Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Augustibebis 2012

Hej tjejer!
    Plussade idag... BF 25 augusti enligt FL...

• Saftmedbulle
    FruFoxy skrev 2011-12-19 12:23:59 följande:
    Det är så mycket som skrivs så det är en aning svårt att hänga med.

Har precis kommit hem från mina föräldrar, hjälp dem städat inför julen. Att stå med värsta illamåendet och dammsuga samtidigt som man ska vara som vanligt för att inte avslöja är inte lätt. Rusade hem och fixade några minitubs med tacosås och tacoost. Nu mår jag bättre!

Många som skulle på vul idag om jag inte såg fel, hoppas det går bra för alla er! Ska nog läsa lite mer noggrant i tråden nu.. 
    Ja... jag är oxå totally lost... mycket text blir det. Grattis i alla fall till er som haft lyckade VUL och tvillingar, ser man på!
  • Saftmedbulle
    Ari Gold skrev 2011-12-19 15:37:58 följande:
    Jag kan inte heler med logiken att man kan kosta på sig att vara okänslig mot någon man upplever som okänslig/dum. Andras handlingar och beteende är ju inget som kan användas som ursäkt för hur man agerar själv, annars blir det en ond spira av det hela.

Jag tycker det låter som en bra kompromiss att avslöja nyheten för släkten på julafton men att ha berättat för henne i god tid innan så att hon kan förbereda sig mentalt på det.
    Håller med! I hennes kläder hade jag uppskattat att få bli mentalt förberedd. Annars kan det förstöra julstämningen för alla... lite hänsyn skadar ju inte ;) Lycka till Arba (det löser sig säkert)!
  • Saftmedbulle
    ztrit skrev 2011-12-19 17:11:50 följande:
    Imorgon ska jag och sambon på inskrivning. Det ska bli roligt. Annars mår jag dåligt nästan hela tiden. Imorse kräktes jag inte iallafall, kanske för att jag åt lite kräm vid 6-tiden. Man får ju experimentera.

Är less på att tycka allt känns besvärligt (pga av illamåendet och olustkänslorna som följer med det). Jag känner mig inte som mig själv och det är jobbigt. För en bra sak, men jag vet ju inte om det är på riktigt ännu.
    Vilken vecka är du i?
  • Saftmedbulle
    NiniMe skrev 2011-12-20 16:59:04 följande:
    huvudregeln är att man ska äta det med måtta... 
    Hoppas det, för jag åt både gravad lax och rökt (vet inte om den var kallrökt eller varmrökt) på julbordet på jobbet idag (dåligt samvete). Vågar inte fråga vad det är heller, eftersom jag inte vill avslöja mig på jobbet än...
  • Saftmedbulle
    Ari Gold skrev 2011-12-20 11:19:56 följande:
    Idag har jag sett bebben på VUL. Allt såg bra ut.

Blödningen jag hade igår sa läkeren antagligen kommer från ett blodkärl som brustit i livmoderslemhinnan när graviditeten växer sig fast allt mer. Jättebra doktor som tog sig tid att visa på bilder och förklara pedagogiskt.
    Kul! Grattis!
  • Saftmedbulle
    anneh skrev 2011-12-21 08:46:50 följande:
    Godmorgon! Idag blir det vul 10.30 :) ska bli spännande!
    Lycka till!
  • Saftmedbulle
    fru Elle skrev 2011-12-27 11:21:01 följande:
    Kan förstå önskemålet om en ny BF-lista, då det är en hel del som inte skriver i tråden som står på listan. Jag kan ju ha missat det i och för sig. Men vi skulle ju kunna göra en ny BF-lista med de som skriver i tråden om några veckor.
    Fast vi som inte skriver kanske läser ändå? Så är det för mig  i alla fall. Det skrivs så himla mycket, så man hinner kanske inte kommentera allt? Eller är det bara jag? Står gärna kvar i BF-listan, men kommenterar i tråden när jag har tid och lust...
Svar på tråden Augustibebis 2012