Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12
    mrsnoname skrev 2012-02-02 21:34:41 följande:
    Nån mer än jag som fryser? Fryser supermycket på kvällarna de senaste dagarna. Burr
    Me too! Nästan bara på kvällarna! 
    Ellenbmt skrev 2012-02-02 21:14:15 följande:
    Ja det är hon! Från A till bebis heter boken. Så sjukt kul! Alla gravida borde läsa den!!
     Då ska jag undersöka även den boken!
  • Sommaren12
    Novalina skrev 2012-02-03 00:17:10 följande:
    Vad är IW?

Den träning jag brukar köra är Lift it, spinning, afrodans, zumba, core, core-boll och BodySculp (styrka/kondition), yoga, poweryoga och Balance (yoga/pilates) samt mkt cyklade ute nästan dagligen, plus barnvagnspowerwalks ofta. Blir dock inte mkt core-boll och poweryoga som gravid pga magen bara, men annars köpr jag på som vanligt. Graviditet är ju ingen sjukdom, utan snarare ett frishetstecken!
    IW = Indoorwalking. :) 

Tack för tipsen. Var inte riktigt vad jag var ute efter men tack ändå. Tycker med om att träna och tränade väldigt mycket fram till i höstas då jag började plugga och var helt uppslukad under terminen. Men nu har jag inget att skylla på längre så nu ska jag ta tag i det igen. Vet ju att det inte är nåt farligt att träna men blir nojjig speciellt av aktiviteter där man spänner magmusklerna. Känns fel på nåt sätt, som om jag ska klämma ihop bebisen eller störa den eller sätta igång sammandragningar eller nåt. Säkert bara nåt jag fått för mig, men kan inte släppa det.  
  • Sommaren12

Blomsterfröna: åh ett radhus!! :) vill också ha ett! Har spanat in de där på getingen, tycker de är så söta utifrån iaf. Mrn inte aktuellt för oss. Och ja snön... Ska köra hela helgen mellan släktingar, gäller att va försiktig!

Nån som använder gravidbälte i bilen?

Novalina: IW är gruppträning på crosstrainer som blivit väldigt populärt senaste åren. Lite som spinning (på mitt gym kombinerar man t.om. spinning och IW) fast på crosstrainer då som sagt. Jag har bara testat en gång för jag hade fördomen att det va "kärringjympa" men shit så jobbigt det va! Man bestämmer ju själv genom vilket motstånd på maskinen man väljer.

• Sommaren12

Stövelkatten: haha jag kan inte förklara för jag fattar knappt själv men min kompis hade ett sånt och vill nu att jag ska använda det. Ser ut som en blöja typ. Tror det är för att ifall man krockar så ska inte magen å bebis ta smällen på nåt sätt... Tänkte bara se om nån använt det? Jag är skeptisk nämligen.

• Sommaren12

LiJon: för många är det bara rul i v 18 och inte fler men det varierar otroligt! För egen del kommer jag totalt göra 4-5 ul under graviditeten men det är för att jag har spec mödravård, annars hade det bara blivit kub och rul.

• Sommaren12

Hu va lite lägsta är... :S hoppas jag slipper!
    v 14 idag... :) Nu har vi berättat för hela familjen! :)

• Sommaren12
    jannonym skrev 2012-02-06 10:18:21 följande:
    Jag går på mamamia i kista, läste på deras sida att man kan få göra extra ul för 500:-

Tycker ni att jag e dum om jag ringer och försöker få en tid till det idag, när jag har tid till kub ul i morgon.

Jag vill inte komma dit i morgon och höra att bebis inte lever... Vill veta nu...!

Gahh.. Min man säger att jag ska ringa och se om de har någon tid idag. De kanske inte ens kan ta mig idag. Han vill bara att jag ska sluta oroa mig.

Hur skulle ni göra?
    Hade jag varit så orolig hade jag försökt få en tid idag. Om du känner dig dum (vilket jag inte anser att du behöver) så behöver du ju inte berätta det för de på kub, räcker väl att du och din man vet.

Det kan ju va spökveckor. Och att inte hitta med angelsound är ingen ovanlighet. Ge inte upp! Styrkekramar till dig!!
Svar på tråden Augustibebis 2012