Inlägg från: tjockisbullen |Visa alla inlägg
  • tjockisbullen

Augustibebis 2012

Hej heeeej!

Jag är ny i denna tråd men jag har också BF i augusti, den 15e för o va exakt:)
    Vi har varit på ett tidigt ultraljud o allt såg fint ut, vi ska tillbaka igen den 10e april för RUL så vi hoppas kunna ta reda på kön då:)

Kul att det är så många med BF i augusti:) Blir roligt att följa er alla!!!!!

• tjockisbullen

Hej heeeej!

Jag är ny i denna tråd men jag har också BF i augusti, den 15e för o va exakt:)
    Vi har varit på ett tidigt ultraljud o allt såg fint ut, vi ska tillbaka igen den 10e april för RUL så vi hoppas kunna ta reda på kön då:)

Kul att det är så många med BF i augusti:) Blir roligt att följa er alla!!!!!

• tjockisbullen
    TACK för alla välkommanden:)

Det här är vårt andra barn och denna graviditet är verkligen HELT olik den förra!
    Den här gången har jag INTE ALLS mått illa eller kräkts, har mått SUPER.
    Mina enda egentliga symptom har varit: Massa spring på toa för att kissa, lite ömmande bröst, lite molvärk till o från. Därför tog det 2 månader innan jag ens gjorde gravtest.
    Tycker tiden har gått otroligt snabbt denna gången också - hur har era graviditeter varit om ni jämför med er 1a (de som väntar barn igen)?

Jo tack det där kissandet håller i sig FRÄMST på natten är säkert på toa i snitt 5 ggr per natt och det är lite svårt att få ngn bra sömna då så det är lite tröttsamt om jag ska vara ärlig!
    Annars mår jag som sagt oförskämt bra än så länge *peppar peppar*...... 
  • tjockisbullen
    Millas skrev 2012-02-28 18:18:01 följande:
    Tjockisbullen: denna graviditet är precis som den förra! Illamåendet till och med började och slutade i samma vecka som sist.. Det enda som skiljer är väll att foglossningen började tidigare denna gång men så brukar det nog bli..
    Vad fick ni sist då? Och vet ni vad det blir nu? 
    Hejåhå skrev 2012-02-28 19:15:33 följande:
    Tjockisbullen: jag mår också mycket bättre den här graviditeten. Med dottern spydde jag vid flera tillfällen på morgnarna och i bilen. Fick kväljningar av att borsta tänderna och att hosta. Jag har heller inte lagt på mig lika mycket i vikt, men magen har kommit snabbare.

Jag kan därför inte låta bli att tro att det är en kille den här gången, även om jag trodde det förra gången också.
     Precis som vi då, vi va bombsäkra på kille sist men det vart en tjej men kanske hade det på känn ändå för det enda namn jag va bombsäker på var just namnet Melina:) 
    Nu tror vi också på kille! Vi får se om det syns på nästa UL=) 
  • tjockisbullen
    babyhummingbird skrev 2012-02-28 20:18:43 följande:
    Ibland inser man verkligen hur skört livet är.. En genensam vän till mina vänner har med sin familj har idag fått ta farväl av sin lilla dotter. Hon föddes i vecka 27 och låg på neo ett tag.. Men alla hennes värden var så fina så hon fick åka hem efter ungefär en månad.. Som vilken annan bebis.. Bara en aning mindre.. Sen hemma så åker hon på RS-virus.. Ett vanligt förkylningsvirus.. Till följd av detta har senaste dagarna har organ efter organ kollapsat.. För igår bli en allvarlig hjärnblödning.. Så idag fick de ta farväl av världens sötaste lilla Tilda.. Hela familjen var vid hennes sida nere i Lund inklusive hennes storasyster på 1,5 år.. Så fick de koppla ur alla maskiner.. Så nu slipper lillan ha ont mer och har somnat in.. Fy fan vad livet är orättvist.. Tårarna rinner varje gång jag tänker på hur hennes familj.. Förstår inte varför sådana här saker måste hända.. En liten kämpe som klarade sig genom allt en liten prematur kan behövs möta.. För att sedan dö till följd av ett förkylningsvirus.. Finns Gud undrar man..
    Ja fy så hemskt, varje förälders mardröm! :( 
    Man blir helt ledsen när man hör/läser sånt här, just för att det kan hända vem som helst o när som helst!!!! 
  • tjockisbullen
    mammsen skrev 2012-02-29 10:02:54 följande:
    Min grav har med varit MYCKET bättre!
    Grav 1 - Jätteillamående från v 5 och kunde inte få i mig någon mat/vätska, magsår v9, lades in på sjukhus v 9, -16kilo och var tvungen att avbryta graviditeten i vecka 13
    Grav 2 - Jätteillamående från v 6, kunde dock få i mig liiite vätska vissa dagar, lades in över någon dag med dropp, gick bara ner 8kilo och efter halva grav gick jag upp dessa 8 kilo pluss 2 kilo till..

Nu, mitt andra barn och sambons första så har vi lixom varit förberedda på vad som kan hända, men det har gått jättebra, jag har mått mycket illa men fått behålla både vätska och annat, gick ned 2 kilo som jag redan gått upp igen =) Dock har ajg varit MYYYYCKET tröttare, är fortfarande megatrött på em/kvällen 

Håller absolut med om at det gått mycket fortare nu andra grav, tror det beror mest på att jag inte är så "inne" i veckoräkningen och vad som händer för varenda dag osv som i första grav, nu längtar jag bara efter sparkar, ultraljud, bada i fin badräkt med bebismage till sommaren och såklart BEBIS!! 

Ja vad skönt, hoppas du får må bra nu då:) 
    Vet ni vad det blir?

• tjockisbullen

Här är våran lista med namn som bara blir längre istället för kortare! 

Jayson, Marley, Emanuel, Elliott, William, Liam, Noah, Victor, Emil

Yazmin, Isabella, Nathalie, Stella, Alicia 

Vad tycker ni passar bäst ihop med Melina? Har ni några egna förslag? :)

• tjockisbullen

Min dotter fyller 3 år i juni, hon är helt med på det här med att det kommer en liten bebis, hon älskar bebisar och så fort hon ser en bebis så säger hon: mamma har bebis i magen.
    Ibland kommer hon o sjunger för magen o säger äska dig.
    Hon tycker att hon ska ha en bjor!
    Tror verkligen inte det kommer bli allt för knepigt, såklart kommer det säkert finnas gånger då hon kanske tycker bebisen får all uppmärksamhet men det gäller att inkludera de i det man gör, ge de små uppgifter osv.
    Fast en omställning blir det ju för oss alla:)

Grattis till alla RUL, vi har vårat RUL i april så det är en månad kvar dit hehe fast vi har ju sett vår lilla bebbe redan:)  

• tjockisbullen

Hmm det är så sjukt vad sugen man kan bli på ngt o så MÅSTE man ha det!
    Min senaste grej är en vanlig hederlig sallad (ja ni vet gurka, sallad, tomat, majs, lök o lite paprika) med italiensk salladskrydda, citron o lite olja.....vill ha det i princip varje dag nu o jag behöver inget annat till haha! 
    Tur iaf att det är nyttigt! ;) Likaså min andra hang up som är äpplen. O sen djungelvrål men det är inte lika ofta.
    Vad har ni för speciella sug?  

Svar på tråden Augustibebis 2012