Inlägg från: tjockisbullen |Visa alla inlägg
  • tjockisbullen

Augustibebis 2012

Om man kollar långt bak i tråden så verkar det va väldigt många som droppat av FL? 
    Och tråden då också såklart!  

• tjockisbullen

Jag sover bättre än på länge, vet inte om det beror att jag inte kissar lika ofta nu eller de nya sängarna! 
    Spelar mindre roll:)
    Ser att ni diskuterat lite namn, själv har jag en lista med namn, några som sambon inte gillar och sen några som är okej, inget jag känner direkt att det är klockrent ännu men just NU lutar det väl åt Nelson eller Marley.
    Sedan kommer han (bebisen) få ett muslimskt namn också som sambon kommer bestämma i princip på egen hand varför han gett mig lite frihet med tilltalsnamnet.
    Jag vill bara att det ska va ett namn som funkar tillsammans med Melina och som funkar internationellt  i o med att vi har familj i DK, USA, och Ghana.
    Har ni några förslag kom gärna med de:) 

• tjockisbullen
    Novixi skrev 2012-04-29 12:14:59 följande:
    Hejåhå: Ludvig är ett fint namn, heter vår son ;) haha!

Vi är inne på Adrian om det blir en pojk, enda namnet mannen har gått med på :/ håller med er helt om att det verkar vara ett manligt drag att inte vara så engagerad i namn. Jag har en massa namn som jag skrivit upp men som mannen dissat direkt. Sen kommer han inte själv med förslag så man står där och försöker komma på massa nya. Börjar sina lite just nu...

Tjockisbullen: var det du som pratade om internationellt namn? Jag tycker Colin är fint :)
    Ja det är fint! 
    Men vissa namn har sambon ratat helt! 
    Som sagt just nu är det lutat åt Nelson eller Marley men det verkar bli Nelson! 
    Passar ihop med Melina tycker vi:) Fast när han väl kommer kanske han inte känns som en Nelson! 
    Adrian är fint, men det finns barn som heter det i våra kretsar så det känns lite no no o ta samma namn till våran! 
    Hade vi fått en tjej skulle hon heta Alicia! 
  • tjockisbullen
    DetGodaLivet skrev 2012-04-29 17:54:00 följande:
    Nelson är jättefint tycker jag.
    Tack:) Vi får väl se om det blir det till slut och vad alla omkring kommer tycka men de får väl gilla läget:)
  • tjockisbullen
    Svipp skrev 2012-05-03 09:17:23 följande:
    Två på Sigrid. Jo, när jag säger det högt låter det väldigt bra.
    3 på Sigrid! :) 
  • tjockisbullen

Oj så mkt jag har missat!
    Ni skriver så himla mycket och jag har varit/är dunder sjuk:(
    Det börja som förkylning men övergick till att inte kunna andas så det blev en vända på sjukhuset.
    Fick snabbt hjälp i form av kortison samt inhalera i en mask med  typ bricanyl 2 gånger, helt skakig, trött, ont i huvudet och hjärtat dunkade på MEN lilleman hade det bra ändå i magen som tur är.
    Nu har man fått antibiotika och kortison så är förhoppningsvis frisk snart!

Har glömt att säga att för de som är bloggintresserade så har jag ju också en: tjockisbullen.blogg.se :)  

• tjockisbullen
    RockTheRebell skrev 2012-05-14 08:35:16 följande:
    Nu imorse kl 5 gick världens bästa morfar bort.. Så han får aldrig träffa liten han väntade på :'( 14 veckor ifrån. Nu blir begravningen på dagarna runt min examen med.
    beklagar!

• tjockisbullen

Måste bara få klaga lite!
    Förra graviditeten mådde jag illa o spydde i 3 mån o sen hade jag foglossning.
    Denna gången är det lätt som en plett, han sparkar inte ens på onda ställen MEN jag är typ konstant sjuk vilket fan inte är roligt!
    Mycket med näsan/snor/bihålorna:( 

• tjockisbullen
    Angelica1991 skrev 2012-05-13 05:51:20 följande:
    jag har läst era rader och jag tackar stort :) sen såg jag en fråga om hon var stor för sin vecka: doktorn sa att hon inte var en liten v 25+3 så det tolkar jag som att hon kanske var lite stor då, vilket var väldigt passande i så fall:) Aww nu vart jag tårögd för bebis listan
    Grattis! Skönt att allt gått bra:) 
  • tjockisbullen

Åh är så hemskt dålig på att skriva härinne så det känns som man inte är med i gänget eller vad man ska säga!
    Jag läser men har haft fullt upp med att va sjuk nu i 3 veckor + min lilla dotter är också sjuk:(
    Först var det bihåleinflammation nu är det öroninflammation, helt sjukt tråkigt och jag har bara tappat lusten för allt känns det som.

Igår var vi iaf hos BM, alla mina värden var bra, lillens hjärtljud fina och bäst av allt hade jag gått ner ytterligare 3 kg sen jag va där sist för 3 veckor sedan (då hade jag gått ner 2 kg) så 5 kg har jag gått ner nu - helt otroligt skönt! :)  

Svar på tråden Augustibebis 2012