• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Mijab

Charlottetott vi beställde oxå våran vagn igår o det blev en iCandy Apple :). Hon som sålde den till oss sa att det e bra att vi beställer den nu för att det e så lång leveranstid på den. Vi kommer oxå få den i juni :). Det blev en hel svart :).

• snoffsan08
    FruSandra skrev 2012-03-17 11:26:20 följande:
    Jag bor i Gnesta o ska förmodligen föda på Nyköping om de blir som ja vill. Maken vill Eskilstuna.
    Jag VÄGRAR Södertälje iaf. De är ett som är säkert!

Inatt vaknade ja med första krampen i vaden :(
    Får man fråga varför du vägrar Södertälje? Jag har fött alla mina barn där och tycker det verkligen är toppen.
  • snoffsan08

Jag bor i Grödinge, ligger i södra Stockholm.

Kände ingen som skulle ha barn nu i år. Fick reda på för några veckor sedan att en "bekant" kan man väl kalla det ska ha nu i början av April. Vi bor inte alls långt ifrån varandra, men ingen jag vill umgås med tyvärr.

Hon jag träffar från denna tråd ska ju tyvärr flytta i April, dock inte toklångt bort men iaf. Har träffat två stycken från vattengympan oxå som jag bytt nummer och pratat/fikat med, så det är ju iaf någe.
    Annars är det riktigt tunnt här vad jag vet.

Har ju två kompisar som försökt ett bra tag, men det verkar inte riktigt funka för dom. Skulle dom bli gravida nu så skulle det iaf inte bli i år, tyvärr. =o(   

• froggyL

Tekla78: gillar ditt val av vagn. Himla bra vagn! Fick tag i en beg, uttagen maj-10, som vi köpte till en citykorg till. Fick med en lift, men hittade denna billigare i affär bara för att det var en utgående färg/årsmodell 2010. Så jag slog till, med tanke om att jag säljer den lätt sen till bra pris :)

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • snoffsan08

Trolla75: Såg att du vart inne på en tråd om dykteknik. Vet du nåt om det? Vad är det för skillnad mellan dykteknik och profylaxandning? Det har skrivits så mycket, så jag orkar inte läsa. =o)

• Charlottetott
    Mijab skrev 2012-03-18 07:09:17 följande:
    Charlottetott vi beställde oxå våran vagn igår o det blev en iCandy Apple :). Hon som sålde den till oss sa att det e bra att vi beställer den nu för att det e så lång leveranstid på den. Vi kommer oxå få den i juni :). Det blev en hel svart :).
    Jasså va kul, blev de en jogger/trehjuling? Jag vill ha en trehjuling, med luftpumpade däck med vändbar sits och då finns ju typ bara Icandy har jag kommit fram till. :)
    Får jag fråga varför ni valde Apple iställer för peach. Jag var helt inne på att ha en apple först, sitsen värkar bekvämare tyckte jag först, men peachen har ju så snygg suflett och design med aliminiumet :P
    Och dom i affären sa att de är ergonomisk sittdel så då lutade de på peachen igen.. :P Ska åka till affären senare och beställa.. så nu vill jag höra, vad fick er att bestämma er för apple?
  • Mijab
    Charlottetott skrev 2012-03-18 13:25:07 följande:
    Jasså va kul, blev de en jogger/trehjuling? Jag vill ha en trehjuling, med luftpumpade däck med vändbar sits och då finns ju typ bara Icandy har jag kommit fram till. :)
    Får jag fråga varför ni valde Apple iställer för peach. Jag var helt inne på att ha en apple först, sitsen värkar bekvämare tyckte jag först, men peachen har ju så snygg suflett och design med aliminiumet :P
    Och dom i affären sa att de är ergonomisk sittdel så då lutade de på peachen igen.. :P Ska åka till affären senare och beställa.. så nu vill jag höra, vad fick er att bestämma er för apple?
    Det blev en fyrhjuling ;). Asså jag föll för desigen på icandys vagnar o alla funktioner o att den e så enkel o handskas med o fälla ihop! Ja som du säger peachen har ju den snygga sufletten o det har tyvärr inte applen :(. Men vi tyckte liggdelen va så låg o min kille e 1.98 cm så det skulle bli jobbigt för han! Det tråkiga var att dom inte hade samma färger till applen som dom hade till peachen :(. Ja beställ den berätta vad det blev för färg :)
  • chess07

Är det någon som har sammandragningar än?
    Vi har hund och går rätt mycket och varje gång framåt slutet av promenaden får jag jätteont i magen, känns nästan som magknip som går som ett band över magen och bak i ländryggen... det håller i sig rätt länge men minskar i intensitet emellanåt och sen måste ja gå på toa när jag kommer hem för jag får diarre (ursäkta om nån blir äcklad Tungan ute ). Har haft så sen typ 2 veckor och i början trodde jag det var vanligt magknip men nu undrar jag, har aldrig problem med magen annars...
    Någon som varit med om liknande....?

• froggyL

Sammandragningar, absolut. Alldeles för mkt, men jag stannar upp så fort jag får de, måste vila. Inte så att det hugger, men ändå sammandragningar. Jag har alldeles för mkt måsten att ta hand om...ska flytta i april, så jag har svårt för å vila. Speciellt med en man som inte gör tillräckligt, enligt mig. Bara det ger mig högt blodtryck ibland. Han gör en del när han väl sätter igång, men prioriterar så knasigt att jag blir galen...men det e min man det. Stör mig massor just nu, när jag inte äter min medicin, då är inte jag heller särskilt trevlig....ond cirkel alltihop, men vill inte äta medicin med bebis i magen.

Mamma till Linnea 2008-01-04
Svar på tråden Juli bebis 2012