-
Har haft så länge nu! Det är råmjölk.Bellatrixx skrev 2012-05-28 16:16:22 följande:Förresten, jag upptäckte igår att det läcker ur tuttarna nu, klämde lite på dem och då kom det ut genomskinlig "vätska", vad är detta? Är det mjölk redan?
Någon mer som har så? -
Jobbigaste grejen med att vara gravid denna gången i värmen tycker jag är att jag får svamp grymt lätt:(
Så jävla trist och jobbigt:(
Har inte sett att ni andra diskuterat detta så jag kanske är ensam om problemt? -
Har flicka innan och får pojke nu oavsett så hade vi inga kläder kvar, gav bort det mesta och det lilla jag sparat kan jag tyvärr inte komma åt:/Svipp skrev 2012-05-29 08:23:04 följande:Jag har inte heller köpt något förutom en body och en napp. Men det beror främst på att vi redan har allt. Det är sparat från de äldre syskonen och jag köper inte nytt bara för att köpa. Min mamma har köpt ett set med kläder i storlek 50 som jag tänker ta med till BB.
Det enda som vi inte har kvar är en gåstol och babygym som jag lånat ut men inte kommer att få tillbaka. Men det är ju inte så bråttom med det.
Både skönt och lite tråkigt att inte köpa något. Men mest skönt. Har tvättat och piffat till lite grejor så det känns ändå som jag får boa.
Ni andra som har barn sen förr, har ni inte kvar sakerna från dem? Eller byter ni upp er?
Bilstol, badbalja och barnvagn har vi kvar dock.
Kläder har jag köpt så jag är färdig för första tiden .
Skötbord och spjällsäng ska vi få.
Måste alltså köpa babysitter och babygym. Samt lite små grejer som bröstpump, flaskor osv. -
Det med barnvagnen är lite lustigt!
Jag tröttnade på min fyrhjuliga välanvända sittvagn med dottern förra sommaren så jag köpte en från blocket som var helt sönder och hemsk (inte alls som den beskrevs + visades med gamla bilder), efter en tid såg jag en baby travel sittvagn och slog till, den kostade mig 310 kr ganska exakt och då ingick en helt ny hårdlift.
Då skrattade jag gott, då jag faktiskt inte planerat (lr vi) att bli gravida inom de närmsta 2-3 åren men nu kommer den ju till användning och precis lagom till att tjejen inte behöver sittvagn mer. -
Något illamående har jag inte men jag har blivit grymt mkt tröttare, vet inte om det är vädret eller om mitt järnvärde har sjunkit en del på senaste tiden! Jobbigt iaf, om jag inte får sova en stund på eftermiddagen eller kvällen så mår jag inte alls bra, mina ögon vill bara stänga sig!
Just idag känns det dock som det skulle vara åska på g eller ngt för jag känner mig tung i huvudet också:/ -
Vad exakt var det i kronans box då?
-
Jag har en fråga ang FP!
Om man inte har jobb/inkomst måste man ändå skicka in de papper där det frågas om arbete och inkomst? -
Här är en till som är trött precis hela tiden nu!
Lite jobbigt när man har en aktiv 3 åring som man måste roa:) Hon tycker nog att jag är urtrist o va med just nu så det är ju tur att hon har sin pappa som tar med henne ut på äventyr:)
Hoppas tröttheten går över för det känns lite länge om man ska va trött i 8-12 veckor till. -
Håller HELT med!Bellatrixx skrev 2012-06-03 11:45:46 följande:...och sämsta med är min pulla, haha visste ej vad jag skulle skriva för "tilltalsnamn". Har svamp och sedan har kondylom brutit ut, hade inget av det synligt förut och det ska försvinna när bebisen kommit. Har tydligen med immunförsvaret att göra, att sjukdomar/infektioner kan bryta ut när man är gravid för att sedan försvinna när immunförsvaret blir bättre. Men känns ju lagom ofräscht och det behandlas inte som gravid (kondylomet alltså). Vill varken se eller röra där nere, känner mig "äcklad" utav mig själv och värre har det blivit. Så hoppas det inte blir ännu värre nu.. Peppar, peppar! 60 dagar kvar.
Svampen kommer titt som tätt (särskilt när det är sådär fuktigt varmt o klibbigt väder).
Och enligt en undersökning förra graviditeten så sa de att jag hade kondylom men jag hade aldrig ngt synligt eller märkbara symptom så jag trodde väl inte helt 100 på det men nu verkar det ha kommit en liten vårta som faktiskt svider kan inte tänka mig det är ngt annat än det men men inte så lång tid kvar nu och det är ju samtidigt mysigt o gå så här i väntans tider:) -
Bästa: Buffarna och sparkarna o känslan av att vi "snart" har våran lilla Nelson hos oss:)Ellenbmt skrev 2012-06-03 07:34:54 följande:Hej tjejer!
Vad är det bästa vs. Det sämsta hos er idag?!
Mitt bästa- tydliga sparkar för jämnan och mitt tjocka hår!
Mitt sämsta- orkeslös och dåligt självförtroende
Sämsta: Helt klart den konstanta tröttheten som infunnit sig. Orkar ingenting längre!