Inlägg från: tjockisbullen |Visa alla inlägg
  • tjockisbullen

Augustibebis 2012

Inatt drömde jag något som var så otroligt verkligt.
    I drömmen låg jag och sov (precis som jag gjorde) drömmer sedan att jag öppnar upp mina ögon vilket jag då tydligen gör på riktigt också och så ser jag hela sängen FULL av kackelackor som bara kryper överallt även på sambon. Jag ger ifrån mig VÄRLDENS skrik och han vaknar o ruskar i mig innan jag inser att det faktiskt INTE fanns några äckliga kryp i sängen.

SÅ JÄVLA LÄBBIGT!

Angående kläder så är jag otroligt färdig för tillfället, har inte exakt koll men jag har en hel del mixat 50 och 56 samt ganska mkt 62.
    Köpstopp för jag inser ju också att jag kommer få en del, när vår dotter kom fick vi minst 3-4 set.

Längtar som en tok nu efter att få se och lära känna vår lilleman ändå är det ett tag kvar, misstänker dock att det kommer gå undan nu hela juni för vi har ett 3 årskalas att planera o så:)
    Så sedan är det i princip bara juli kvar..... 

• tjockisbullen
    Angelica1991 skrev 2012-05-26 19:17:34 följande:
    jo att det är vanligt hängde jag med på =) jaha att man inte behöver öppna visste jag inte, men gud så skönt ! läkaren kanske nämnde det men vi satt hur länge som helst och bara satt och tog in information så just den meningen kanske svamlade bort i huvudet..
    nej hon har inte fått den än, vi ska vänta lite granna och se annars tror jag dom skulle ge den medicinen och så skulle vi få vänta igen. tack för informationen :D det hjälpte lite grann, fast jag panikar för det där ordet operation :(
    Tack alla för alla tummar och tår ! =)
    Hur går det för er? :) 
  • tjockisbullen

Den här bebisen håller verkligen låda nu! Vet inte VAD han gör dock för det känns inte som sparkar direkt utan mer som att han vänder sig fram o tillbaka, flera timmar på natten och han fortsätter nu på morgonen med lite stretch:) 

• tjockisbullen

Vet inte hur pass mkt sovställningen har att göra med hurvidare friskt barn man får sedan!
    Själv sov jag nästan på mage hela förra graviditeten.
    Nu är det lite hur som helst, har läst att man oftast föredrar att ligga med ansiktet mot väggen om man har sin säng nära en vägg. 

• tjockisbullen

Angående VIKTEN så slår jag nog de flesta här med hästlängder, jag ska alltså inte ens kunna bli gravid enligt läkarna och det är mitt andra barn!
    Dock så har ju jag gått ner 5 kg sedan inskrivningen så det är bra:) Har BM på tisdag så får se om det fortsatt neråt eller om det vänt lite nu!

Det är väl olika det där med slemproppen!
    Min förra graviditet gick min slempropp i 2 omgångar på morgonen den 19e juni, på eftermiddagen gick sedan mitt vatten - 4 veckor för tidigt och min flicka tittade ut den 20e juni:)  

• tjockisbullen

Lider med er alla, vet hur det är med alla gravidåkommor då jag upplevde det sist, denna graviditet är dock som en dröm i alla avseenden utom 1.
    Det är just mitt imunförsvar som är i botten -  blir sjuk av minsta lilla:( Vilket ju heller inte är roligt ALLS.
    Men men det är ju värt ALLT när man väl har sitt lilla knyte och det dröjer inte så värst länge innan de börjar titta ut så håll ut LADIES:) 

• tjockisbullen
    novaunique skrev 2012-06-09 16:22:47 följande:
    Hur har ni andra det med orken? Orkar ni göra grejer? Jag mest ligger och tycker synd om mig själv - orkar inget alls! Har nu, t ex, legat och vilat mellan 12-13.30 och sen 14-16.30. Normalt? Går inte upp i vikt ordentligt heller.. plus 5 kg (ner ett kg sedan förra veckan).
    Min företagsläkare misstänkte att min sköldkörtel inte orkar med (liten indikation på proverna) men läkaren hos BM viftade bort det hela.
    Mår nån av er andra också såhär?
    känner igen mig lite! 
    den ork jag har försvinner så fort jag gör ngt därför har jag endast tagit på mig en sak om dagen typ.
    Har jag tvättstuga så gör jag inget annat den dagen osv. Det funkar ju endast för att min kära sambo sköter det mesta av städningen.
    Ska dock tillägga att jag är hela dagarna också med min 3 åring och det tar ju ut sin rätt också:)
    Dock äter ju jag levaxin så tror mest det är graviditetströtthet i allmänhet!
    Kämpa på, inte många veckor kvar nu ju! 
  • tjockisbullen
    jguz skrev 2012-06-09 19:02:16 följande:
    I morgon bitti åker jag och familjen mot Arlanda. Destination Antalya och Turkiet

Håll tummarna att de låter mig gå på planet har ett intyg från min barnmorska att jag är frisk och har en normal graviditet så det borde väl inte vara några problem

Kommer hem den 24:e

Puss och kram
    Till er alla
    Enjoy:) O ta med dig solen hem tack! :)
  • tjockisbullen
    natlup skrev 2012-06-09 23:23:44 följande:
    Ni som e trött kolla med eran BM om ni kan ha fått Sköldkörtelproblem. Jag var super trött å orkeslös och BM tog blodprov å visade sig att jag måste äta levaxin.

Har vart igång hela dagen. Killens kusin tog studenten så firade henne. Dock bor de i Eskilstuna att sitta i svärmors lilla bil var Ibte så skönt. Satt i 90 grader både till å från.

Sen undrar jag när bebis har hicka kan jag känna det med handen? Jag känner något med jämna mellanru å när jag lägger handen där så känner jag även det.

Jag har känt samma typ flera dagar å på samma ställe. Nämligen vid midjan. Om det e hickan hur ligger hon då?
    Jag äter 100 mg per dag!
  • tjockisbullen

Min lilleman är mest aktiv om natten faktiskt, då bökar han runt massor men även då och då under dagen, det känns inte riktigt som sparkar utan mer att han vänder sig (försöker iaf) runt lite.
    Det känns alltid på samma ställe också, mest bök under vänster bröst, misstänker att han har rumpan där men kan ju ha fel. 

Svar på tråden Augustibebis 2012