• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • chess07

Jag får fråga BM på torsd när ja ska dit, har läst lite om det på nätet och verkar som de finns dem som haft liknande...

• Emmizen80

Idag blev vi med barnvagn :) hade gett begagnatmarknaden nästa vecka och nästa helg skulle vi beställa en vagn iom sjukt lång leveranstid, men det slapp vi! Vi hittade det vi ville ha en emmaljunga citycross -11polar performance, använd i 6 månader bara. Det blev en city korg polar performance black/red, sittdelen med fotsack i polar performance black/Blue, svart åkpåse. Den är i nyskick, inte ett märke och givetsvis, ursnygg enligt oss!!! Fick den ett x antal tusen mindre än om vi skulle beställt allt nytt. Vi är supernöjda![/quote] tt x antal tusen mindre än om vi skulle beställt allt nytt. Vi är supernöjda!

• chess07
    Emmizen80 skrev 2012-03-18 20:39:30 följande:
    Idag blev vi med barnvagn :) hade gett begagnatmarknaden nästa vecka och nästa helg skulle vi beställa en vagn iom sjukt lång leveranstid, men det slapp vi! Vi hittade det vi ville ha en emmaljunga citycross -11polar performance, använd i 6 månader bara. Det blev en city korg polar performance black/red, sittdelen med fotsack i polar performance black/Blue, svart åkpåse. Den är i nyskick, inte ett märke och givetsvis, ursnygg enligt oss!!! Fick den ett x antal tusen mindre än om vi skulle beställt allt nytt. Vi är supernöjda![/quote] tt x antal tusen mindre än om vi skulle beställt allt nytt. Vi är supernöjda!

Härligt!! Dem pengar man sparar kan man göra något roligare för senare! Glad 

En fråga till er igen... gravidförsäkring, är det någon som skaffat det? Behöver man ha det`??   
  • down under

Jag har trygghansas gravidförsäkring ( den som kostar 1050kr)
    Det är ju bra att ha om det blir komplikationer men det vet man ju inte innan..
    Fick en cervix ruptur under min första förlossning och förlorade massa blod och fick då ut 3000kr på försäkringen.
    Hade samma försäkring till 2an men då gick allt bra och har som sagt samma till 3an nu..
    Dumt att chansa tycker jag!
    Men det finns ju många gratis försäkringar men dom täcker inte mycket i jämnförelse..

• SaJo81

jag hade en gratisförsäkring förra gången men som sagt här innan så täcker den INGET! borde haft en riktig eftersom mina killar kom redan i vecka 30 och efter vad jag förstått hade vi kunnat få en god ersättning för tiden på neonatal!
    Har dock ännu inte skaffat mig någon till denna graviditeten så det kanske jag borde göra! 

• FruSandra

Ja har också gravidföraäkringen som kostar 1050.
    Sen kommer vi även ha barnförsäkringen där då de bara är trygg hansa och Länsförsäkringar som täcker adhd. De andra försäkringsbolagen säger ifrån sig de efter att barnet fyllt 6 år, vilket jag tycker är helt sjukt!

• Alemonia

Jag har tecknat gravidförsäkring plus via Länsförsäkringar vilket är deras betalvariant. Jag har dottern försäkrad via dem och hade samma försäkring när jag väntade henne. Det var maken som var på mig att fixa det eftersom den gäller från vecka 26.
    Vad jag förstått är de varianter som man betalar för ungefär lika hos TryggHansa och Länsförsäkringar men då vi har flera andra försäkringar via LF så blev det dem.

• Trolla75

Har inte tecknat någon försäkring än, men har Trygg Hansa till de andra två.

Får väl börja kolla på detta nu!

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Jamtlandstaus

Här är en till med mycket sammandragningar. Det räcker med att jag reser mig upp eller går en kort sträcka.
    Jag drog på mig influensa för två veckor sedan som inte riktigt velat lämna kroppen så jag tror att det tröttar ut mig o gör att sammandragningarna kommer. Är sjukskriven 50% månaden ut så får vi sen hur jag mår. Oroar mig lite för att Försäkringskassan ska vägra ersättning "då gravid inte är en sjukdom"...

Svar på tråden Juli bebis 2012