Här har det skrivits flitigt... :o)
Jag var på BVC med N i onsdags på 1,5-årskontrollen. Han är 88 cm lång och väger 13 kg och allt annat var bra. Sedan fick han sprutan med vaccin mot mässlingen, röda hund och påssjuka. Läkaren sa att det kan ta 1-2 veckor innan/om reaktionen kommer. Jag lämnade honom vid lunch hos dagmamman och arbetade resten av eftermiddagen. När jag hämtade honom, vid fem, hade han feber och på kvällen visade tempen 38,6. På torsdag toppade han på kvällen med 40.8!! Sedan 40.2 på fredag och 38.8 på lördag f.m och efter det - ingenting. Inga utslag, ingen influensa typ hosa/snor, annat... Han verkade inte ha ont i halsen... Han fick dock en kindtand som sprack igenom under de dagarna...
Idag är jag på jobbet igen iaf. Själv har jag precis haft bihåleinflammation i ca. 2 veckor utan att först fatta att det var det... Jag trodde till min fasa att jag skulle ha ont i tänderna och huvudvärk under resten av graviditeten... Tills jag kopplade ihop det med min envisa snuva och täppthet... *klok som en bok* Så nu går jag på penicilin, vilket inte var helt enkelt för läkaren att hitta eftersom jag inte bara är gravid, utan jag är allergisk mot Kåvepenin också...
Jag bor i utkanten av Malmö, precis på andra sidan kommungränsen. Äldsta sonen är född i Lund eftersom vi bodde i Kävlinge då och N är född på MAS. Hade jag kunnat/orkat hade jag velat föda i Ystad, men det känns lite långt att köra dit "bara" för det. MAS var trots allt väldigt bra sist. Dock har jag tänkt mer och mer på att skriva in i mitt förlossningsbrev att jag verkligen inte vill ha värkstimulerande dropp så vida det inte är risk för någons liv! Det var avskyvärt tycker jag! Jag läser en del om dykmetoden nu och hoppas att jag kan lita på mig själv tillräckligt för att ge det en riktig chans.
Angående försäkring så har jag också TH´s för 1050:- Vi har TH på allt utom katterna, så vi har ju rabatt också, plus att de har bra villkor. Nu är det ju begränsat hur mycket man (jag) orkar sitta och jämföra iofs, men jag tror att vi har det hyfsat förmånligt med bra täckning till ok pris. :o) Jag fick ut 27000:- för min bortopererade äggstock (cysta) strax innan jul, vilket gick på min sjukförsäkring (organförlust).
Den lilla sparkar och har sig där inne nu, jättemysigt! Jag har 121 dagar kvar enl. FL och BM och 115 enligt mig själv och min uträkning. Vi får väl se vem som kommer närmast... Till alla som undrar så säger jag bara att jag är beräknad till mitten av juli.