Inlägg från: tjockisbullen |Visa alla inlägg
  • tjockisbullen

Augustibebis 2012

Mår pyton idag!
    Sover för lite nu för tiden och har en för jävlig hosta som man måste ta i för kung och fosterland för att få upp slemmet från typ lungorna lr vart det nu sitter, iaf långt nere:(
    Är så grymt trött på o va gravid allmänt också.....har foglossning från helvete nu:(

Ungen är trotsig och gubben är tjurig så det är en himla bra kombo just idag!  

• tjockisbullen
    Makkinje skrev 2012-07-04 18:13:28 följande:
    Någon som har ett bra tips mot kramp i benen? Har börjat få det mer och mer och värst är det på natten då jag inte kan sova pga det. Hade inte det i mina tidigare graviditeter utan det är en ny härlig grej ;)
    Hade det mkt i slutet på förra graviditeten men denna gången har jag inte haft det alls utom just idag då jag vaknade med kramp aj aj....som andra har skrivit det är bara stretcha och massera som gäller! Stödstrumpor ska visst också motverka detta men just i denna värmen kanske man inte springer runt med stödstrumpor hela dagarna!
  • tjockisbullen
    NiniMe skrev 2012-07-07 21:26:02 följande:
    Ohh jag ber till gudarna att min fl har påbörjats.. Konstant mensvärk med intensivare känsla ungefär var 5 min.. SNÄLLA.....
    hejja hejja:) 
    Spännande värre..... 
  • tjockisbullen

Har varit ganska inaktiv både här samt på alla andra ställen jag normalt är aktiv på, är inne och läser men orkar inte skriva är så grymt less på allt.

Är så tung och otymplig nu - därför vill jag bara göra så lite som möjligt.
    Det är så varmt på nätterna så jag kan inte somna förrän runt 5 snåret då får jag sova cirka 6 h, sover korta stunder under dagen men är ändå konstant trött och varmt.
    Dricker mängder med vatten för jag svettas så mkt och måste därför också springa på toan mkt:(
    GHAHHHHHH vill bara få det här överstökat nu......

Nu har jag beställt hem en golvfläkt iaf så kanske blir lite mindre olidligt sista tiden för bordsfläkten vi köpte gör varken till eller från känns det som.

• tjockisbullen

OCH just det glömde säga det också att jag har foglossning från helvete nu också så känns ju inte bra varken att stå sitta eller ligga:( Värst är det att ta sig upp från sängen.
    +Är riktigt tjock i halsen precis hela tiden:( 
    Förlåt för mitt gnäll men var bara tvungen...... men nu är det ute ur mitt system! 

• tjockisbullen
    jguz skrev 2012-07-08 13:09:58 följande:
    Välkommen lillajag!!!
    Här är alla välkomna

När har du bf?
    Jag har den 20 augusti... Känns nästan som att jag e sist :-/
    Jag är satt till den 26e aug dock så tippar de att det kommer ske i slutet på juli början på augusti men det återstår ju att se! 
  • tjockisbullen

V 34 nu! YAY

Där vi bor är vi 3 st som ska ha barn inom en månad cirka, idag fick första grannen sin flicka så man är ju inte MINDRE sugen på att va klar med detta nu haha!
    Den andra grannen har bf samma vecka som jag, OM jag lyckas gå så långt vilket inte är så troligt. 

• tjockisbullen
    Stövelkatten skrev 2012-07-09 01:59:41 följande:
    Varför tror "de" inte att du kommer gå tiden ut, och vem har uppskattat datumen för när du troligtvis kommer föda? Vet att du skrev några datum för några dagar sen
    "De" är min bm på mvc, bm/läkaren på spec mvc, samt min gamla doula som nu är bm.
    Anledningen är att jag födde vår dotter i vecka 35+0, utan någon anledning annat än att min egen kropp inte "ville/orka" vara gravid längre därför har det varit mkt koll även denna gången och han ligger redan så pass långt ner så därför tror de 2-4 veckor men vi får ju se, kan ju överraska o gå tiden ut:)

Dock vill min mamma (som kommer upp om en vecka från DK o stannar här 2 veckor) att jag ska föda under tiden hon är här så hoppas nog lite att det blir så:) För hon vill säga gärna va med på förlossningen! 

För övrigt har jag fått tre olika BF och både min bm och jag själv tror att jag nu är i vecka 35 o inte 34 som enligt ultraljudet i och med att det va svårt för henne att mäta korrekt och att min bm lyssnat på bebis hjärtat 2 veckor innan de normalt brukade lyssna så när de satte mig bak en vecka skulle det ha varit 3 veckor tidigare vilket hon verkligen inte trodde på då min övervikt redan gör det svårt att lyssna.

HAHA mycket info men som sagt vi får se när det blir, inget man kan styra över direkt men jag är REDO:)  
  • tjockisbullen
    Stövelkatten skrev 2012-07-10 00:32:38 följande:
    Jag är kung över prärien!

Tror slemproppen börjat ge efter, har som sagt haft vattniga flytningar i överflöd, men nyss på toa kom det slemklumpar, först gulare för att sen bli beige och bruna. Ganska exakt som i slutet av en förkylning.
    haha väldigt målande bild;) 
    Kanske på g för dig snart då!
    Sist gick min slempropp o senare samma dag gick vattnet... 
  • tjockisbullen

TUL idag då = de beräknade att han nu väger cirka 3 kg och jag är bara i v. 34 så de bestämde nytt tul i v. 36+0 om jag är gravid ännu såklart och om han fortsätter kurvan uppåt så blir det igångsättning v.37+0! 
    Blir ett glukosbelastningstest också här framöver, nästa vecka kanske!
    För övrigt så trycker hans huvud så mkt därnere att det gör ont att bara stå, ännu mer när jag går, det liksom nästan bränns o ilar därnere:/  

Svar på tråden Augustibebis 2012