Bragdoll skrev 2012-03-15 20:34:41 följande:
Jag förstår dig. Jag har gått upp 8 kg och fick höra från en läkare på VC: - När ska du ha då?? - I juli. - Och är REDAN sådär STOR?!?!?
Tack..
Kan för övrigt tillägga att jag INTE var överviktig när jag blev gravid men min mage är gigantisk..
Då känns det att få höra Tjockis.
Tack!! =o)
Jo, det har man ju fått höra oxå. "Är du säker på att det inte är tvillingar"? En kollega som inte visste att jag var gravid sa "Tror visst att damen har lagt på sig lite". Visst, nu jobbar jag ju iofs nästan enbart med karlar och alla vet ju hur fin känsliga dom är ;o) Men iaf. Som jag skrev oxå, jag visar ju inte för dom att jag tar illa vid mig, men det känns ändå. Har faktiskt inte reagerat över det i mina andra graviditeter, vet inte varför jag skulle vara känsligare nu för? Konstigt.
Hade jag BARA haft mage så hade jag inte tyckt att det var några problem, bara skämtat med. Men nu har jag inte BARA mage. Men jag vet ju att jag kommer bli fit igen, men just nu känns det sådär.
Trolla75 skrev 2012-03-15 19:51:09 följande:
Själv är jag en tjockis och brukar själv skämta om det, jag har så jäkla bra självförtroende så det är ok!
Men är du sjukskriven, ända fram till BF?
Skäms lite när jag läser om alla era krämpor... själv spänner det lite i blygdbenet på sin höjd! men det överlever jag.
Jobbigast just nu är att jag satt i mig på tok för mycket mat! men det va så gott å jag bara åt o åt... Färsbiffar med rivet äpple & bacon, ugnsrostad sötpotatis, stekt äpple & fetaoströra...
Ja, jag vet inte vad det är direkt som gör att jag reagerar så pass denna gång. Just kanske för att jag mår dåligt av att ha så ont, så då spär det liksom på med såna kommentarer. Jag vet inte.
Jo, jag är sjukskriven ända fram till BF. Har ju varit heltids sjukskriven ända sen lucia förra året. Så det blir en riktigt LÅÅÅÅNNNNGGGG Ledighet för mig
Så jag brukar åka och hälsa på på jobbet ibland när jag känner för det. Det är kul, för dom blir så himla glada när jag kommer.
Du ska inte alls skämmas för att du mår bra

Njut istället!!
Hi hi hi, det är väl bättre att du proppar i dig riktig mat än en massa godis och sånt. Lät jätte gott det där.