Stövelkatten skrev 2012-07-09 01:59:41 följande:
Varför tror "de" inte att du kommer gå tiden ut, och vem har uppskattat datumen för när du troligtvis kommer föda? Vet att du skrev några datum för några dagar sen

"De" är min bm på mvc, bm/läkaren på spec mvc, samt min gamla doula som nu är bm.
Anledningen är att jag födde vår dotter i vecka 35+0, utan någon anledning annat än att min egen kropp inte "ville/orka" vara gravid längre därför har det varit mkt koll även denna gången och han ligger redan så pass långt ner så därför tror de 2-4 veckor men vi får ju se, kan ju överraska o gå tiden ut:)
Dock vill min mamma (som kommer upp om en vecka från DK o stannar här 2 veckor) att jag ska föda under tiden hon är här så hoppas nog lite att det blir så:) För hon vill säga gärna va med på förlossningen!
För övrigt har jag fått tre olika BF och både min bm och jag själv tror att jag nu är i vecka 35 o inte 34 som enligt ultraljudet i och med att det va svårt för henne att mäta korrekt och att min bm lyssnat på bebis hjärtat 2 veckor innan de normalt brukade lyssna så när de satte mig bak en vecka skulle det ha varit 3 veckor tidigare vilket hon verkligen inte trodde på då min övervikt redan gör det svårt att lyssna.
HAHA mycket info men som sagt vi får se när det blir, inget man kan styra över direkt men jag är REDO:)