Inlägg från: tjockisbullen |Visa alla inlägg
  • tjockisbullen

Augustibebis 2012

Näää sex är väl inte prio ett nu när man verkligen känner sig som en strandad val.
    Händer det så händer men det är inget måste.

För övrigt blir jag TOKIG på vår lägenhet, dagarna är helt ok svalt o skönt härinne men på nätterna blir det TOKVARMT så svetten bara rinner och vi kan inte ha öppet för då kommer det in massa myggor plus att det är markplan så vem som helst skulle kunna ta sig in då.
    Det är alltså INTE lätt att sova:(
    Har beställt en fläkt men den kommer väl först ngn gång i veckan! ÅH! 

• tjockisbullen

Jag är också vecka 30 nu wihooo:)
    OM denna lille man tänker komma runt samma vecka som syster sin så är det bara 6!!!!! veckor kvar! :)
    Han får gärna komma då men helst inte tidigare än så!
    Spännande i tråden nu, känns som att våra små kommer börja titta ut när som helst i princip!  

• tjockisbullen
    godisbit skrev 2012-06-11 16:10:41 följande:
    En fråga...

Jag har handlat en del bebiskläder på tradera, dels blir det billigare och dels kan man hitta saker som är lite roligare än i vanliga butiker. Har aldrig haft problem med traderasäljare tidigare, men nu är det en säljare som gör mig lite fundersam. Jag vann en auktion på 50:- och satte in det och porto (40 till säljaren. Sen fick jag ett mail om att kläderna är postade, men att portot gick på mer än beräknat (84:- istf 40 och att säljaren har lagt ut detta och vill att jag ska sätta in mellanskillnaden. Jag tycker det känns knasigt lite hur jag än gör! När jag budade på auktionen la jag mitt maxbud på 60:- för jag tyckte att totalt 100:- var min absoluta  gräns för vad jag ville betala för auktionen. Nu var det bara jag som budade så auktionen gick för utropspriset 50:-... Så om jag nu ska betala in mer porto så kommer hela kalaset att gå på mer än jag varit beredd att ge och dessutom tycker jag det är konstigt att inte säljaren tar kontakt INNAN sakerna skickas så att jag kan svara om jag är beredd att betala mellanskillnaden! Det är ju trots allt nästan 50% mer som säljaren vill ha nu... Även om det inte är några jättebelopp så tycker jag rent principiellt inte att man gör så. På en loppis går ju bebiskläder för nästan ingenting (det är inga superpopulära märken det är tal om) och även om nypriset är högre så är det ju faktiskt begagnade kläder det handlar om.... Jag kan förstå att säljaren inte tycker det är kul att få 6:- för plaggen om personen själv ska täcka det dyrare portot, men det är väl ändå säljarens sak att kolla upp faktiska portot?

Hur hade ni resonerat? 
    Hej!

Jag handlar MASSOR på Tradera och har aldrig råkat ut för detta. Vanligtvis sätter man ett högre porto om man inte tar reda på porto innan och så får man tillbaka mellanskillnaden.
    Jag tycker inte det är rätt så som din säljare gått tillväga.
    Hur mkt kläder är det som ska skickas? Det måste ju va MASSOR om portot stämmer! 
    Mest råkar jag ut för sånna som tar för mkt i porto o försöker komma undan med det, vilket jag inte heller uppskattar! 
  • tjockisbullen
    godisbit skrev 2012-06-11 16:32:46 följande:
    Enligt beskrivningen i annonsen är det följande (jag har inte fått hem kläderna ännu så jag vet inte om säljaren har packat sakerna onödigt skrymmande eller tungt):

- 2 st mjukisdressar (en i fleece)

- 4 st  pyamaser med tryck

- 3 par taights

- 2 par mjukisbyxor

- 1 body

- 3 par strumpor

- 1 st tunn mössa

Okej det är ju en del men har ändå svårt att tro att det blir så mkt i frakt dessutom kunde hon ju skickat med schenker som vissa sade. Oavsett så måste hon ju skriva tydligt att hon meddelar frakt EFTER auktionsslut annars vilket hon ju inte gjort eftersom hon satte en annan fraktuppgift. 

För övrigt tycker jag det borde va så på Tradera att säljare måste sätta betyg på köpare FÖRST för annars får man oftast hämdomdömen när man ger negativt till en säljare:/ 
    För som köpare så har man ju gjort sin del när man betalat, som det är nu väntar sig nästan alla att köparen ska ge omdöme först! 
  • tjockisbullen

BM även för mig idag!

+3 kg sedan sist (då jag hade gått ner 3 så jag ligger fortfarande -2 sedan inskrivningen).
    HB 107 så måste äta dubbel dos av mina vitaminer.
    Blodsocker låg högt idag på nästan 9 men jag hade faktiskt ätit godis (dumma mig) precis innan.

Hon ville skicka mig på ännu en sockerbelastning men jag kände bara nej tack, har ju redan varit på en som såg väldigt fin ut, lovade istället att om blodsocker ligger högt fortfarande om 2 veckor så skulle jag kunna gå då ist. 

