite i blygdbenet på sin höjd! men det överlever jag.
    Jobbigast just nu är att jag satt i mig på tok för mycket mat! men det va så gott å jag bara åt o åt... Färsbiffar med rivet äpple & bacon, ugnsrostad sötpotatis, stekt äpple & fetaoströra...

Ja, jag vet inte vad det är direkt som gör att jag reagerar så pass denna gång. Just kanske för att jag mår dåligt av att ha så ont, så då spär det liksom på med såna kommentarer. Jag vet inte.

Jo, jag är sjukskriven ända fram till BF. Har ju varit heltids sjukskriven ända sen lucia förra året. Så det blir en riktigt LÅÅÅÅNNNNGGGG Ledighet för mig Gråter 
    Så jag brukar åka och hälsa på på jobbet ibland när jag känner för det. Det är kul, för dom blir så himla glada när jag kommer.

Du ska inte alls skämmas för att du mår bra Glad Njut istället!! 
    Hi hi hi, det är väl bättre att du proppar i dig riktig mat än en massa godis och sånt. Lät jätte gott det där.      
  • Trolla75
    SaJo81 skrev 2012-03-16 00:58:07 följande:
    Här håller sig karpaltunnelsyndromet i schack i alla fall! har redan konstaterat karpaltunnel inte utav graviditet utan utav arbete....ett alldeles för enformigt och handledskrävande jobb alldeles för länge......fick min karpaltunnel konstaterad i höstas och vart en del sjukskriven för det vilket faktiskt har hjälpt så den har i alla fall inte blivit värre...men jag oroar mig nu under graviditeten kan´jag säga....
    Brukar man inte operera om man får detta?
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • SaJo81
    Trolla75 skrev 2012-03-16 08:38:45 följande:
    Brukar man inte operera om man får detta?
    enligt läkaren jag varit i kontakt med så gör man inte alltid det nej! och om man frågar dom 3 andra på jobbet som också har detta och haft det flera år så nej! verkar dom som att det blir "viktigare" när man e gravid...kanske jag kan få operera nu.....ibland undrar man ju med svensk sjukvård......

nu har ju mitt blivit bättre senaste månaderna så det e la okej ändå...men det hade ju vart skönt att bli av med domningarna helt! 
  • froggyL

Var hos BM idag. Första gången sen RUL. Lyssnade på hjärtljuden och dottern var med. Såååå spännande :) 152 slag. Järnvärdet var på gränsnivå så ska prova att blanda Niferex och Hemofer. Äter bara Hemofer nu, fyra st. Hoppas på att det ska kännas bättre sen, för är riktigt trött. SF-måttet enligt kurvan :)

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • snoffsan08
    froggyL skrev 2012-03-16 10:56:09 följande:
    Var hos BM idag. Första gången sen RUL. Lyssnade på hjärtljuden och dottern var med. Såååå spännande :) 152 slag. Järnvärdet var på gränsnivå så ska prova att blanda Niferex och Hemofer. Äter bara Hemofer nu, fyra st. Hoppas på att det ska kännas bättre sen, för är riktigt trött. SF-måttet enligt kurvan :)
    Härligt =o) Själv ska jag inte dit fören den 3e april.
  • Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-03-16 11:32:50 följande:
    Härligt =o) Själv ska jag inte dit fören den 3e april.
    Hehe samma igen! Ska också dit den 3e april! nu hoppas vi att tiden springer iväg... vad är det, 3 v kvar?
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • snoffsan08

Hi hi hi, ja 2½ t,om.
    Ja, det hoppas jag med att den gör. Men det har ändå känts på nåt sett att det gått lite fortare när man passerade typ v:17-18.  Skönt!! Sen går det segt mot slutet oxå.

• EllaBella02
    Trolla75 skrev 2012-03-16 11:36:00 följande:
    Hehe samma igen! Ska också dit den 3e april! nu hoppas vi att tiden springer iväg... vad är det, 3 v kvar?
    Ska också dit 3 april.. : )

Ska blir skönt när man går in i sista trimestern om någon vecka! Då är vi verkligen på banan mot målet! : )

Har inte börjat göra i ordning någonting hemma än, utan väntar nog tills jag blir ledig i slutet av Maj så man har någonting att pyssla med.. : )

Vagnen är bara 12 dagar leveranstid på även under sommaren, så den beställer vi också i slutet av Maj... : )
  • EllaBella02
    froggyL skrev 2012-03-16 10:56:09 följande:
    Usch för Niferex.. Hoppas jag har bättre värde nästa gång jag går dit... för jag kan bara inte äta dom... Käkar Hemofer nu istället och det funkar för magen...
  • Sladdis

Hej alla! Har inte skrivit på jättelänge men ni kan tro att jag läser varje ord ni andra skriver.Solig Gick in i vecka 24 igår och tycker också att tiden går fortare. Mitt nästa besök hos BM är också den 3:e april. Är också alldeles salig över att mitt illamående plötsligt gick över förra veckan och jag slipper ta mina lergigan mer.Skrattande Hoppas ni alla får en riktigt trevlig helg!!!

Svar på tråden Juli bebis 2012