Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Augustibebis 2012

Karo77 skrev 2012-01-23 18:26:36 följande:
    Hejsan allihopa!! Har sett bebben idag!!!!!! En stor krabat som sprattlade enerigiskt vantar in KUB resultatet i slutet pa veckan for att kunna beratta kan ner mig som varldens lyckligaste!! Det ar faktiskt forsta gangen jag vagar vara lycklig s'en jag bleu gravid
    Grattis!
  • Saftmedbulle
    Juliette skrev 2012-01-26 10:55:28 följande:
    Min kollega hade möte med två elevers föräldrar idag. De pratade om mig och då utbrast den ena föräldern: "Jaha, är det hon som alla tror är gravid?"

Jaha... Ingenting kan man dölja för 14-åringar.
    Oj, oj... blev lite skraj här... jobbar oxå med 14-åringar... vaddå? Hjälp, tänk om de spekulerar? Går i stora tröjor och skjortor, så jag tror ju själv att jag är "safe"...
  • Saftmedbulle
    Gadget skrev 2012-01-26 21:12:01 följande:
    Naimis: jag har sedan jag flyttade till Tyskland aldrig haft speciella sug över saker från Sverige, men nu dyker de upp hela tiden. Semla, delicatoboll, leverpastej, saltlakrits (hur mycket lakrits får man äta föresten?) osv.
    50 g om dagen, tror jag.
  • Saftmedbulle
    A R skrev 2012-01-27 08:25:48 följande:
    Jag vaknar också på nätterna, oftast ligger jag vaken ett par timmar och somnar om igen men i morse vaknade jag fyra och somnade aldrig om, gick upp vid sex och åt frukost så jag kommer nog att vara trött till kvällen.

Vi ska berätta för barnen i kväll att de ska få ett syskon, så spännande att se hur de reagerar. de är ju tio och tolv år så de tror nog inte att vi tänkt skaffa fler barn. 

Det ska bli så skönt att få berätta och bara få vara gravid, jag antar att när vi väl berättat för barnen tar det inte lång stund innan alla vet om det. Jag är i v10 nu och jag fick ju se pyret i veckan när jag var hos läkaren och gjorde ett vul och jag ville gärna ha ett livstecken där inifrån innan vi berättade för dem.

Ha en skön fredag! 
    Gud, vad spännande att berätta för barnen! Du får berätta hur de reagerade...
  • Saftmedbulle
    Mamma070912 skrev 2012-01-27 15:25:57 följande:
    Hej allesammans! Har också ett angelsound, köpte det förra graviditeten när jag var i vecka 12 tror jag, då hittade jag ljud med en gång. Har försökt några gånger nu men kan inte heller hitta något ljud, hur tidigt har ni hört era små hjärtan? (Jag är bara 9+1 idag så jag vet att det är tidigt).

Jag har haft några riktigt deppiga dagar bakom mig, idag känns det lite bättre men jag har väldigt svårt att känna att detta ska gå vägen, har ändå lovat mig själv att inte vara så orolig, men det går inte.

Hoppas alla får en bra helg!
    Pepp! Det KOMMER att gå vägen!
  • Saftmedbulle
    Augustimamman skrev 2012-01-27 17:12:47 följande:
    Ja jag som dragits med ett tjugotal läkare genom åren är alltid fientligt inställd när jag ska på besök haha, så härligt att få bli snopen ibland!
    Det finns ju bra vårdpersonal oxå...

EGO: Sitter och äter hälsokost ;)
    Chips och Coca cola... nam, nam...
  • Saftmedbulle
    A R skrev 2012-01-29 12:50:09 följande:
    Vilken chockmorgon, först vaknar jag helt utvilad och glad över jag inte mår illa.
    Äckelvarning!!
    Vaknade kl 6 och kl 9 börjar jag blöda rejält och en klump kom ut, helt förtvivlad.
    Blödningen avtog redan efter 10-15 min och vi ringde sjukvårdsupplysningen som trodde på missfall, tyckte inte det var nödvändigt att kolla upp för kroppen tar ju hand om missfall själv (okänsligt).
    Ringde gynakuten i och även där sa de samma sak och att om det inte var missfall skulle jag ju märka det inom några dagar om illamåendet och spänningarna i brösten fanns kvar, jag sa att jag faktiskt vill få ett klart besked på att det är ett missfall och fick svaret "ja, vi kan ju inte hindra dig från att komma in akut" .
    Väl där inne träffade jag en väldigt rar sköterska och sedan en bra läkare och där fanns det lilla pyret kvar, med ett hjärta som slog!!! Allt såg bra ut och han sa att det fanns inga spår efter ett andra foster utan det var troligen en del av livmoderväggen som lossnat och stöts bort. 
    Ni kan gissa om denna dag (fast bara halva dagen gått) känns som en hel evighet med ett känsloliv som åkt berg- och dalbana. 

Nu ska jag, trots att solen skiner, gå och krypa ned i sängen och ta några djupa andetag och njuta av att jag ÄR gravid!
    Oj, oj, oj... Ja förstår VERKLIGEN att det var berg- och dalbana... Vad skönt att det gick bra!
  • Saftmedbulle
    Millas skrev 2012-01-29 18:22:33 följande:
    Är förkyld här hemma. Inte alls kul och imorgon är det skola hela dagen och efter det ska vi ha kalas här hemma för sambon som fyller idag. Vet inte hur jag ska orka. Hoppas på att ultraljudet imorgon ger mig extra energi!

Tänkte faktiskt krypa ner i badkaret ikväll när Vilgot kommit i säng. Gubben jobbar ju så jag har ingen jag känner att jag måste vara social mot
    Lycka till på UL imorgon!
Svar på tråden Augustibebis 2012