Bellatrixx skrev 2012-02-07 16:34:25 följande:
Varning klag-inlägg!
Jag jobbar på en skola med en tjej och jag trivs bra med mitt jobb, jobbar måndagar-fredagar, lyxigt värre.
När jag arbetar sitter jag ofta ensam på en ställe för att det är meningen att det ska vara så och det lyste in solsken hela dagen så jag satt och kisade och kunde inte vända på mig osv så jag fick huvudvärk men tänkte inte mer på det, sen så började jag må lite illa men jag har mått illa mycket så det var ingen stor sak. Killen kom sedan och hämtade mig efter jobbet och fick stanna mitt i stan för att jag var tvungen att kräkas, där kom allt jag ätit under dagen och en sprängande huvudvärk, jag la mig för att vila och har bara sovit och sovit i 20h av och till,
har försökt gå upp för att äta någonting då jag var helt tom i magen men kroppen orkade inte. Totalt utmattad, bara sov och sov. Fick sjukanmäla mig från jobbet då huvudvärken inte blev bättre och jag var helt orkeslös, orkar inte röra en fena.
Min matdag:
Morgon: Knäcke och äpple
Lunch: Det skolan serverar, bra mat alltså.
Mellanmål: Någon frukt
Middag: Ja, vad vi är sugna på t.ex. köttfärssås
Det är väll lagom mycket mat på en dag? Jag har rasat i vikt och har gått ner -7kg på 2½ månader, har pratat med Bm men hon säger att det är sån kroppen är. Är detta verkligen normalt? Jag var inte överviktig innan och jag är ingen särskilt sportig människa utav mig.. Tänkte om huvudvärken berodde på brist av mat eller något.
Tycker det låter lite för lite med bara knäcke och äpple till frukost. Frukosten borde va betydligt större. Men är det på grund av illamående du inte kan äta så mycket så ska man ju va glad för att man kan få i sig något alls. Jag tycker minus sju låter mycket men prata med din bm. Tror inte du behöver va orolig för barnets skull, den ser till att få i sig den näring den behöver. Det är snarare du som får ta stryken, mindre ork och huvudvärk till exempel. Dock är det ju vanligt att man hamnar på minus innan det vänder så jag hade inte oroat mig för mycket, men som sagt prata med din bm! :)