Inlägg från: tjockisbullen |Visa alla inlägg
  • tjockisbullen

Augustibebis 2012

irruz skrev 2012-06-23 20:33:23 följande:
    tog mig friheten att räkna alla i BF-listan, o vi är 106 (!!!!!!!) st som ska ha barn i den här tråden!! misstänker att de allra flesta är som mig o bara är inne o läser då o då utan att skriva.. o vissa kanske inte följer alls. men tänk så många bebisar det kommer börja trilla in här snart!! :) Hjärta
    Njo en del är ju inte riktigt "med" längre heller, av olika anledningar....så riktigt så många kanske det inte är men det är många ändå jämfört med bf tråden jag var med i när dottern föddes tex.
  • tjockisbullen

Ni som redan har fött flera barn innan - jag har en fråga!

Startade era förlossningar på samma sätt alla gånger eller är det helt olika?

Någon som fött för tidigt första gången och sedan gått tiden ut med 2a barnen?
    Jag födde ju i v 36 prick senast och undrar om det är troligt att jag kommer gå tiden ut denna gången?! 

• tjockisbullen

JAg var på Spec mödravården idag och det visade sig att jag hade högt blodsocker även denna gång, så nu ska de skicka mig på glukosbelastning igen samt ett tul igen om 2 veckor men jag skulle iaf slippa komma tillbaka till de för bebis mår bra och alla andra prover va fina.
    Det är väl bara hoppas att det inte är diabetes då....men det lär det väl säkert vara eftersom det legat högt senaste 2 gångerna:(

Sedan är babysittern påväg och en del som fattas till vagnen är också beställd så nu är verkligen ALLT klart inför lillebrors ankomst. 

• tjockisbullen

Tycker det är lite tråkigt i magen nu sedan han vände sig neråt!
    Känner att han bökar lite därinne men det är inga tydliga sparkar som innan utan mer att han bökar lite i mitten och neråt i magen.
    Han mår ju bra, det har jag sett på ul och hört hans hjärta senast igår men det va ju roligt när man buffa på han o fick svar....:) 

• tjockisbullen
    Ellenbmt skrev 2012-06-29 21:00:18 följande:
    Här är med aptiten igång på högvarv!
    Tycker som du -tjockisbullen- att det är lite "tyst" i magen sen den sjönk ner i bäckenet.,. Gnider med huvet och baken då och då, och någon gång såhär på kvällen kan man få en spark, förut var det full rulle! Fick inte orolig för jag känner av den helatiden på ett eller annat sätt..

I morse hostade min kille till högt och plöttsligt. Då hoppade det till i magen :) så gulligt!!

Nu ligger jag här med vad som känns som en melon mellan benen och lite molvärk i soffan. Dottern och kan ser på film, vi passar på, för pappa är på party.... Suck. Känns inte helt hundra att han festar men jag vill inte vara gnällkärring.
    Ja, det trycker på bra neråt haha inte så skoj egentligen men det betyder ju att snart får vi gosa med barnen i armarna istället.....=)
  • tjockisbullen

Är det fler som känner sig trög i fingrarna o armarna lite? Ibland känns det som det "fastnar" lite....är detta normalt eller? 
    Minns inte det från förra graviditeten men då fick jag kramp i vader och det har jag inte denna gång så det kan ju va olika tänker jag.....

• tjockisbullen
    TeamLundis skrev 2012-06-29 23:32:08 följande:
    Det där med tröga leder i fingrarna känner jag igen, det är hemskt och gör stundvis ont. Tror att det för min del handlar om att jag är få otroligt svullen.
    Okej då är det inget o oroa sig för då? 
    Tänkte mer om det inte var ngn annan som känt så då kanske man skulle kolla upp det så det inte var ngt speciallt. 
  • tjockisbullen

Min BM sade att jag kan använda mig av dactakort istället för pevaryl lr canesten men jag brukar just inte få svamp inne i underlivet utan oftare ute och tex ibland under mina bröst då de är ganska stora:( Den funkar bra för mig.....! 

• tjockisbullen
    NiniMe skrev 2012-07-02 04:28:09 följande:
    Gomorron tjejer.... Vakna inatt kl 24 sen igen kl 02, gick ner till soffan och la mig där med ett lakan, för skit vad varm jag var, svettades som en stekt gris.... Nu ska jag dricka lite morgonkaffe, och vääääääänta tills klockan blir 8,50 för då ska vi äntligen få se var lilla sessa Hjärta

Tack till er som skrev ang fotbollen mot min mage, som sagt det var nog mest jag som blev rädd, hon har rört sig som vanligt, inga blödningar eller smärta, lite mensvärk och hård mage men det brukar jag ha i vanliga fall med..
    Jag svettas sådär VARJE natt för det är olidligt där vi bor på nätterna, har ingen aning om varför men det blir som en ångbastu.....så mellan 23-05 är det svårt för mig att sova, det är tur att lilltösen sover iaf till MINST 10 o ibland längre så man får sova lite iaf! 
Svar på tråden Augustibebis 2012