Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

14mars skrev 2012-02-01 11:46:41 följande:
    Allt var jätte bra med bebis, en livlig liten krabat! :) låg risk på ds och de två trisomierna. Lägger in en bild senare när jag sitter vid datorn!

Vi fick tid för rul på min födelsedag :)
    Underbart! Och vilken födelsedagspresent du får! :) 

Jag fick bara veta risken för ds. Han sa aldrig något om trisomierna. :( Blir lite nojig för det nu... 
  • Sommaren12

Herregud! Jag får panik när ni snackar om vagnar! Rynkar på näsan Jag har ingen aning om vad jag ska titta efter för barnvagn, vad man ska tänka på vad gäller praktiska grejer och så. Hur ska man tänka liksom? Usch, jag fasar för vagnköpet, verkar bara vara en rörig djungel med massa sälja-på-grejer. Kommer säkert köpa en skitvagn! Gråter

• Sommaren12

FruMii och LillaMy85: Tack... Känner ändå att så mycket hänger på den där sabla vagnen. Alla verkar tycka det är jättekul inköp, typ som män ser fram emot att köpa ny bil men jag bara våndar för det. Mycket pengar och jag har ingen aning om vad jag tittar på. Vågar inte lita på försäljarnas ord heller som antagligen bara vill pracka på. Har kört omkring min brorson i hans Emmaljunga (vet inte vilken modell men fyra stora fasta hjul), tyckte den var tung och jobbig, Kompisens son har jag också kört i hans Brio (kan inte modellen där heller men ett styrbart litet hjul fram) tyckte den kändes smidig men min kompis tyckte inte om vagnen, vet inte varför. Men hur ska man liksom veta? Antar att man inte vet förrän man köpt en och kör runt sitt eget barn och stöter på för- och nackdelarna. Men då är ju köpet redan gjort. 

• Sommaren12

Ok. Jag har officiellt gett mig in i barnvagnsdjungeln. Hoppas jag hittar ut. Med en favoritvagn. 
    Tittade på iCandy peach som ni snackar om och blev jättekär i denna klädseln! Så fiiiin! Dock undrar jag, ni som har barn, hur praktiskt är det med vit klädsel som den på bilden? :S

• Sommaren12
    Emaan skrev 2012-02-01 16:26:47 följande:
    Hejsan :) hittade precis denna tråden. Är själv i vecka tolv, snart 13 med bf 18 augusti. Har en dotter på fyra år som nu ska bli stora syster. Är det fler som har blivande syskon?
    Hur har ni mått denna första tid?

Sommaren12: Av mina erfarenheter så kan allt bli kladdigt oavsett färg :P så länge den går att ta av och tvätta klädslen så brukar det vara lugnt :)
    Tack och välkommen hit! :)
  • Sommaren12
    Ellenbmt skrev 2012-02-01 16:49:26 följande:
    Sommaren 12 ! Det finns en sån för halva priset på blocket! Sök i Södermanland!
    Haha ok men jag bor ju i Småland... :D

• Sommaren12
    Gadget skrev 2012-02-01 18:27:04 följande:
    Jag har precis anmält mig till (vad heter det på svenska?!) förlossningsförberedelsekurs. Det kändes långt gånget, men jag kollade stället jag fått rekommenderat av min BM och kände att det var väl lika bra att boka. Det är 8 veckor så antingen från 11 juni till 23 juli, men det kändes sent om Plutten vill ut tidigare, så jag bokade en som börjar i april redan. Spännande. Ser fram emot att kanske lära känna fler blivande mammor eftersom jag inte har hunnit få så mycket kompisar här än.
    Vad roligt! Säkert jättebra sätt att få träffa folk! Jag vet faktiskt inte riktigt hur det där funkar i Sverige? Föräldrakurs har vi väl (eller?) men det brukar väl bara va typ tre gånger. Jag känner bara mina klasskompisar i den här stan och ingen som har barn så jag hoppas verkligen på att få träffa lite blivande föräldrar!
    NiniMe skrev 2012-02-01 18:41:59 följande:
    Så då har tiden för rul trillat ner i brevlådan den 5 mars är det tid.... Alla tror att jag väntar tvillingar eftersom jag blivit så stor redan hahaha, så vi får se.. Och givetvis så hoppas jag man kan se om det är en tös eller påg som myser i magen på en Hjärta
    Spännande!! Jag längtar till RUL! 13 mars för min del. Har inte bestämt oss för om vi vill veta eller inte, men har ju ett tag till att grunna på det. Är så glad att jag fått se plutten två gånger redan. Har i princip helt släppt min oro och njuter nu. Ibland kommer det en våg då jag blir rädd för allt möjligt men inte så ofta. Tror att jag kunnat slappna av mycket tack vare ultraljuden.
  • Sommaren12
    Emaan skrev 2012-02-01 21:36:30 följande:
    Sommaren12: Jag bor i närheten växjö så de var inte allt för långt men inte heller så lätt att ta en fika :)
    Ja liiite längt är det ju tyvärr, men kul att nån bor åtminstone lite i närheten. :)
  • Sommaren12

Jag måste säga att jag blir ganska ledsen och helt osugen på att vara med i denna tråden när jag anses som korkad och en mördare. Jag är mycket långt från något av det. Jag föredrar att köpa en begagnad vagn men kommer bestämma mig för vilken jag vill ha och hittar jag ingen begagnad köps det eventuellt en ny. Sist jag checkade var det väl upp till var och en hur man prioriterar sina pengar man själv arbetat ihop? Du kanske lägger pengar på annat som jag aldrig skulle göra, tycker inte du är korkad för det.
    Ang kub så vet jag inte vad jag skulle göra ifall det blev dåliga resultat. Beroende på resultatet kanske jag tagit bort det. Antagligen inte men jag är osäker. Man kan tycka mycket om detta, jag tänker inte hålla en hel plädering om min åsikt i saken men i ett forum där man vill hålla god stämning och stötta varandra kalla folk för mördare, DET tycker jag är rent ut sagt korkat. Håll era starka och provocerande åsikter för er själva.

Svar på tråden Augustibebis 2012