Inlägg från: tjockisbullen |Visa alla inlägg
  • tjockisbullen

Augustibebis 2012

Sommaren12 skrev 2012-05-17 16:55:18 följande:
    Tjockisbullen: vi finns här när du har tid! :) jag tror jag är här för mycket haha!
    Varför ska du gå NER i vikt?!
    Jag är kraftigt överviktig så det är ju en riskgraviditet därför är de och jag glada om jag går ner ist för upp, han tar ju det han ska så länge jag ändå äter som jag ska vilket jag gör:) 
  • tjockisbullen
    anneh skrev 2012-05-17 16:10:45 följande:
    Tjockisbullen: det blir lätt så när det är ett så stort gäng :D

Härligt att dina värden ser fina ut! :)
    Krya på er!
    Ja, det är extremt stort gäng känns det som:) När jag väntade dottern va vi inte alls så här många! 
    Fast det är kul att läsa om er alla, det blir ännu roligare också när alla små börjar ploppa ut:) Inte så värst långt kvar även om man börjar bli lite otålig nu:) 
  • tjockisbullen
    Sommaren12 skrev 2012-05-17 19:08:25 följande:
    Okej då förstår jag. Bra jobbat! Jag klarar inte av att stå emot nånting längre! :S

Fruelle: Det funkade inte ändå med Nordea... :( Ger upp, får ringa till kundtjänst och fråga hur jag ska göra. Vill ju kunna logga in på FK! bläää... 
    Jag står inte direkt emot något heller faktiskt, den enda skillnaden mot innan är att jag äter mindre portioner men oftare samt att jag får levaxin. 
    :)
    mrsnoname skrev 2012-05-17 19:08:00 följande:
    Hej på er!!
    Måste höra, är det någon av er som fått ont i bröstkorgen? Gör satans ont mellan brösten och ibland bakåt i ryggen. Är i bara i v 27 så tror inte bebisen trycker på ända där uppe ännu?
    Nån som vet vad det kan vara?

Tjockisbullen: jag är också kraftigt överviktig men har gått upp 5,3 kg hittills. Min BM har inte sagt nåt om att jag borde gå ner. Hoppas på att inte gå upp allt för mycket iaf :)
    Jag gick också upp i början det är först nu som det går neråt! 
    Så länge du äter vanligt o rör på dig så bör det ju hålla sig till en rimlig nivå, förra graviditeten så gick jag upp relativt många kilon och min BM sa inget då heller annat än att jag skulle gå upp så lite som möjligt.
  • tjockisbullen
    7eHimlen skrev 2012-05-17 19:39:35 följande:
    Tjockisbullen o mrsnoname, vad hade ni för bmi innan ni plussade? jag hade 28 o de rekommenderade att jag bara går upp 8-12 kg totalt. Ligger på +5 nu i v 26, så det borde ju gå tar sprutor med innohep (blodförtunnande) eftersom jag i v8 fick en blodpropp. Men annars har jag en drömgraviditet! Hur går det för er?
    Åh jag vet inte alls jag! 
    Fast långt över ditt eget,  jag är så fet att jag enligt läkarna inte ska kunna bli gravid o det här är barn nr 2 - just därför är jag grymt lyckligt över att det går neråt eftersom jag egentligen ville gjort en gastric bypass innan jag blev gravid igen men det blev lite oplanerat denna gång så jag satsar på op. efter bebis istället.
    Normalt råder de ju inte att man går ner heller men just i mitt fall är det bara bra:)  
  • tjockisbullen
    strongenough skrev 2012-05-18 12:48:23 följande:
    Tack så mycket för ni skrivit till mig

Mina flickor födde som sagt i onsdags den 16 maj kl 12:24 och 12:25 med urakut snitt. I söndags såg allt bra ut men nu i onsdags var det så illa att dem var tvungna att komma ut, jag hann knappt reagera innan jag låg på OP bordet. Dem hade tvilling transfusion tidigare i graviditeten som gick tillbaka av sig själv. Nu hade den helt plötsligt kommit tillbaka med full kraft och tvilling 1 var jättepåverkad så det gick inte att ha dem kvar.

Jag hade enorm tur, jag var på glukosbelastning och då kollade en annan BM än jag brukar ha  mig för min BM tyckte att det va lika bra när jag ändå skulle vara där 2 timmar. Hon själv var ledig! BM märkte då att hjärtljuden var dåliga, dem låg på 105-110 slag/minut och jag skickades direkt till spec. MVC för kontroll där dem genom flödes UL konstaterade att tvilling 1 var jättedålig. 1-2 dagar till så hade de varit försent sa läkaren efter.

Tvilling 1 vägde 950g och har sen hon kom mått bra. Hon har inte haft några större beskymer.

Tvilling 2 vägde 890g. Hon behövde hjälp att börja andas och sen har hon haft lite olika problem. Dock inget jätteallvarligt, än. Jag hoppas det håller sig ändå.

Så nu är mina flickor 2 dygn gamla Hjärta 
    Sicken pers men stort grattis och hoppas det fortsätter gå bra och framåt som det ska! :)
  • tjockisbullen
    bez imena skrev 2012-05-19 18:51:50 följande:
    Jaha såg nu vad mer ni skrivit :) åh ang ont i fötterna så blir jag snart galen... Alla skor är osköna o mina promenader gör att jag bara vill såga av dom efteråt. Och jobbskor m stålhätta är vidriga.. Så ont i smalben och vader.. Oj vad jag gnäller :) men har nån tips på sköna skor? Funderar på ett par fula Nike Air Max...
    Jag har ett par crocs ballerina skor som är  GRYMT sköna även om de inte är de snyggast så är de heller inte fula.
    De är lätta och de masserar nästan foten lite lätt när man går!  
  • tjockisbullen
    godisbit skrev 2012-05-20 08:44:40 följande:
    Jag har crocs på jobbet, men det kanske är läge att beställa ett par nya (snyggare?) till vardags också. Problemet är bara deras konstiga storlekssystem och att det inte (enligt deras hemsida iaf) går att prova i ngn butik här i närheten. Hur är passformen på ballerinamodellerna? Jag har ganska breda och höga fötter så ofta får jag ont på ovansidan av fötterna... och nu inför sommarvärmen så kanske det blir ännu trängre i skorna??
    Jag har stora och breda fötter jag med särskilt efter min förra graviditet då jag gick upp en storlek i skor.
    Crocs är väldigt bra tycker jag och  jag tycker storleken passar väldigt bra med vad man har annars, i värsta fall får du ju beställa kanske 2 storlekar o skicka tillbaka de som inte är bra?

• tjockisbullen

Åh idag har jag TUL - blir spännande att se hur stor de beräknar lilleman!
    Min dotter låg alltid över normalkurvan och föddes 3755 gr 4 veckor för tidigt.
    Risken finns att jag föder för tidigt även denna gång så jag vet inte om jag ska hoppas på att han är över eller om jag ska hoppas på att han ligger normalt till.

• tjockisbullen

TUL idag:) 
    Lillen ligger helt normalt till vad gäller uppskattad vikt och ligger alltså inte över som sin storasyster gjorde under hela graviditeten! Hoppas det håller i sig så bara:) 

• tjockisbullen

Jag dricker inte så värst ofta öht men jag saknar också att kunna ta ett glas vin!
    Sedan saknar jag allra mest att inte behöva kissa konstant samt att kunna vända mig obehindrat i sängen utan att det ska va ett helt projekt.

Svar på tråden Augustibebis 2012