• tjockisbullen

ANG glukosbelastningen så är det främst 2 anledningar varför jag helst inte ville göra det i onödan igen.

1. FICK OTROLIGT ONT av att sitta på min rumpa i en obekväm väntsal i 2 h.
    2. Skiten man får dricka fick min mage att vända sig dubbelt - lyckades dock att INTE kräkas.

Men som sagt ligger jag högt nästa kontroll så får jag snällt pallra iväg mig på ännu ett. 

• tjockisbullen
    Bellatrixx skrev 2012-06-12 19:05:30 följande:
    Ett gnäll-inlägg skrivs nu då jag inte vet vem jag ska prata riktigt med. Jag jobbar 75% på en skola och jobbar extra som assistent hos en kille för att få en bättre inkomst, allt har gått bra under graviditeten osv men nu är jag så trött så att jag snart spyr. De har mycket aktiviteter nu och en promenad som vanligtvis tar 15min tog idag 50min då det gör så j*kla ont i bäcknet och att det känns som den ska komma ut, jag använder min pojkväns skor för att mina egna är för små nu när fötterna svullnat, byxorna sitter som ett par riktigt slimmade läderbraller så leggins osv är det som känns bäst men det känns ju inte allt för roligt att bo i ett par sånna. Är trött på att hela tiden behöva ursäkta mig för att jag är så långsam när jag går och "försvara" mig för att jag har ont. Nu är det skolavslutning på torsdag och därmed slutar min tjänst, toppen-skönt tyckte jag!

...Men det tycker inte min sambo, han tycker att jag ska ta varje extra pass som jag bara kan just för att vi ska få in så mycket pengar som möjligt, tjejer som varit gravida själva säger att jag borde ta det lugnt och även min barnmorska, men hur ska jag göra det när det känns som om han tycker att jag är världens latmask då?

Jag är även hundvakt mycket åt min lillasysters hund men jag orkar inte det då promenaderna blir en press för att det är en stor hund och hon går i ett betydligt fortare tempo än mitt snigeltempo och jag försöker säga att jag inte orkar gå direkt långt för att jag har ont. Hon är absolut jättesnäll och säger att jag inte behöver gå någon långis osv utan bara "kissa" henne så tar min syster det senare men hur ska jag ha hjärta till att låta hunden "bara" kissa en sväng..  

+ att man utöver det ska planera mat, städa, handla, tvätta, vara en rolig vän och sambo. Rent ut sagt, HUR FASEN ORKAR ALLA?! en stor hyllning till dessa kvinnor från mig verkligen då jag själv är så trött så jag hellre skulle kunna spy men jag vill inte klaga allt för mycket heller då det känns "som ingen förstår".

En jättekram till alla gravida tjejer som orkar, och till alla som faktiskt inte orkar och vågar stå för det. Ni är toppen. Önskar jag själv kunde stå på mig lite mer... Men samtidigt, ur något negativt kommer det alltid något positivt, och snart är ju bebisen här! Hjärta 
    Fy:( Tycker du absolut ska sakta ner och ta det lite lugnt, man behöver det sista tiden.
    Min sambo är grymt förstående. Han är borta varje dag mån-fre utom onsdagar  och ändå är det typ han som står för ALLT städande här hemma även om jag är hemma om dagarna.
    Tar ju hand om vår 3 åring o kan även diska då o då, sen sköter jag halva matlagningen o tvätten men som sagt gör han allt annars. De måste förstå att det är tungt nu, så stå på dig bara. 
  • tjockisbullen

WOHOOOOOOOO måste jag bara säga, för nu är vi klara med baby shoppingen helt o hållet i princip! 
    Beställde det sista igår: Babysitter, babygym, bröstpump + extra bäddset.
    Det som fattas nu är småsakerna så som flaska, bodylotion, babyolja, ngt paket blöjor osv. Sånt man alltså KAN vänta med eftersom man kan köpa det vart som när som:)
    Skönt, så nu får han komma i princip när han vill, föredrar om han väntar 5-6 veckor till i magen dock! 

• tjockisbullen
    oxle bo skrev 2012-06-13 16:41:10 följande:
    helt slut, gick till stan, putandes på vagn o dotter på cykel.
    lekte på öppna luncha på long (kina mat) o sen en lakpark. nu hemma, aj mina fötter.
    längtar tills man får ha bebisen i vagn i stället..

Tjockbullen: var beställde du ifrån?

jag har ju get bort allt som har med bebis o göra, men känner att jag vill ha en babysiter, o kanske en mobil..
    Beställde från barabus.se Allt som allt gick det på 2000 cirka!
    Är som sagt bara skönt att ha det klart, vi har ju dotterns födelsedag nu nästa vecka, sedan är min morfar jättesjuk i cancer och vi väntar besök från DK i form av min mamma med familj så det blir inte mkt tid över sedan att beställa o hämta hem:) 
  • tjockisbullen

OJ jag har inte ens tänkt så mkt alls på att packa väska än men börjar väl bli dags att tänka på saken:) 

Svar på tråden Augustibebis 2012