Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

jannonym skrev 2012-02-07 14:38:48 följande:
    Hon som gjorde kub frågade min man:
    - är det erat första barn?
    - Nää, fjärde, svarade han
    - jahaaaa!! *jätteförvånad* är du pappa till alla? Frågar hon
    - Jag tror det, svarade min man

*pinsam tystnad*

- han skojjar bara, säger jag

Då börjar hon skratta lite nervöst... Haha... Nyfiken i en strut... Där fick hon ;)
    Haha ja man ska passa sig för att va nyfiken! ;)
  • Sommaren12

Än så länge känner jag mig sådär övermäktig och tror att förlossningen kommer bli mer eller mindre smärtfri HAHA! Antar att rädslan kommer när magen blir stooor och man inser att den där inne ska UT. Men just nu kan jag inte relatera till hur ont det kommer göra. Under en misslyckad leverbiopsi en gång hade jag så ont att jag bad om att få dö i princip. Jag skrek så av smärta att sköterskorna blev skrämda, började gråta och försvann... Så jag tror på nåt vis att jag redan varit med om det värsta i smärtväg... Men jag tänker mycket på det och tycker inte det är fel att börja fundera redan nu, det är ju bra förberedelse. 

Något som oroar mig mycket är amningen. Har ju hört om hur många som fått problem med det och man mer eller mindre blir tvingad att till varje pris amma. Jag är emot hela amningshysterin. Okej att man försöker trots att det är problematiskt men om man till slut är så jäktad att man mår dåligt både psykiskt och fysiskt, tappar orken och kanske distanserar sig till sin nyfödde, då är det INTE okej. Varför inte bara sätta in ersättning då? Varför ska det va sån tabu? Blir det problem för mig tänker jag försöka stå på mig. 

• Sommaren12

Aaaaaaah! Nu har jag avslöjat mig i klassens facebookgrupp. Va nervös jag blir nu! Nu är det banne mig officiellt... undrar hur de kommer reagera! :S

• Sommaren12

Har nu outat graviditeten på min blogg. Om nån vill läsa den så skicka ett pm så får ni adressen. Vill inte ha den liggandes i sidfoten här.

• Sommaren12
    Bellatrixx skrev 2012-02-07 16:34:25 följande:
    Varning klag-inlägg!

Jag jobbar på en skola med en tjej och jag trivs bra med mitt jobb, jobbar måndagar-fredagar, lyxigt värre.
    När jag arbetar sitter jag ofta ensam på en ställe för att det är meningen att det ska vara så och det lyste in solsken hela dagen så jag satt och kisade och kunde inte vända på mig osv så jag fick huvudvärk men tänkte inte mer på det, sen så började jag må lite illa men jag har mått illa mycket så det var ingen stor sak. Killen kom sedan och hämtade mig efter jobbet och fick stanna mitt i stan för att jag var tvungen att kräkas, där kom allt jag ätit under dagen och en sprängande huvudvärk, jag la mig för att vila och har bara sovit och sovit i 20h av och till,

har försökt gå upp för att äta någonting då jag var helt tom i magen men kroppen orkade inte. Totalt utmattad, bara sov och sov. Fick sjukanmäla mig från jobbet då huvudvärken inte blev bättre och jag var helt orkeslös, orkar inte röra en fena.

Min matdag:
    Morgon: Knäcke och äpple
    Lunch: Det skolan serverar, bra mat alltså.
    Mellanmål: Någon frukt
    Middag: Ja, vad vi är sugna på t.ex. köttfärssås

Det är väll lagom mycket mat på en dag? Jag har rasat i vikt och har gått ner -7kg på 2½ månader, har pratat med Bm men hon säger att det är sån kroppen är. Är detta verkligen normalt? Jag var inte överviktig innan och jag är ingen särskilt sportig människa utav mig.. Tänkte om huvudvärken berodde på brist av mat eller något. 
    Tycker det låter lite för lite med bara knäcke och äpple till frukost. Frukosten borde va betydligt större. Men är det på grund av illamående du inte kan äta så mycket så ska man ju va glad för att man kan få i sig något alls. Jag tycker minus sju låter mycket men prata med din bm. Tror inte du behöver va orolig för barnets skull, den ser till att få i sig den näring den behöver. Det är snarare du som får ta stryken, mindre ork och huvudvärk till exempel. Dock är det ju vanligt att man hamnar på minus innan det vänder så jag hade inte oroat mig för mycket, men som sagt prata med din bm! :)
  • Sommaren12

OMG!!! Från att klökas bara jag tänkt på sötsaker är jag nu gaaalet sugen på hallonpaj, kanelbullar, wienerbröd, marängtårta, pannkakor, mariabullar, strasspågar, semlor, chokladbollar, cheesecake åååååsåååviiiidare!

