Inlägg från: tjockisbullen |Visa alla inlägg
  • tjockisbullen

Augustibebis 2012

Förra gången läste jag på massor om förlossning men jag känner lite att ingen förlossning är den andra lik så jag tänker mest bara ta det som det kommer.
    Jag litar på att vården jag får är den bästa, förutom det lyssnar jag på min egen kropp och dess signaler.
    Det var så sist också och det gick superbra!  

• tjockisbullen

Även här är det ett problem nu med stubinen!
    Minsta lilla och jag får världens utbrott, följd av världens ånger sekunden efter:(
    Som tur är så hjälper ju min sambo ENORMT mkt samt vår dotter är faktiskt grymt snäll!
    Hon fyller 3 år på onsdag och på lördag står det kalas på schemat. Så man har en del att stå i denna vecka, vilket lär göra stubinen ännu kortare sorgligt nog.
    Trött som jag vet inte vad är jag också! Känner mig FÄRDIG med att vara gravid nu men än är det några veckor kvar! 

• tjockisbullen
    Stövelkatten skrev 2012-06-18 21:26:57 följande:
    Förresten, känns som min kropp är klar med denna graviditet också. Nu är det daglig "mensvärk" och dessa förbaskade vatten-flytningar! Får ju byta trosor till och med, helt plötsligt är man bara dyngsur.

En kompis ringde idag och vi hade ett riktigt upplyftande samtal, kändes skönt att asgarva ihop.
    Oh det känns igen faktiskt! Tror de flesta av oss är trött på o vara gravid nu, blir lätt så i slutet! :)
  • tjockisbullen

Nu är det min tur att vara lite besviken över ett Tradera köp.
    Budade hem ett set om 1 byxa + 2 bodys för köp nu pris a 40 kr + 30 kr frakt alltså 70 kr totalt.
    Det betalades för 2 veckor sedan och det har ännu EJ dykt upp något paket, trots att hon påstår sig ha skickat det förra fredagen.
    Först sade hon att det kanske kommit på villovägar men snart kommer till rätta och nu säger hon att ja det var ju synd.
    70 kr är inte hela världen men det känns inte kul att ha slängt 70 kr på INGENTING, oftast OM det har varit något strul med frakt eller att något mot förmodan inte dykt upp så har alltid säljaren försökt lösa det med mig tex genom att ge hälften tillbaka på så vis att båda förlorat lika mkt på affären.
    Men denna gången är det bara SYND att det blev så.
    :( 

• tjockisbullen

TUL 2 avklarat idag!
    Han ligger precis mellan medel och stor på kurvan med uppskattad vikt på 1,8 kg i vecka 31 - så det blir ett TUL till om några veckor!
    Fick även veta att han ligger med huvudet neråt precis som jag misstänkte, dock ej fixerad!

Lämnade även prover som spec.mödravården ville ha innan jag ska dit på måndag, sedan är det BM på torsdag nästa vecka. 

• tjockisbullen

Vet inte om andra som får TUL men just jag får det eftersom BM har svårt att mäta SF på min mage i o med min övervikt samt hon har svårare att känna hur bebis ligger därinne så de skickar mig för att ha koll helt enkelt.

• tjockisbullen

JIPPIEEEEE vann ett av 3 st babykit som apoteket tävlade ut på FB:) 
    Det är såklart inget jag inte hade kunnat köpa själv men det är alltid kul när man vinner något!
    Inte det första jag vunnit till bebisen heller, vann ett presentkort som jag köpte en overall för:)  
    Sedan vann jag en pyjamas från Geggamoja precis i början av graviditeten!
    Har ni vunnit något? :) 

• tjockisbullen
    anneh skrev 2012-06-19 15:11:41 följande:
    Tjockisbullen: hmm jag var också på tul idag, vecka 33+4, SFmått 31. Dom fick fram en vikt på 2,4kg, vilket var precis över medelkurvan..? Ska dom växa så mycket mellan våra veckor?
    Ja, det är nog ganska normalt, min hade växt nästan 800 gram på 4 veckor nu och nu på slutet lägger de ju mest bara på sig!
Svar på tråden Augustibebis 2012