• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • EllaBella02
    Emmizen80 skrev 2012-03-18 20:39:30 följande:
    Idag blev vi med barnvagn :) hade gett begagnatmarknaden nästa vecka och nästa helg skulle vi beställa en vagn iom sjukt lång leveranstid, men det slapp vi! Vi hittade det vi ville ha en emmaljunga citycross -11polar performance, använd i 6 månader bara. Det blev en city korg polar performance black/red, sittdelen med fotsack i polar performance black/Blue, svart åkpåse. Den är i nyskick, inte ett märke och givetsvis, ursnygg enligt oss!!! Fick den ett x antal tusen mindre än om vi skulle beställt allt nytt. Vi är supernöjda![/quote] tt x antal tusen mindre än om vi skulle beställt allt nytt. Vi är supernöjda!
    Kul! Grattis till vagnköpet! : )
  • EllaBella02

Jag vet fasiken inte hur en sammadragning känns, men jag antar att jag märker att jag har en när jag får den.. : )

• Trolla75
    EllaBella02 skrev 2012-03-19 08:20:07 följande:
    Jag vet fasiken inte hur en sammadragning känns, men jag antar att jag märker att jag har en när jag får den.. : )
    Det är när livmodern drar ihop sig och blir hård och så slappnar den av igen... Den övar inför förlossningen.
    När man får en sammandragning kan man ibland behöva stanna upp, de kan uppkomma om man stressar, går/springer omkring mycket eller bär tungt. Vila är ett bra sätt att ta sig igenom sammandragningarna...
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • owner

Nu har  jag köpt mina första mammabyxor! Varför har jag inte gjort det tidigare. Smög in på H&Ms mammaavdelning utan några som helst förhoppningar. MEN! Hittade superfina och framförallt SKÖNA brallor. Herregud vilken lättnad att slippa ha tryck av mina gamla obekväma jeans :)

Ser att ni pratar om försäkringar, det måste jag snarast kolla upp, har inte tänkt på det alls.  

• snoffsan08
    FruSandra skrev 2012-03-18 17:38:04 följande:
    Snoffsan08
    En förlossning som kallas för slakthuset pga många dödsfall säger en hel del för min del. + att min systers vänner födde där, och barnet dog pga läkarens fel.. Dessutom fullkomligt HATAR jag de sjukhuset över huvudtaget..
    Därför vägrar ja Södertälje sjukhus....

Snacka om att skrämma upp folk. Ja ja, jag tycker iaf att det är en bra förlossning.
    Tråkigt med din systers vän, men det kan hända vartsomhelst, finns inkompetenta läkare överallt.......
    Trolla75 skrev 2012-03-18 16:10:09 följande:
    När jag först läste om dyktekninken fick jag en riktig aha-upplevelse, det var precis så jag hade gjort med mina två tidigare förlossningar...

Skillnaden i stora drag är ju andningen, med profylaxandning ska man väl andas in genom näsan ut genom munnen i långa tag? Är inte så insatt tyvärr.

Men med dyktekniken är inte andningen i fokus utan det viktiga är att man är avslappnad och inte motarbetar genom att spänna sig. Man ska slappna av i haka o axlar och man går liksom in i sig själv och välkomnar värkarna genom att känna efter hur det känns och tänker ja, ner. Tankesättet måste vara positivt!

Men även om du inte orkar läsa allt kan du läsa lite inne på de olika länkarna som finns i ts.

& om du söker i tråden på Svampp och läser det hon har skrivit så får du en jättebra inblick!

Tack, ska kolla upp det.

Jo sammandragningar har man ju, dock inte så illa som det verkar för dig FroggyL.
    Fråga dim BM om det är normalt.  

• froggyL

Insåg att mitt tidigareinlägg inte lät så kul. Ang, min man. Var så irriterad när jag skrev det. Sååå illa e han inte :) han jobbar heltid, och gör vad han kan, nästan. Prioriteringarna däremot...gaaah, olika åsikter... Dags å jobba. Har sammandragningar bara å tänka på det. Får nog prata med bm....

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • mousetrap

Har Trygg Hansas försäkring (vänta barn heter den väl) och den har jag haft båda gångerna innan också, och kasserat ut pengar (har blödit väldigt mycket varje gång, så jag har fått ut pengar där). 
    Better safe than sorry säger jag! 

• FruSandra

Snoffsan08
    De var verkligen inte min mening att skrämma upp dej.. Klart att de fins inkompetenta läkare överallt. Men statistiken visade en större dödantal där än någon annanstans..
    :S

Svar på tråden Juli bebis 2012