Åååååh!!! Å vad har man hemma? Kiwis är väl det närmsta jag kommer. :(

• Sommaren12
    Ellenbmt skrev 2012-02-07 20:48:28 följande:
    Sommaren-härligt med cravings! Om jag är gravid (tror det fortfarande inte, får se i morgon) så längtar jag efter någon tokig craving tycker det är så kul!

Är det någon här som har någon pinsam craving eller äcklig? Känner en som sög på disktrasor och en som åt äggskal :)
    Nämen usch så äckligt!! Kräks
  • Sommaren12
    Gadget skrev 2012-02-07 21:49:07 följande:
    Gick på stan idag och strosade, så kände jag för att klämma lite på bebiskläder och gick in i ett varuhus. Där fanns BARA rosa och ljusblåa bebiskläder. Blev alldeles upprörd och började fundera på hur jag nu måste beställa alla barnkläder från Sverige. Jag är ingen fanatiker av könsneutrala kläder och en eventuell dotter kommer mycket troligt att också kläs i rosa - men inte bara! Jag älskar färger och vill blanda massor. Visst, de första babykläderna brukar väl vara rätt så lugna och mesiga i färgerna generellt, men något annat än ljusrosa och ljusblått vore kul.

Tack och lov verkade det (mest) vara det varuhuset för sedan hittade jag lite annat sött. Höll mig dock från att köpa, men det var mysigt att hålla upp en stl 56 och tänka att jag ska få klä på min lill-plutt något sådant.

Skönt för er som fått positiva besked på KUB och jag håller tummarna för er som har i dagarna. 
    Förstår precis känslan! När brorsan fick barn skulle jag och mamma handla kläder till bebisen i London. Var inne i flera butiker (liknande de stora svenska kedjorna) och jag blev helt vansinnig. Utan överdrift var ALLT babyrosa och babyblått. Smått puttenutt med kaniner, hundar och nyckelpigor på. Allt såg exakt likadant ut. Ville spy ungefär. Det enda någorlunda könsneutrala var vitt och fesgult. Sa till mamma att hon absolut ALDRIG får köpa såna kläder till mina små. 
    Jag är inte heller emot rosa och blått, volanger till flickor och bilar till pojkar MEN inte när det är det enda som finns på marknaden. I Sverige tycker jag att det finns ganska bra alternativ. Gillar personligen retromönster, starka och mycket färger. Och jag tycker det är ganska coolt med pojkar i rosa och flickor i blått!
  • Sommaren12
    anneh skrev 2012-02-08 09:22:23 följande:
    Om man varit på VUL i v 13 (går in i v 16 inorgon) hur stor är risken för att fostret dör? Är så orolig! Har beställt en angelsounds, hoppas den dyker upp idag..
    Jag vet inte men jag väljer att tänka att jag inte kan vara mer säker än så här på att det ska gå vägen. Har aldrig hört nån exakt statistik efter v 13. Tror det är ganska ovanligt faktiskt. Tänk på att de historier man hör om missfall efter v 13 antagligen bara är en uns jämfört med alla graviditeter som gått bra. 
    Försök att tänka positivt, om man vill så går det faktiskt att styra sina tankar åt rätt håll. Och haka inte upp dig på ifall du inte hittar hjärtljudet de närmsta veckorna med ditt angelsound.
    Själv har jag valt att inte köpa ett angelsound trots att jag verkligen ville ha ett, skulle man inte hitta (vilket är väldigt vanligt trots att bebisen lever) så skulle jag få panik.  
Svar på tråden Augustibebis 2012