Augustibebis 2012

Ni som redan har fött flera barn innan - jag har en fråga!
Startade era förlossningar på samma sätt alla gånger eller är det helt olika?
Någon som fött för tidigt första gången och sedan gått tiden ut med 2a barnen?
Jag födde ju i v 36 prick senast och undrar om det är troligt att jag kommer gå tiden ut denna gången?!
JAg var på Spec mödravården idag och det visade sig att jag hade högt blodsocker även denna gång, så nu ska de skicka mig på glukosbelastning igen samt ett tul igen om 2 veckor men jag skulle iaf slippa komma tillbaka till de för bebis mår bra och alla andra prover va fina.
Det är väl bara hoppas att det inte är diabetes då....men det lär det väl säkert vara eftersom det legat högt senaste 2 gångerna:(
Sedan är babysittern påväg och en del som fattas till vagnen är också beställd så nu är verkligen ALLT klart inför lillebrors ankomst.
Tack för era svar om tidigare förlossningar!
Har någon haft graviditetsdiabetes? Vad får man för typ av medicin? Hur funkar det?
Tycker det är lite tråkigt i magen nu sedan han vände sig neråt!
Känner att han bökar lite därinne men det är inga tydliga sparkar som innan utan mer att han bökar lite i mitten och neråt i magen.
Han mår ju bra, det har jag sett på ul och hört hans hjärta senast igår men det va ju roligt när man buffa på han o fick svar....:)
Är det fler som känner sig trög i fingrarna o armarna lite? Ibland känns det som det "fastnar" lite....är detta normalt eller?
Minns inte det från förra graviditeten men då fick jag kramp i vader och det har jag inte denna gång så det kan ju va olika tänker jag.....
Min BM sade att jag kan använda mig av dactakort istället för pevaryl lr canesten men jag brukar just inte få svamp inne i underlivet utan oftare ute och tex ibland under mina bröst då de är ganska stora:( Den funkar bra för mig.....!