• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-03-18 11:54:12 följande:
    Trolla75: Såg att du vart inne på en tråd om dykteknik. Vet du nåt om det? Vad är det för skillnad mellan dykteknik och profylaxandning? Det har skrivits så mycket, så jag orkar inte läsa. =o)
    När jag först läste om dyktekninken fick jag en riktig aha-upplevelse, det var precis så jag hade gjort med mina två tidigare förlossningar...

Skillnaden i stora drag är ju andningen, med profylaxandning ska man väl andas in genom näsan ut genom munnen i långa tag? Är inte så insatt tyvärr.

Men med dyktekniken är inte andningen i fokus utan det viktiga är att man är avslappnad och inte motarbetar genom att spänna sig. Man ska slappna av i haka o axlar och man går liksom in i sig själv och välkomnar värkarna genom att känna efter hur det känns och tänker ja, ner. Tankesättet måste vara positivt!

Men även om du inte orkar läsa allt kan du läsa lite inne på de olika länkarna som finns i ts.

& om du söker i tråden på Svampp och läser det hon har skrivit så får du en jättebra inblick!
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • smulan12

Jo jag har också haft rätt mycket sammandragningar nu. Men förmodligen för att jag varit magsjuk. Annars har jag bara haft det några enstaka gånger. Men man blir lite skraj allt. :)

Gick in i v.24 i fredags. Kika kärna in på min blogg och läs hur mitt liv med skrutt i magen ser ut. :) Lämna gärna en lite kommentar också. :)  

• FruSandra

Snoffsan08
    En förlossning som kallas för slakthuset pga många dödsfall säger en hel del för min del. + att min systers vänner födde där, och barnet dog pga läkarens fel.. Dessutom fullkomligt HATAR jag de sjukhuset över huvudtaget..
    Därför vägrar ja Södertälje sjukhus....

• michelodeon
    FruSandra skrev 2012-03-18 17:38:04 följande:
    Snoffsan08
    En förlossning som kallas för slakthuset pga många dödsfall säger en hel del för min del. + att min systers vänner födde där, och barnet dog pga läkarens fel.. Dessutom fullkomligt HATAR jag de sjukhuset över huvudtaget..
    Men gud, det låter ju helt sjukt förstår inte hur det kan vara så stor skillnad på olika sjukhus.
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • Trolla75
    FruSandra skrev 2012-03-18 17:38:04 följande:
    Snoffsan08
    Usch, nä det där lät då inget vidare trevligt!
  • Charlottetott
    Mijab skrev 2012-03-18 13:56:06 följande:
    Det blev en fyrhjuling ;). Asså jag föll för desigen på icandys vagnar o alla funktioner o att den e så enkel o handskas med o fälla ihop! Ja som du säger peachen har ju den snygga sufletten o det har tyvärr inte applen :(. Men vi tyckte liggdelen va så låg o min kille e 1.98 cm så det skulle bli jobbigt för han! Det tråkiga var att dom inte hade samma färger till applen som dom hade till peachen :(. Ja beställ den berätta vad det blev för färg :)
    Gubben pappa har hamnat på sjukhus så vi fick ställa in barnvagns besöket idag men ger oss dit imorgon. När jag besökte deras monter på baby barn mässan så fick man 15 % om man beställer en vagn så måste dit imorgon så jag får min rabatt;)

Va finns de för färger på peachen? tänkte säga tvärt om de finns väl jätte många färger till applen men inte till peachen? 
    Menar du att liggdelen sitter lågt på Peachen? fördel för mig som är kort då;)  
  • chess07
    froggyL skrev 2012-03-18 15:36:16 följande:
    Sammandragningar, absolut. Alldeles för mkt, men jag stannar upp så fort jag får de, måste vila. Inte så att det hugger, men ändå sammandragningar. Jag har alldeles för mkt måsten att ta hand om...ska flytta i april, så jag har svårt för å vila. Speciellt med en man som inte gör tillräckligt, enligt mig. Bara det ger mig högt blodtryck ibland. Han gör en del när han väl sätter igång, men prioriterar så knasigt att jag blir galen...men det e min man det. Stör mig massor just nu, när jag inte äter min medicin, då är inte jag heller särskilt trevlig....ond cirkel alltihop, men vill inte äta medicin med bebis i magen.
    Det jag undrar är om det är vanligt med diarre efter sammandragningarna??
  • Trolla75
    chess07 skrev 2012-03-18 19:34:51 följande:
    Det jag undrar är om det är vanligt med diarre efter sammandragningarna??
    Har inte haft eller hört om detta?
  • froggyL

Eeeh, ingen aning. Inget jag haft. Å andra sidan e min mage rätt kass, upp å ner.

Mamma till Linnea 2008-01-04
Svar på tråden Juli bebis 2012